על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטסטיקה, בעיר נתניה נפגעו 80 רוכבי אופניים בעשור החולף (2012-נובמבר 2021), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר שלושה רוכבים.
11 רוכבי אופניים רגילים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2021 לעומת חמישה שנהרגו בשנת 2020, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
עוד עולה כי בשנת 2021 (ינואר - נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 222 רוכבי אופניים ומהם 76 נפצעו באורח קשה. מבין הרוכבים שנפגעו בעשרת חודשיה הראשונים של שנת 2021, 187 נפגעו בתחום העירוני, מהם חמישה נהרגו ו-57 נפצעו באורח קשה.
קראו גם >>>
ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: לרוכבי אופניים אין שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות ולכן כשרכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה רבים מהם נפגעים באופן קשה ולעתים קטלני והם מצויים בסיכון ממשי לחייהם.
"האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה. ולכן חייבים להגן על הרוכבים ולאפשר להם לרכוב באופן בטוח. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם.
"כשרוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".
לכל העדכונים - חדשות נתניה