1 צפייה בגלריה
שכונת ער ימים (צילום: עיריית נתניה)
שכונת ער ימים (צילום: עיריית נתניה)
שכונת ער ימים (צילום: עיריית נתניה)
עיריית נתניה, באמצעות החברה לפיתוח ולתיירות נתניה (ח.ל.ת), פרסמה מכרז פומבי להקמת הכיכר המרכזית בשכונת עיר ימים.
הכיכר תוקם בלב השכונה, במקום המפגש של הציר ה"ירוק" והציר ה"כחול", בשטח ציבורי פתוח (שצ"פ) של כ-20 אלף מ"ר. היא תתפרש בתחומי הרחובות עופרה חזה, שושנה דמארי, יוסי בנאי וישראל פוליאקוב (פולי) ותשמש אזור פנאי ובילוי לכלל תושבי השכונה ובאיה.
בתוכנית הפיתוח של הכיכר, אשר הוצגה לציבור לא מכבר, מיועד שטח של כ-5,000 מ"ר לנטיעת חורשת עצי תות (ממין זכר), שאמור להיות לב הפרויקט והמרכיב העיקרי בנוף בכיכר. אופן שתילתם של העצים נועד להדגיש את האופי המעגלי שלה.
חורשת עצי התות תשולב בכיכר מרוצפת ובה פרגולות ייחודיות שעליהן דיסקיות "מראה" שיעניקו לה מראה יוקרתי; יהיו בה אזורי ישיבה ובהם שולחנות וספסלי ישיבה בצל עצי התות, ריהוט רחוב מתקדם ותאורה מקושטת.
חזית הכיכר תיוחד למסחר, ובמרכזה יוקם אלמנט פיסולי‑קישוטי משולב במתקן משחקים שתבחר העירייה בהמשך הפרויקט.
עלות הפרויקט מוערכת בכ-25 מיליון שקלים, והעבודות צפויות להימשך כשנה וחצי.
את הכיכר עיצב משרד אדריכלי הנוף מנעד, וכעת, כאמור, פורסם מכרז לקבלן המבצע.
מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה, מסרה: "העירייה ממשיכה לפתח את המרחב הציבורי של השכונות החדשות מתוך רצון לתת ערך מוסף למגורים בשכונות אלה ולעצב סביבת נוף מתקדמת".
שירי חגואל-סיידון, סגנית ראש העירייה ויו"ר ח.ל.ת, אמרה: "הכיכר המרכזית, המתוכננת בקפידה וברמת גמר מעולה, תשמש מוקד בילוי ופנאי לתושבי שכונת עיר ימים ומבקריה. חורשת עצי התות תעניק לתושבים הרגשה של שילוב הטבע בלב העיר, והחזית המסחרית תהיה משופעת בעסקים חדשים".