באיחור של שנתיים: כביש 561 יוצא לדרך. מדובר בכביש רוחב אזורי, תלת מסלולי, כולל הפרדה מפלסית בגשר כפר נטר, שאמור לחבר את כביש 4, צומת הדסים-קדימה, דרך יער אילנות, עד כביש 2, קריית השרון-כפר נטר ולחבר את תושבי יישובי השרון, לכביש החוף ואת תושבי נתניה לכביש 4. החודש עברה התכנית לשלב הביצוע.
2 צפייה בגלריה
כביש 561
כביש 561
כביש 561
(צילום: עיריית נתניה)
תכנית כביש 561 אושרה כבר לפני כשנתיים, מדוע רק עכשיו יוצאת אל הפועל?
שמונה ראשי עיריות ומועצות מקומיות מנתניה והסביבה חתמו לפני מספר שנים על עצומה שהוגשה למשרד התחבורה בבקשה לקדם את סלילתו של הכביש על כל מרכיביו. סלילתו של הכביש אכן אושרה לפני כשנתיים, בתקופת כהונתו של שר התחבורה דאז, ישראל כץ, אך בשל בעיות תקציביות בתקופת קורונה הכביש הוקפא ועתה אושר, רגע לפני הבחירות, על ידי שרת התחבורה מירב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק, שר האוצר אביגדור ליברמן וצוות משרדו.
קראו גם:
מה עלות פרויקט כביש 561?
הפרויקט הוא חלק מתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, שעלותו מוערכת בכרבע מיליארד שקלים.

2 צפייה בגלריה
האזור בו אמור להיסלל הכביש. בינתיים העבודות נעצרו
האזור בו אמור להיסלל הכביש. בינתיים העבודות נעצרו
האזור בו אמור להיסלל הכביש. בינתיים העבודות נעצרו
(יאיר שגיא)

מה כוללת התכנית?
על פי התכנון, הכביש יתפרש על פני כארבעה קילומטרים לאורך 3 נתיבים, אשר אחד מהם ישמש את התחבורה הציבורית. בנוסף יכלול הפרויקט הקמת מדרכה ושביל לרוכבי אופניים לרווחת תושבי האזור.
למי יסייע הכביש החדש?
הכביש אמור לספק מענה ולהפחית את עומסי התנועה על הצירים הקיימים. כיום היקפי התנועה בצירים הקיימים מהווים נטל על תושבי נתניה בכלל וקריית השרון בפרט והמועצות: אבן יהודה, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, לב השרון וחוף השרון, כאשר בכל בוקר וערב, אלפי כלי רכב עושים את דרכם מיישובי השרון במזרח, לכיוון מערב, יוצרים פקקים אדירים ביציאות מיישובי השרון ובכניסה לעיר נתניה ואבן יהודה, בדרכם לאזור גוש דן ובחזרה.
עבור תושבי נתניה ולבאים מכביש 6, הכביש צפוי לשפר את הנגישות לאזור התעשייה של נתניה וכן את הנגישות לקריית השרון ולהרחבת בית העלמין ובתוך כך - יאפשר הרחבת אזור התעשייה הדרומי של נתניה, כאשר עבור תושבי אבן יהודה, הוא יפתור את עומסי התנועה הכבדים במושבה בכלל, ברחוב הבנים בפרט ובמקביל יתרום להגדלת אזור התעשייה של אבן יהודה.