אלי דלל, סגן וממלא מקום ראש עיריית נתניה, ישתתף בעונה השמינית של תוכנית ריאליטי הבישול "מאסטר שף", שעלתה השבוע ב"קשת". לקראת השתתפותו, דלל מספר שהוא חובב בישול מושבע עוד מילדותו, משתף מאין באה ההשראה למנות שהוא מכין, ומגלה כי כאשר לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מתחשק לאכול שניצל, היא לא מתפשרת על אחר מהשניצל שלו.
2 צפייה בגלריה
אלי דלל. "כשאתה אוהב משהו אתה מוצא את הזמן בשבילו" | צילום: אלבום פרטי
אלי דלל. "כשאתה אוהב משהו אתה מוצא את הזמן בשבילו" | צילום: אלבום פרטי
אלי דלל. "כשאתה אוהב משהו אתה מוצא את הזמן בשבילו" | צילום: אלבום פרטי
איך עלה הרעיון להשתתף בתוכנית?
"האחיינית שלי רשמה אותי ביום האחרון להרשמה. למען האמת, לא התלהבתי כל כך להשתתף לתוכנית, זה לא היה איזה חלום ישן שרציתי להגשים. אני יודע שאני אוהב לבשל ומכיר את יכולותיי בתחום, ובכל זאת, צריך אומץ. ההשתתפות שלי נשמרה בסוד מוחלט, עד לרגע השידור. המצחיק הוא, שהיו אנשים שזיהו אותי בפרומו ולא האמינו. רבים התקשרו לבדוק אם זה אני, ולא יכולתי לאשר להם את זה, כי הייתי חתום על סודיות".
ממתי אתה מבשל?
"אני זוכר את עצמי מתחיל ממש להכין מנות בכיתה ג', אבל עוד לפני כן, הייתי ילד שאוהב את המטבח. לכל אורך הצבא והלימודים בישלתי, זה היה התפקיד שלי בחבורה. גם היום, בעבודה הנוכחית שלי, כאשר 'נתניה אחת' זכתה בבחירות, הכנתי לכל הסיעה פלאפל, וכשמרים רוצה שניצל היא אוכלת רק את השניצל שלי. אני אוהב את הבישול מאוד, כי הוא עוד כלי בעבורי לתקשר עם אנשים. אני זוכר מפגש עם נבחרי ציבור מערים תאומות של נתניה, שלא הכרתי לפני כן, ויצא שלכל אורך המפגש דיברנו בעיקר על אוכל. אין ספק שאוכל מחבר בין אנשים".
מה מקור ההשראה שלך בבישול?
"אני אוהב לעיין בספרי בישול, וכשאני פותח את העיתון של סוף השבוע, המדור הראשון שאני קורא הוא מדור האוכל, אף על פי שאני אף פעם לא מבשל מספרים. אני מבשל בעיקר בשיטת הפיוז'ן, עושה שילובים, ממציא מנות חדשות ומשדרג מנות קיימות. את מנת המפרום המסורתית שמכינים עם תפוחי אדמה, אני מכין עם ירקות אחרים: חצילים, קישואים או דלעת. במנת הטבחה הטריפוליטאית אני מכניס קובה עיראקית, זה מוסיף הרבה יצירתיות ורגש. מלבד הבישול אני גם מצייר, אז גם העיצוב וההגשה של המנה תופסים חלק גדול אצלי".
מה המנה שהכי מזוהה אתך?
"בלי ספק מנת הטבית — החמין העיראקי. אמרת טבית, אמרת אלי דלל. אני רוכב על אופניים, ופעם בשנה אני מארגן רכיבה ביום ההולדת שלי עם כל החברים, שלאחריה, אנחנו חוזרים אליי הביתה ואני פותח להם שולחן, עם שני סירים ענקיים של טבית, שמספיקים ל-50-40 איש. רק כדי להבין את הכמויות, אציין שמדובר בשבעה קילו אורז, שבעה קילו בשר וכמויות ענקיות של בצל ועגבניות".
2 צפייה בגלריה
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)
איזה חלק הבישול תופס בחיים שלך?
"וואו, חלק עצום. שואלים אותי איך יש לי זמן לזה, אז התשובה היא שאין זמן, אבל כשאתה אוהב משהו אתה מוצא את הזמן בשבילו. אני יכול להגיע הביתה בעשר בלילה, והבן שלי יגיד שהוא רעב, אז אני אעמוד ואכין לו ארוחה, ולא איזו חביתה, ארוחה ארוחה. אני לא רואה את זה כנטל, אני נהנה מזה, זאת התרפיה שלי".
"למען האמת, לא התלהבתי כל כך להשתתף בתוכנית, זה לא היה איזה חלום ישן שרציתי להגשים. אני יודע שאני אוהב לבשל ומכיר את היכולות שלי בתחום ובכל זאת, צריך אומץ".