תושבים המתגוררים בשכונת עיר ימים הופתעו לגלות כי בבית הספר "חיים גורי" פועל בית כנסת הפתוח בשישי ושבת ומושך אליו עשרות תושבים, רובם אינם תושבי השכונה.
2 צפייה בגלריה
מתפללים בבית הספר
מתפללים בבית הספר
מתפללים בבית הספר
(המחשה: ShutterStock )
"עברתי ליד בית הספר ביום שבת בצהריים ופתאום ראיתי התקהלות של הרבה אנשים. מאוד התפלאתי כי זה יום שבת ובית הספר אמור להיות סגור", מספר ויקטור בר, תושב השכונה ופעיל חברתי. "צילמתי והעליתי פוסט בנושא והתברר שאף אחד לא ידע שפתחו בית כנסת בתוך השכונה שלנו. לא שאלו אותנו בכלל.
"זה לא מפריע לי כמו שזה מפתיע אותי שיש כל כך הרבה בתי כנסת בשכונה שהיא חילונית. למה לא מאפשרים לתושבים לפתוח את בית הספר בשבת? אני מבין שמדובר בעירוב שימושים, אז למה זה רק לכיוון של הדתיים? מה עם התושבים החילוניים? מדובר הרי בשכונה שהיא חילונית לגמרי, אז למה פתחו עוד בית כנסת, ועוד בתוך שטח בית הספר?".
לטענות של בר מצטרפים הורי ילדים הלומדים בחיים גורי. "האם זה פתרון זמני עד שיבנו להם בית כנסת קבע, או שזה משהו קבוע?" תהתה אחת האימהות. "אנחנו לא רוצים עוד בתי כנסת בשכונה. בעיקר זה מרתיח כי יש בבית ספר מגרש כדורגל וכדורסל, אז למה לא פותחים לנו את בית הספר לשימוש התושבים? למה להם פתחו ולנו, שיש לנו ילדים קטנים שצמאים לפעילות בסוף השבוע, הם לא פתחו? הסיטואציה הזו מכעיסה כי אין פה מצב הדדי שפותחים לחילונים ודתיים ביחד".

2 צפייה בגלריה
בית הספר חיים גורי
בית הספר חיים גורי
בית הספר חיים גורי
(צילום: פרטי)

בשיחה עם הורים נוספים עולה כי זו אינה הפעם הראשונה שהעירייה עושה שימוש בבתי ספר בשכונה. "עשו לנו את זה עם חיים חפר בתקופת הקורונה כשנתנו למתפללים להיכנס למקום, חלקם בלי מסכות כשבמקום התקיימו קייטנות", הסביר אחד התושבים. "עכשיו עושים את זה בחיים גורי. זה מצב לא הגיוני שלנו התושבים החילונים בשכונה לא מאפשרים שימוש חופשי במתקני בתי הספר, ואילו לתושבים הדתיים מאפשרים".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "המדובר בשימוש שעושה קהילה אנגלוסקסית באחד מאולמות בית הספר לתפילה ולצורכי קידום מטרות חברתיות. יצוין כי בגין החדר שהועמד לרשותם, הקהילה משלמת דמי שימוש מלאים ומעבר לכך. בכל מקרה השימושים השונים אינם מתקיימים בשעות או בימי הלימוד ואינם באים על חשבון התלמידים".