"היו שני פיצוצים של שנאים שממש הרעידו את הרחוב. לא ידענו מה קרה'', מספרת תושבת רחוב איכילוב מיכל סוויד אשר ביתה, בדומה לרבים מתושבי רחוב איכילוב בנתניה, היה מנותק מחשמל לפרקים החל מיום שישי ועד היום (ראשון).
1 צפייה בגלריה
טכנאי חברת החשמל מתקנים התקלה
טכנאי חברת החשמל מתקנים התקלה
טכנאי חברת החשמל מתקנים התקלה
(צילום: מיכל סוויד)
לדבריה, ''זה התחיל בצהריי שישי, כשהתפוצץ שנאי של חברת חשמל בפינת רחוב יהודה הנשיא – ויצמן. זה גרם להפסקת חשמל בחלק מהאזור שזה הרבה דירות".
קראו עוד >>>
"לא ידענו מה זה אבל זה היה רעש ממש חזק ואחרי הפיצוץ הפסיק לנו החשמל. עובדי חברת חשמל עבדו על תיקון התקלה עד הבוקר. אבל לנו, אנשים דתיים שמתנהלים באמצעות שעון שבת, זה ממש הרס את השבת כי הכל הפסיק לעבוד אז לא היה לנו אוכל חם בשבת וגם התקלקלו לנו דברים כי הכל היה מנותק".
החשמל חזר בבוקר של שבת אבל שוב בשעה שתיים לפנות בוקר היה פיצוץ בפעם השנייה עכשיו התפוצץ להם שנאי ברחוב איכילוב פינת ויצמן. "חשבנו שיסדרו את זה מהר. אבל רק היום בשעה ארבע פלוס הביאו לפה את השנאי החליפי לתיקון הבעיה. היינו בלי חשמל במשך 15 שעות.זה לא נורמלי".
בנוסף להתמודדות עם הניתוק מחשמל שגרם לכך שהדיירים היו מנותקים מאמצעי חימום וטעינה לניידים, נאלצו הדיירים להתמודד עם חדר מדרגות חשוך לדברי סוויד, ''יש פה מלא אנשים מבוגרים וחלק מהדיירים הדליקו נרות בחדר המדרגות ואחד מהם התפוצץ, כך שהאש הגיעה לגובה מטר".
רז משולם, נציג ועד השכונה: "כמעט כל שבוע יש הפסקת חשמל באזור אחר במרכז וצפון העיר ובשכונות הסמוכות להן. ישנן הפסקות של דקה וישנן הפסקות של 15 שעות, שזה דבר שלא מתקבל על הדעת. ישנם תושבים, שזורקים אוכל לפח, מחליפים מוצרי חשמל, נזקקים לאוכל רפואי - TPN ולא יכולים לשמור על האוכל במקרר. בנוסף, אנשים נתקעים במעליות ולא יכולים לעבוד בתקופה זו מהבית בצורה סדירה.
"ועד מרכז העיר, פנה פעמים רבות לחברת החשמל ולעירייה למצוא פתרון מיידי לבעיה זו אך לצערנו, חברת החשמל לא ביצעה כנראה לכאורה את הנדרש. בינתיים, שנאים מתפוצצים ללא הפסקה ומשביתים רחובות שלמים. לא הגיוני שבשנת 2022, יהיו כל כך הרבה הפסקות חשמל בתדירות כזו ולא יימצא פתרון. כבר קרו מקרים שהוכיחו - שרוצים מצאו פתרון וידעו, עם מי לדבר ואיך לפתור את הבעיה".
מחברת החשמל נמסר בתגובה: "ראשית, אנו מתנצלים בפני תושבי רחוב איכילוב על אי הנוחות. ביום שישי לפנות בוקר אירעה תקלת מתח גבוה ושריפת שנאי ברחוב . צוותי החברה פעלו להשבת אספקת החשמל והחלפת השנאי".
"היום, שוב אירעה תקלה בעקבותיה נשרף השנאי. בעקבות כך נערכה בדיקה מקיפה לאתר את מקור התקלה, השנאי הוחלף, הכל על מנת להבטיח שהתקלה לא תשוב. נבדקת האפשרות כי בשנאי שהותקן ביום שישי היה פגם בייצור".
לכל העדכונים - חדשות נתניה