תושבים המתגוררים בקריית השרון נאבקים נגד בניית 400 דירות נוספות במגרש בין תחנת הדלק ילו, בית ספר רועי קליין וצומת הרחובות לנטוס והרטום בצפון השכונה.
1 צפייה בגלריה
קריית השרון. "לא ניתן לפגוע באיכות החיים"
קריית השרון. "לא ניתן לפגוע באיכות החיים"
קריית השרון. "לא ניתן לפגוע באיכות החיים"
(פרטי)
"'אנחנו חיים היום בצפיפות בלתי נסבלת ולא ניתן לאינטרס הכלכלי הצר של בעלי קרקעות לפגוע לנו באיכות החיים'', אומר גיא שחר, יו"ר ועד קריית השרון. לדבריו, ''אזור מזרח נתניה מתוכנן להכפיל את עצמו עם תוספת של 5,500 דירות בתוכניות 'הבננה' ו'אילנות', בקרוב יהיו מספיק דירות לכולם.
"לא צריך להרוס לנו את השכונה משיקולים כלכליים צרים ולהציג את המהלך כדאגה לזוגות הצעירים".
תוכנית נת' 1000, היא תוכנית מתאר עירונית לפיתוח ושדרוג אזורי תעסוקה בנתניה והיא מקודמת במוסדות התכנון עוד משנת 2013. בתחילת דרכה התוכנית לא הכילה אזורי מגורים והתמקדה רק בפיתוח אזורי התעסוקה, בשימושים שניתן לעשות בהם ובהיקפי הבניה.
קראו עוד>>>
למרות זאת, לקראת הפקדת התוכנית נוספו לה ייעודי "עירוב שימושים" המאפשרים שינוי של יעוד מתעסוקה ומסחר למגורים במספר אזורים, כולם בתוך קריית השרון. מדובר בתוספת של 1,200 דירות לקריית השרון בעוד שבכל השכונה ישנן כ-3,000 דירות.
"אחרי מאבק עיקש של תושבי השכונה הצלחנו לבטל תוספת של 800 דירות ברצועת לנטוס ועכשיו אנחנו נאבקים על ביטול 400 דירות נוספות שמתוכננות להיבנות בצפון קריית השרון. למרות הניסיונות להציג את ועד קריית השרון כאנשים קטנוניים שפועלים נגד האינטרס הציבורי ונגד הזוגות הצעירים, לא נירתע ולא נתקפל.
"הפיכת בנייני משרדים ומסחר למגדלי ענק למגורים, תהפוך את האזור למגדלי שיכונים. לא ניתן להוסיף מאות דירות לשכונה ללא חשיבה הוליסטית על צרכי הציבור, לרבות מוסדות חינוך, מתנ"ס, דרכי גישה, עומסים בכבישים וגינות ציבוריות", מבהיר שחר.
מה תעשו אם תוספת הדירות תאושר?
"אנחנו מאוגדים עם תשעה ועדי בניינים מצפון קריית השרון והם החתימו כ-300 תושבים על ייפויי כוח כדי לגבות אותנו ולהמשיך את ההליכים התכנונים ואם יהיה צורך המשפטיים כדי להשאיר את התב״ע של האזור המדובר כתעסוקה ומסחר".
מהעירייה נמסר: "מדובר בתכנית בסמכות הוועדה המחוזית. על כולנו להמתין להכרעתה. נזכיר בהקשר זה את התנגדותה של ראש העירייה מרים פיירברג־איכר למגורים על ציר לנטוס שהביאה לביטול 800 יחידות דיור לפני הפקדת התכנית, והתנגדות מהנדס העיר שביקשה להפחית את היקף היח"ד בקרית יהלום ב-300".
לעדכונים: חדשות נתניה