1 צפייה בגלריה
אלה נווה – הופעה של אישה אחת
אלה נווה – הופעה של אישה אחת
אלה נווה – הופעה של אישה אחת
כבר מעל 10 שנים היא עוסקת בעולם עיצוב שמלות כלה ונהנית מכל רגע. תחילה כמתמחה בסטודיו של ויוי בלאיש המעצב המוכר, שם התקדמה לתפקיד מנהלת סטודיו למספר שנים. בעקבות לידת ביתה הבכורה יצאה לדרך עצמאית שממשיכה ונרקמת ויוצאת ממש מסלון ביתה.
ספרי על העסק שלך
"את שם העסק שלי, 'אלה נוה- שמלות כלה נינוחות' בחרתי מתוך השקפת העולם שלי. המוטו שמלווה אותי הוא ליצור שמלות שיהיה ממש כיף ונוח ללבוש, שלא ירגישו כמו תחפושת או עונש. ולא פחות חשוב, שאוכל להציע אותן במחירים שפויים מבלי להתפשר על חומרים איכותיים ותפירה מוקפדת.
בנוסף, בשונה מעסקים רבים בעולם הכלות המונים בעלי מקצוע שונים העובדים עבור המעצב/ת (מזכירות, תופרות, תדמיתניות, אחראיות על מדידות וכו) אני, ורק אני כמעצבת וכיוצרת נוכחת וקשובה לכלה מהתחלת התהליך ועד ליום המרגש. זו זכות גדולה עבורי להיות המעצבת והמלבישה ביום עבור נשים רבות. מהפידבקים שאני מקבלת מהכלות גם עוברן זו חוויה חשובה וטובה". 📷 איך החלטת לפתוח את העסק שלך?
"אפשר לומר שמקצב החיים הוא זה שהוביל לדרכי העצמאית. הגעתי לסטודיו של ויוי בלאיש ביפו כרווקה צעירה והרפתקנית. עם הזמן הכרתי את בן זוגי ועברתי לגור איתו בקריית השרון, נתניה. כשילדתי את ביתי הבכורה הרגשתי שהנסיעות הארוכות והריחוק מהבית כבר לא מתאימים לי כאמא. התנסיתי בתפירת מוצרי טקסטיל בעיצוב אישי ובמקביל קבלתי הזמנות לשמלות כלה.
גיליתי שהלב שלי נמשך לכלות. לעיצוב שמלות כלה. ושוב בחרתי לעסוק בתחום השמח הזה, הפעם כעצמאית".
מדוע דווקא שמלות כלה?
"אופי התהליך שבעיצוב שמלות כלה מאפשר לי ליהנות ממגוון תחומים שאני אוהבת ושאני טובה בהם. בולטת ביניהם היא היצירה והתשוקה לעיצוב וליופי. יצירה שאני לא רק מדמיינת ומתכננת, אלא ממש מגשימה בפועל בתפירה ובעבודת יד. וכשהידיים שלי נוגעות בבדים הרכים, ברקמות, בשזירות, אני מרגישה שקסם קורה. עוד רובד שאני אוהבת בעבודה היא התקשורת והמפגש עם הכלות. להכיר ולהתאים לכל אחת את השמלה המדויקת עבורה. להיות קשובה למשאלות ולפנטזיות, ולהיות שותפה בהגשמתן זה כיף גדול עבורי. חשוב לי להיות מפלט רגוע ומהנה בעבור הכלות בתוך המירוץ המלחיץ לעתים של הפקת חתונה".
מדוע החלטת לפעול מהבית?
"העסק שלי נולד קצת אחרי לידתה של ביתי הבכורה. העבודה מהבית בהחלט מושפעת מהרצון להיות אמא נוכחת שמסוגלת לווסת את המינון בין הבית לעסק. להצליח להשתמש ביעילות בכל רגע פנוי מבלי לבזבז זמן על נסיעות, בכל שעה ובכל יום. אבל זו לא הסיבה היחידה. יש גם רציונל אידיאולוגי של ממש. כמו הניצוץ שמאפיין התאהבות, גם במציאת שמלת כלה יש סוג של ניצוץ. זה עניין אינטימי, וחשוב לי שהכלות ירגישו שהגיעו למקום מבטחים, מקום אמיתי שהן יכולות להיות בו רגועות ונינוחות. ומה מתאים לזה יותר מאשר הבית האישי שלי, שהוא בהחלט מקום המבטחים שלי.
