המועצה הארצית לתכנון ובניה דחתה את הערר שהגישה המועצה האזורית חוף השרון נגד התוכנית של אזור התעסוקה המטרופוליני המשני (אתמ"מ) בנתניה ואישרה את יציאתה אל הפועל.
3 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט מילניום בקרית ספיר בנתניה
הדמיית פרויקט מילניום בקרית ספיר בנתניה
הדמיית פרויקט מילניום בקרית ספיר בנתניה
(הדמיה: רמי וימר אדריכלים בע"מ)

נציין כי ההחלטה התקבלה לאחר שביוני האחרון התכנסה ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לדיון בערר, בו נטען בין השאר כי התוכנית פוגעת בתושבי הסביבה מבחינת תשתיות תחבורה בין השאר בשל היקפי הבינוי וגובהם. "לאחר עיון במכלול כתבי הטענות שהוגשו, שמיעת טענות הצדדים בדיון שהתקיים לפנינו ביום 22.06.2023 והתייעצות פנימית, החלטנו פה אחד לדחות את הערר", כך נכתב בהחלטת הוועדה.
תוכנית זו היא אחד הנדבכים המרכזיים בתוכנית המתאר הכוללת של נתניה ואישורה של התוכנית תגדיל את סמכויות הוועדה המקומית ובכך מתאפשר קיצור משמעותי של הליכי התכנון המפורט עד למימוש ובניה בפועל. לפיכך, כעת תוכל עיריית נתניה לקדם את התוכנית שמשתרעת על כ-5,200 דונם ותגדיל את אזורי התעסוקה מ-1.5 מיליון מ"ר כעת ליותר מ-8 מיליון מ"ר. מהעירייה צופים כי התוכנית תהווה מוקד משיכה לגופים גדולים, בהם חברות היי-טק, תוסיף עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר ותחזק את הכלכלה המקומית.

3 צפייה בגלריה
מילניום נתניה
מילניום נתניה
הדמיית פרויקט מילניום בקרית יהלום בנתניה
(הדמיה: כנף פרנס אדריכלים)

אזור התעסוקה המטרופוליני מתחיל מאצטדיון נתניה, כולל גשר פולג ואיקאה ועד גשר האר"י, וכולל את קרית אליעזר (כביש 57 ממחלף נתניה וכביש 2 - כביש חוף), אזור תעשייה קרית יהלום (סמוך לכיכר האחדות), "רצועת האמצע" - בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון (אצטדיון עירוני נתניה, גשר השרון), קרית ספיר (פולג) ופארק המדע (מזרחית לקרית ספיר).
כמו כן הוא חובק עורקי תחבורה ארציים ראשיים, כביש החוף (2), כביש 4, כביש 57, כביש 561 וכביש 553. המתחם נחצה על ידי מסילת רכבת כבדה וכולל בתחומו שלוש תחנות רכבת - תחנת רכבת נתניה, תחנת רכבת ספיר ותחנה נוספת "המכללות", שתוקם ברחוב לנטוס ותשמש את האצטדיון ואת בית החולים שעתיד להיבנות באזור בעוד כעשור. אליה מצטרפת הרכבת הקלה, שתחבר בין נתניה לערים שכנות, בהן הרצליה וכפר סבא. התוכנית כוללת גם שבילי אופניים. פיתוח האזור צפוי להפחית באופן ניכר את הגודש בצירי התנועה ממרחב נתניה, חדרה וחיפה דרומה ובכך יקל על התנהלותם היומיומית של מאות אלפי תושבים ומשתמשי דרך.

3 צפייה בגלריה
הדמית תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה
הדמית תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה
הדמית תוכנית אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה
(צילום: עיריית נתניה)

בנוסף למגדלי המשרדים בגובה 40 קומות שצפויים להיבנות בשטח ייהנו המבקרים מעירוב שימושים דוגמת מסעדות, בתי קפה, שטחים פתוחים, מעברים להולכי רגל, כיכרות עירוניות, מבנים הנדסיים ושטחים בנויים לטובת הציבור.
מהנדס העיר ארז טל: "אזור התעסוקה המטרופוליני בנתניה יהווה מרכיב ראשי בקביעת מידת פיתוחה של נתניה בשלושת העשורים הקרובים ומיצובה כאזור תעסוקה מטרופוליני משמעותי במרחב שבין חיפה לתל אביב, בהיותו מנוע הצמיחה המרכזי של העיר".

קראו גם:

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר אמרה: "אני מברכת את החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שדחתה את הערר וקיבלה את תוכניתי להקמת אזור תעשייה מטרופוליני. נתניה חזקה לעתיד היא נתניה חזקה כלכלית, ולכן אמשיך לפתח אזורי תעסוקה ברחבי העיר. נשקיע בפיתוח כלכלי-עסקי, רצועת אזורי התעסוקה בעיר תהווה אזור תעשייה מטרופוליני ותגדל מ-1.5 מיליון מ"ר תעסוקה ללמעלה מ-8 מיליון מ"ר תעסוקה, שיוסיפו עשרות אלפי מקומות עבודה ברחבי העיר.
"המבקרים ייהנו מעירוב שימושים, מסעדות, משרדים, תחבורה ציבורית מתקדמת, כולל רכבת קלה שתחבר את נתניה לערים שכנות כמו הרצליה וכפר סבא. אזור התעשייה, שמפחית פקקים ועומסי תנועה, מייצר הזדמנויות חדשות לחברות היי-טק וגופים גדולים לעבור לנתניה, ולמשוך אוכלוסייה חזקה ומבוססת. המשמעות היא שנתניה תהפוך למטרופולין של השרון, היצע התעסוקה יגדל דרמטית ויהיה יותר קל למצוא תעסוקה בעיר".