אריאל נועם זיידן בן ה-9 וחצי, תלמיד כיתה ד' בבית הספר "רועי קליין" בנתניה, מטריף את הרשת עם מתכונים כשרים וטיפים שהופכים את חוויית הבישול לכיפית ונגישה. עם יותר מ-50 אלף עוקבים, פינה קבועה בתוכנית "כמעט שבת שלום" בקשת 12, ותפקיד בסדרה "החברים של ישי" זוכה השף הצעיר לחיבוק גדול מהקהל ברחבי הארץ.
5 צפייה בגלריה
אריאל נועם זיידן
אריאל נועם זיידן
אריאל נועם זיידן
(צילום: יריב כץ)
כשזיידן הולך לקניות בנתניה עם אמא שלו או אחותו הוא נאלץ לעצור פעמים רבות כדי להצטלם עם מעריצים. "אני מוכר גם כי אני חזק ברשתות החברתיות וגם כי אני מופיע בכמה מקומות במקביל", הוא מסביר.
איך הפכת לשחקן?
''הכרתי את ישי לפידות בערוץ הידברות, בגלל שעשינו שם תוכניות ביחד, כשאני בישלתי. הפכנו לחברים טובים ומשם הגעתי לשחק בסדרה שלו. למרות שאני מוכר, התקבלתי לתוכנית רק אחרי שעשיתי אודישן כמו כולם. זאת סדרה נהדרת עם ערכים מאוד חשובים".

5 צפייה בגלריה
אריאל מכין סביח
אריאל מכין סביח
אריאל מכין סביח
(צילום מסך)

מתכונים מהירים


הוא מגיע ממשפחה דתית. לדבריו, האמונה בבורא עולם מכוונת אותו בכל רגע. "השם שולח אותי לכל מקום", הוא אומר. "הגעתי לכל התוכניות האלו והעשייה הזו כי השם מכוון אותי לשם. אני לא רק עושה את הפינה בתוכנית ואת הסדרה בערוץ הידברות, אני גם שגריר של המיזם לשון הרע, אז בנוסף למתכונים שאני מעלה אני משתף גם תוכן בנושא לשון הרע ואלימות ברשת. אני גם משתתף מדי פעם בפאנלים של תוכניות מוכרות כפרשן, כמו למשל בהישרדות בערוץ 13, פותחים יום, הדו"ח היומי ועוד, אבל לאחרונה זה לא ממש הסתדר כי לא היה לי זמן, אז לא השתתפתי. אבל אני כן מקפיד לשתף את העוקבים שלי באופן קבוע בתוכן שלי - מתכונים קלים ומהירים לשבת, ולפעמים גם מתכונים לאמצע השבוע ולחגים".
הרומן של זיידן עם הקהל התחיל לפני כשנתיים בתקופת הקורונה. לאחר שראה את אמו מבשלת שעות רבות לכל המשפחה הוא הציע לה עזרה. "עד אז לא ידעתי לבשל כלום, לא דגים לשבת וגם לא עוגות, אבל לאט לאט למדתי והיום אני זה שמכין את הדגים לשבת", הוא אומר. "בתחילת הדרך שלי, כשרק התחלתי לבשל וללמוד מתכונים ובכלל לצלם, כל המשפחה נרתמה לעזור לי. הם ממש הסבירו לי מה ואיך עושים".

5 צפייה בגלריה
אריאל מכין תבשיל מאורז שנשאר משבת
אריאל מכין תבשיל מאורז שנשאר משבת
אריאל מכין תבשיל מאורז שנשאר משבת
(צילום מסך)

חזק ברשתות


זיידן למד היטב, השתכלל והיום הוא כוכב רשת צעיר עם מאות אלפי עוקבים ומיליוני צפיות לסרטונים שהוא מעלה. "היום אני כבר עושה את זה לבד אבל נעזר באחותי הגדולה שחק שעוזרת לי עם הצילומים והעריכה", הוא אומר.
כמה עוקבים יש לך?
"היום אני עומד על 30 אלף עוקבים באינסטגרם ועוד 20 אלף בפייסבוק. זה פשוט מטורף בעיניי, שאני שהתחלתי בקטן וככה גדלתי ברשתות החברתיות. זה מאוד מעצים אותי. במיוחד בגלל שהקהל שלי מגוון, יש חבר'ה צעירים שעוקבים אחריי, יש מאמות וסבתות שמגיבות לי וחלקן גם כותבות לי בתגובות שהן לומדות ממני ושהן אוהבות את הסרטונים שלי, חלק מפרגנים ואומרים לי שאני נותן טיפים טובים, והמתכונים שלי מדויקים. זה לא מובן מאליו, וזה מאוד מרגש ומחמם לי את הלב כי כשהתחלתי לא ידעתי לאיפה זה יוביל".