חשוב לי לציין גם את הסיבה הפרקטית שבעסק בייתי. אני באמת מאמינה שמגיעה לכלות אלטרנטיבה של שמלת כלה מהממת, מושקעת ובעיצוב אישי במחיר שיוכלו לעמוד בו. העובדה שאני עובדת מהבית ויוצרת את השמלות בעצמי מאפשרת לי לתרגם את החיסכון בעלויות למחיר הוגן ונוח לכלות".
ספרי על עסק שמתנהל בצורה כזו.
"הסטודיו שלי פועל בחדר מיוחד בבית. ממלכה של מכונות תפירה, מגוון חומרים וסטנדים מלאים בשמלות. את עבודת היצירה שמאחורי הקלעים אני מגשימה כאן. ללא ספק יש בחדר הזה מגוון ריגושים גם בעבור הבנות שלי, חלקם מסוכנים ביותר, וזה דורש תשומת לב.
לקראת מדידות ומפגש עם כלות הופך הבית כולו לחלל תצוגה מרווח. הסטנדים עם השמלות יוצאים בחגיגיות החוצה ולהשלמת האווירה כמובן שדיירי הבית האהובים מתבקשים להתפנות. זה דורש התארגנות ולעתים פחות זורם עם המקצב הטבעי של הבית.
בעבודה שבסיסה מהבית דרושה משמעת עצמית של ממש. לא פעם מטלות הבית נוגסות לי בזמן העבודה וזה בהחלט בא על חשבון התפתחות העסק. בנוסף, כשאמא עובדת מהבית הרבה יותר קל לתת מענה לבלת'מים שונים (ורבים...) כמו מחלות, חופשות וכו, וגם זה כמובן בא על חשבון העשייה. לפעמים אני משלימה את העבודה בשעות הלילה, ויש גם בזה משהו נחמד".
איך זה לדעתך להפעיל עסק קטן בישראל, בנתניה?
"עסק הוא עולם ומלואו. בהנחה שהעסק נולד מתוך תשוקה אמיתית יש את היתרון הגדול שאוהבים את מה שעושים. העניין הוא שלצד זה מגיעים מגוון גדול של תפקידים ודרישות שבלעדיהם אין לעסק סיכוי, וזה לא פשוט.
מיסים ובירוקרטיה, מחסור בתנאים סוציאליים לעצמאיים ועוד מהווים מכשול של ממש להצלחת עסקים קטנים. ועדיין, כנפש חיובית והרפתקנית לדעתי אסור לוותר על חלומות. כדאי לפחות לנסות! כמובן שמומלץ לעשות זאת בצורה שקולה ואחראית".
"אני אמא מאוד נוכחת לבנות שלי. נכון לשלב זה של חיי חשוב לי להיות כזו, מה שאומר ששעות העבודה שלי מצומצמות מלכתחילה. בתוך זמן קצר זה קשה לי להתמסר לעשייה וליצירה ולצד זה להשתלט על אינספור הדרישות השיווקית שנדרשות בעסק. אני אוהבת להיות עצמאית, ונהנית להיות 'מופע של אישה אחת' אבל יש כל כך הרבה החלטות לקבל בעסק וכובעים להחליף שזה גם מעייף ומבלבל לפעמים. אני משתדלת להיות קשובה לקצב הפנימי שלי ולפעול מתוכו".
מהן ההשראות שלך לקולקציית שמלות הכלה?
"אני נמשכת מאוד לטבע, לאלמנטים אורגניים, לתנועתיות וזרימה. מושפעת מסגנון בוהמייני, וינטאגי. במקרים רבים השמלה נוצרת מתוך החומר עצמו. במקרים אחרים מתוך הכרות עם הכלה ומה שהיא משדרת, ובגדול - החיים בפני עצמם הם מקור השראה"
מסר שחשוב לך להעביר
"כמו כל דבר אין משהו אחד שעובד בשביל כולם. לנהל עסק עצמאי זה מקסים ומאתגר, מלא בחופש וכובל, מתגמל ומתסכל. זה מסע. אני מאחלת לכל אחד ואחת, (וגם לי) להגשים חלומות. בהתמדה, בהקשבה ובהצלחה בין אם כעצמאיים או כשכירים".
לדף הפייסבוק אלה נוה- שמלות כלה נינוחות