נתיבי ישראל יוצאים לביצוע עבודות שלב א' בשטח, להקמת כביש 561 החדש. כביש הרוחב האזורי יחבר בין כביש החוף במחלף השלום לכביש 4, במחלף "אילנות" העתידי. הפרויקט הוא חלק מתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, שעלותו מוערכת בכרבע מיליארד שקלים.
על פי התכנון, הכביש יתפרש על פני כארבעה קילומטרים לאורך 3 נתיבים, אשר אחד מהם ישמש את התחבורה הציבורית. בנוסף יכלול הפרויקט הקמת מדרכה ושביל לרוכבי אופניים לרווחת תושבי האזור.
2 צפייה בגלריה
מקדמים את התוכנית בברכה
מקדמים את התוכנית בברכה
מקדמים את התוכנית בברכה
(צילום: דוברות עיריית נתניה)
עם אישורה של תכנית 561 בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, קיבלה חברת נתיבי ישראל אישור להתקדם לשלב התכנון המפורט וביצוע עבודות בשטח, להקמת הדרך לה משוועים מאות אלפי משתמשי דרך, ליבתם- תושבי נתניה והשרון.
כביש 561 הוא כביש רוחב אזורי, תלת מסלולי, כולל הפרדה מפלסית בגשר כפר נטר, שאמור לחבר את כביש (4), צומת הדסים – קדימה, דרך יער אילנות, עד כביש 2, קריית השרון – כפר נטר ולחבר את תושבי ישובי השרון, לכביש החוף ואת תושבי נתניה לכביש 4. הכביש מופיע בתוכנית המתאר הארצית לדרכים ואמור לספק מענה ולהפחית את עומסי התנועה על הצירים הקיימים. כיום היקפי התנועה בצירים הקיימים מהווים נטל על תושבי נתניה בכלל וקריית השרון בפרט והמועצות: אבן יהודה, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, לב השרון וחוף השרון, כאשר בכל בוקר וערב, אלפי כלי רכב, עושים את דרכם מיישובי השרון במזרח, לכיוון מערב, יוצרים פקקים אדירים ביציאות מיישובי השרון ובכניסה לעיר נתניה ואבן יהודה, בדרכם לאזור גוש דן ובחזרה.
עבור תושבי נתניה ולבאים מכביש 6, הכביש צפוי לשפר את הנגישות לאזור התעשייה של נתניה וכן את הנגישות לקריית השרון ולהרחבת בית העלמין ובתוך כך - יאפשר הרחבת אזור התעשייה הדרומי של נתניה, כאשר עבור תושבי אבן יהודה, הוא יפתור את עומסי התנועה הכבדים במושבה בכלל, ברחוב הבנים בפרט ובמקביל יתרום להגדלת אזור התעשייה של אבן יהודה.
2 צפייה בגלריה
(תוואי הכביש החדש | משרד חסון-ירושלמי)
מדובר באירוע מכונן לתשתיות התחבורה של האזור, זאת תולדה של כ-10 שנים בהן פעלו ראשי רשויות רבים בשרון, בראשם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מ"מ אלי דלל, הממונה על התחבורה וראש מועצת אבן יהודה, אבי הררי כדי להוציא לפועל את הפרויקט. יצויין כי אחת הסוגיות המהותיות שידע הפרוייקט הייתה הנושא הסביבתי, בתוך כך - התנהלו דיונים עם הגורמים ה"ירוקים" הנוגעים לתוואי הכביש והתוואי הנבחר סוכם על דעת כל ראשי הרשויות הגובלות: נתניה, אבן יהודה, מועצה אזורית לב השרון, חוף השרון וקדימה-צורן.
כאמור בימים אלה נכנס הפרויקט לשלב הביצועי, של עבודות קידום זמינות להעתקת תשתיות לפינוי התוואי וכן תכנון מפורט של הכביש.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אמרה: "לכביש הרוחב האזורי, כביש 561 יש ערך מוסף בכל הקשור להפחתת עומסי התחבורה באזור ולהגברת הנגישות לנתניה ויש להודות על קידום הפרויקט לכל הגורמים השותפים ובראשם מי שכיהן בזמנו כשר התחבורה, חה"כ ישראל כץ."
ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל: "מדובר בפרויקט חשוב כחלק מהראיה האסטרטגית –תחבורתית של המדינה באזור, חלק בלתי נפרד משורה של פרויקטים, אותם מקדמת החברה בהיקף של מיליארדי שקלים - החל מעוקף כפר יונה בכביש 5, מחלפי השרון ואילנות, דרך הקמת עשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כביש 4 ועד למגה פרויקט 531 אותו ביצעה חברת נתיבי ישראל וכולל מסילת רכבת חדשה."
אבי הררי, ראש מועצת אבן יהודה: "כביש 561 חיוני לכל תושבי אזור השרון בכלל ואבן יהודה בפרט. הכביש החדש יפתור את בעיית עומסי התנועה הקשים וכלי הרכב הרבים החוצים את אבן יהודה בכל יום וגורמים לתושבים סבל רב וסכנה בטיחותית. לכן ביקשתי לאשר בהקדם את הפרויקט. אני שמח על שהתקדמנו שלב נוסף שמהווה בשורה חשובה לכל תושבי אזור השרון."
אלי דלל, הממונה על התחבורה, מ"מ ראש העיר נתניה: "זהו שלב נוסף בקידום סלילת הכביש החיוני הזה, לאחר מאמצים רבים שנעשו מצדנו, שנמשכו למעלה מ – 10 שנים. הכביש יסייע גם לפיתוח כלכלי באזורי התעסוקה בנתניה."