5 צפייה בגלריה
אריאל מכין פנקייק ספגטי
אריאל מכין פנקייק ספגטי
אריאל מכין פנקייק ספגטי
(צילום מסך)

מזהים אותי


אילו תגובות אתה מקבל?
"מזהים אותי הרבה. זה ממלא לי את הלב שאנשים עוצרים אותי. מבקשים סלפי, ברכות וגם סרטונים לאחיין או לאחות. זה מאוד מרגש אותי. גם בבית הספר תומכים בי ומפרגנים. אגב, מלא אנשים ניגשים אלי ברחוב ואומרים לי 'וואו אריאל אנחנו מחכים לתוכנית שלך'. יש כאלה שממש עוקבים אחרי הפינה הקבועה שלי וזה מרגש".
מה החברים שלך אומרים על התחביב?
"הם באים לאכול. החברים ברובם מפרגנים וכשהם באים אליי אני מפנק באוכל ודברים שילדים אוהבים כמו פסטה ופיצות. הם לא נמצאים ברשתות החברתיות, אבל אני יודע שהם מפרגנים לי דרך האחים שלהם או האימהות שעוקבות אחריי. אגב, בעתיד אני חושב לפתוח סדנאות בישול לא רק לילדים אלא גם למבוגרים, משהו שיתאים לכל הגילים, שיהיה מיועד ספציפית לאנשים שמפחדים להיכנס למטבח ולא מאמינים בעצמם אבל רוצים לבשל".


קראו גם:

מי מבשל אצלכם בבית?
"אמא היתה מעדיפה שהייתי מבשל כל הזמן, אבל אני לא יכול כי גם לי יש עיסוקים משל עצמי כמו חברים ובית ספר. מצד שני, אני כמובן זה שמבשל עכשיו את ארוחות הערב בבית ואמא נותנת לי גם לבשל את הדגים של שישי, שזה לא מעט כי ברוך השם, אנחנו חמישה אחים. אחותי הבכורה בת 21 והקטנה בת שש. אז ברור שאני מבשל להן בלי קשר גם מלא דברים שווים, פיצה, בורקסים וגם פסטות. לפעמים אנחנו גם פותחים שולחן במטבח ביחד בשתים עשרה בלילה".
מה לגבי שבועות?
"שבועות זה החג האהוב עליי כי מכינים מאכלי חלב והאחים שלי משוגעים על פסטה שמנת ופטריות ועל עוגת גבינה אוראו שאני מכין".


5 צפייה בגלריה
אריאל מכין כדורי מוצרלה ושרי
אריאל מכין כדורי מוצרלה ושרי
אריאל מכין כדורי מוצרלה ושרי
(צילום מסך)

מי ההשראה שלך?
"ההשראה שלי זה השפית יונית צוקרמן ותומר תומס. גם אמא שלי כמובן, שבגללה נכנסתי מלכתחילה למטבח. בנוסף יש גם מתכונים שאני ממציא לבד מהראש כמו המתכון שלי 'מה עושים עם השאריות שנשארו משבת', שזה מתכון טעים מאוד שקיבל מיליוני צפיות ועף בכל הרשתות החברתיות. אני גם עוקב אחרי בלוגרים בארץ ובעולם ומקבל מהם השראה. אגב, אני תמיד אומר לכולם שהכישרון מאבא, הידיים מאמא והביטחון והמילים מהקדוש ברוך הוא".
איזה מאכל לא תסכים לבשל?
"אני מכין רק מאכלים כשרים, לכן אני בטוח שלא אכין מאכלים של בשר וחלב מעורבבים יחד. אגב, מי שרואה את הסרטונים שלי רואה שבסוף כל סרטון שאני גם מברך".
טיפ לבשלן המתחיל?
"להאמין בעצמך. אין דבר כזה לא יכול. יש דבר כזה לנסות ואם יש בך את הרצון להיכנס למטבח, עשה את זה ואל תפחד. גם כשאני התחלתי קיבלתי תמיכה מההורים שלי ואני יודע שהם הגב שלי גם אם אני נופל. הם תמיד מעצימים ומרימים אותי, אז אני יודע שאני יכול לנסות. נסו ונסו עוד פעם עד שתצליחו. אני התחלתי מהכנת כריכים וסלטים ועברתי לעוגות ולעוד מתכונים".


מתכון לפסטה ברוטב שמנת פטריות / אריאל נועם זיידן


להכנת הרוטב:
טוחנים:
100 גרם שקדים מולבנים ללא קליפה, ופטריות מקופסת שימורים אחת
צולים במחבת:
- כפית שום כתוש
- 200 גרם פטריות טריות פרוסות
- 500 מ״ל שמנת לבישול
- רבע כפית אגוז מוסקט
- רבע כפית מלח ופלפל
ממזגים ביניהם. מבשלים את הפסטה לפי הוראות יצרן. חשוב לזכור שהרוטב תמיד מחכה לפסטה ולא להפך. יוצקים את הרוטב מעל הפסטה ומפזרים גבינת פרמזן מגורדת.
בתיאבון!