שרת הפנים, איילת שקד, חתמה על צו לצירופה של חבצלת השרון לתחום שיפוטה של נתניה. בכך אישרה שרת הפנים את המלצת ועדת הגבולות שהקים משרד הפנים ביוזמת ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, לבחינת גבולותיה של נתניה והישובים הכפריים הסמוכים לה.
2 צפייה בגלריה
פיירברג איכר. "החלטה מעולה"
פיירברג איכר. "החלטה מעולה"
פיירברג איכר. "החלטה מעולה"
(ריאן)
בעבר פתחה ראש העירייה במאבק שנועד להסדיר את ייעודי הקרקע ביישובי השרון בהשוואה לערי השרון הגדולות ואת הכנסות הערים בהתאמה.
פיירברג יצאה כנגד ראשי הישובים ששטחם לדבריה פי 10 מנתניה ותושביהם כמספר שכונה אחת בעיר. פיירברג-איכר טענה כי התרחשה פגיעה קשה בכלכלת הערים הגדולות באזור השרון, בעקבות הפעלה והקמה של אזורי תעסוקה על שטחים שייעודם חקלאות והקמת דיור יוקרה ששאב אליו אוכלוסייה בעלת אמצעים.
קראו עוד>>>
על פי הצו שנחתם בימים אלו על ידי שרת הפנים, יועברו 570 דונם ממועצה אזורית עמק חפר באזור חבצלת השרון אל תחום השיפוט של נתניה.
בכך קיבלה כאמור השרה שקד את עמדת העירייה, לפיה התוכנית שאושרה למתחם היא במרקם עירוני ולכן אינה יכולה להשתייך לעמק חפר אשר מרקמה התכנוני הוא כפרי.
על השטח האמור צפויה לקום שכונה בעלת אופי אורבני שתכלול 3,300 יחידות דיור, מתוכן 2,800 יחידות דיור למגורים ו –500 יחידות לדיור מוגן. בנוסף – הוקצו בשטח מאה אלף דונם לתעסוקה ומסחר.
2 צפייה בגלריה
השטח שיועבר לנתניה
השטח שיועבר לנתניה
השטח שיועבר לנתניה
(פרטי)
במרכזה של התוכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת שיוקם במקביל להקמת השכונה החדשה, שיפעל בתחום שיפוטה של העיר.
פיירברג-איכר: "מדובר בהחלטה מעולה והצלחה גדולה להליך שינוי הגבולות. הדגש הוא על חיבורים טובים של השכונה החדשה הן למחלף חבצלת שיועבר במלואו לתחום השיפוט של נתניה והן לחיבורים של תמ"ל 1010, הגובלת ממערב לממשקים עם שושנת העמקים. זוהי החלטה נהדרת שסוללת את הדרך להקמת השכונה הצפונית החדשה שלנו".
לעדכונים: חדשות נתניה