1 צפייה בגלריה
שכונת סלע נתניה (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
שכונת סלע נתניה (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
שכונת סלע נתניה (צילום: שירותיי מיינט נתניה)
העבודות לשדרוג שטחים פרטיים פתוחים (שפ"פ) בשכונת סלע יתחילו לאחר חג הפסח. כך מסרה השבוע עיריית נתניה בתגובה לפניית "מיינט נתניה" באשר למועד תחילת העבודות, שעליהן פורסם לפני חמישה חודשים.
בטקס שנערך בחודש אוקטובר, במעמד השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, קיבלה העיר נתניה התחייבות כספית לשדרוג שפ״פ בשכונת סלע. ההתחייבות ניתנה במסגרת מיזם שיקום שכונות והפחתת זיהומים סביבתיים, שהושק על ידי המשרד להגנת הסביבה בשיתוף "קרן קיימת לישראל".
התמיכה הכספית שהעניק המשרד נאמדת בשבעה מיליון שקל, כאשר העירייה תוסיף סך של כ-2.5 מיליון שקל. הפרויקט יכלול התקנת מערכות סולאריות על מבנים ציבוריים, תאורת לד, פיתוח השפ"פ, פיתוח גינות קהילתיות, ליווי ופיקוח ועוד.
מעיריית נתניה נמסר כי "בימים אלה מתחילה העירייה בניקיון והכנת השטחים הפתוחים ולאחר הפסח – תיכנס העירייה לעבודה אינטנסיבית בנושא".
המיזם עוסק בשדרוג שפ"פ במתחמי מגורים ותיקים, שבהם רוב הדיירים מעוטי יכולת ואין להם את היכולת הכלכלית לתחזק את אותם שטחים. כתוצאה מכך, רוב השטחים הללו, בעיקר גינות, הופכים למוקדי לכלוך ואשפה, שפוגעים משמעותית באיכות החיים של הדיירים.
למעשה, תפוקתם של המתקנים הסולריים תהיה הגורם שיסייע לעירייה לתחזק את השפ"פ גם בעתיד, מבלי להיות לנטל כלכלי על הדיירים. זאת, באמצעות סכום כספי שמעבירה חברת החשמל עבור כל קילו ואט חשמל שנחסך כתוצאה משימוש באנרגיה סולארית - סכום, שכאמור, ישמש לתחזוקה שוטפת של השטחים.
יצוין כי הבקשה למשרד לקבלת הסיוע מהמשרד הגנת הסביבה הוגשה ביוזמת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, בשיתוף ראש מינהל תפעול, ליזי אורון, ומנהלת אגף איכות הסביבה, עירית גולן-אנגלקו, על מנת לטפל בשפ"פ בסלע כחלק ממגמת התחדשות השכונה כולה.