קניון כפר יונה ייפתח לקהל בקיץ 2020 בהשקעה של 270 מיליון שקלים. הקניון, שמתפרס על פני 15 אלף מ"ר, ישרת את תושבי העיר וכל ערי ומושבי הלווין של האזור אשר עד כה נאלצו לנדוד לקניוני נתניה.
1 צפייה בגלריה
הדמיית קניון כפר יונה
הדמיית קניון כפר יונה
הדמיית קניון כפר יונה
(צילום הדמייה: OLIN OLIN)
קבוצת יצחקי IGI השקעות, בבעלותו של יזם הנדל"ן ואיש העסקים רוני יצחקי, מכריזה על פתיחתו הצפויה של הקניון בכפר יונה. הקניון שמתפרס על פני 15 אלף מ"ר יפתח כבר בקיץ הקרוב והיקף השקעתו נאמד בכ-270 מיליון שקלים.
הקניון החדש, בתכנונה של האדריכלית נעמה מליס וצוות משרדה, נבנה בקונספט של בילוי, תרבות ופנאי וימלא את כל הצורך של התושבים "כקניון קרוב לבית". הקניון בנוי משתי קומות מסחר, המשתרעות על פני כ-8,000 מ"ר ונבנו בצורה כזאת כך שכל אחת מהן נראית כקומת כניסה, ועוד שתי קומות משרדים. תמהיל הסוחרים בקומות המסחר ישולב בהסעדה, בילוי, ספורט, סטודיו לריקודים, בתי קפה, בר שכונתי, מסעדות, אופנה, הנעלה וכד' ואילו קומות המשרדים יאוכלסו במכון כושר, בנק, בתי רופאים, שירותים משרדיים למקצועות חופשיים וכל השירותים שתושבים זקוקים קרוב לביתם.
הקניון יאפשר לראשונה לתושבי כפר יונה לרבות כל יישובי השרון הסובבים הסמוכות בהם: עמק חפר, קדימה, צורן , תנובות , ינוב , גאולים, והכפרים הסמוכים לבצע את הקניות והבילוי בסמיכות לבית ובמרחק של דקות נסיעה בודדות, שכן עד כה נאלצו תושבים אלו לנדוד לקניות ובילוי בנתניה. מדובר באיזור פנוי גיאורגרפית מאיזורי מסחר ובילוי והתושבים בכפר יונה ויישובי השרון הסובבים אותה משוועים לקניון.
כבר היום עומד הקניון על 50% אחוזי תפוסה כאשר בין תמהיל השוכרים הראשונים רשת מכוני הכושר "אייקון" מבית "הולמס פלייס", סופר פארם, שופרסל. מחירי השכירות נעים בין 200 ₪ למ"ר ועד 420 ₪ כאשר דמי הניהול מוערכים בכ כ-60 ₪ למ"ר.
בסוף חודש דצמבר 2019 פרסמה הלמ"ס כי העיר כפר יונה היא אחת מבין ארבעת היישובים הצומחים ביותר בישראל עם תוספת בנייה של כ- 17%. בשנים הבאות צפויה העיר לגדול באופן משמעותי יותר שכן בחודש אוקטובר 2018 פורסמה תכנית רובע המגורים בעיר אשר צפוי להשתרע על פני שטח של כ-1,500 דונם, וממוקם ממערב ליישוב הבנוי הקיים, מצפון לפרדסיה וממזרח לאזור התעסוקה העתידי שמתוכנן לעיר, הגובל בכביש 4.
ליליאנה מור, מנכ"לית קניוני IGI ציינה: "כפר יונה היא עיר בצמיחה עם קצב גידול מהגבוהים בישראל. פתיחת הקניון הראשון בעיר היא בשורה לא רק לתושבי העיר אלא לתושבי האיזור כולו. הקניון החדש יענה על כל הצרכים שיש לתושב, לא רק קניות, אלא ובעיקר כמרכז תרבות ופנאי. הקניון יארח מידי שבוע מופעים ותוכן תרבותי, וכמו כן ייצר שיתופי פעולה בערך ערך לילדים ומשפחות צעירות. תמהיל הסוחרים נמצא לקראת סיומו ואנחנו כרגע בבחינות של הסכמי שכירות אחרונים לפני פרסום מלא של תמהיל הקניון".