תושבים המתגוררים במרכז העיר נתניה דורשים מהעירייה לטפל לאלתר בתופעת עטלפי הפירות שמעופפים במרכז העיר, בעיקר ברחובות ויצמן, ראשון לציון, סמילנסקי, שמואל הנציב ועוד, בהם נטועים עצי פיקוס. לטענתם, ''יש פה כמות מטורפת של עטלפים שמלכלכים את הבניינים, משאירים שאריות פרי וצואה על המכוניות, ועושים נזקים בלתי הפיכים שאפילו ניקוי בקיטור לא יכול לעזור אחר כך".
3 צפייה בגלריה
צואת העטלפים על המכוניות ועל הבניינים
צואת העטלפים על המכוניות ועל הבניינים
צואת העטלפים על המכוניות ועל הבניינים
(צילום: פרטי)
"ממה שאני יודע, זהו עץ שבשטח של העירייה ולכן היא חייבת לטפל בזה", אומר שגיא מינביץ תושב רחוב ראשון לציון 20 בנתניה, שסובל מהתופעה מזה זמן רב. ''היריקות של העטלפים ממש מלכלכות. הן אפילו הרסו לי את הצבע של האוטו. לצערי, זו לא תופעה שמתרחשת פעם אחת בשנה או בפעם הראשונה, אלא כל כמה חודשים. בנוסף, למרות פניות חוזרות ונשנות לעירייה, היא תמיד חוזרת אלינו מאוחר מדי, והטיפול לרוב לא ממש עוזר להוריד את כל הזוהמה שהעטלפים האלו ירקו על המדרכות והבניינים'.
לטענת תושבת מרכז העיר התופעה אופיינית כמעט לכל נתניה. "גם ברחוב שמואל הנציב, גם ברחוב סמילנסקי וגם בגן הציבורי ברחוב השבעה, שם כל המתקנים מלאים בצואה של עטלפים מהעצים", היא מספרת. ''זו פשוט בושה שהרחובות נראים ככה. הנזק של העטלפים הוא בלתי נתפס. אנחנו התושבים משלמים ארנונה ובמקום לקבל צל מהעצים ושירות, מקבלים לכלוך והבטחות שיטפלו בבעיה".

3 צפייה בגלריה
אחד העטלפים
אחד העטלפים
אחד העטלפים
(צילום: פרטי)

התושבים ברחובות מרכז העיר, מלינים בנוסף על הרעש בלילות. "אלו עטלפי פירות שבוחרים להקים מושבות על עצי פיקוס בעיקר'', מסביר תושב מרכז העיר שמספר כי העטלפים צווחים בעיקר בלילות, מתעופפים ואף נכנסים למרפסות בקומות העליונות של הבתים. "אנחנו חוששים גם לנוצא הבריאותי. כמעט בכל יום נמצאים גם פגרים של בעלי הכנף ופוגעים באופן ממשי באיכות חיינו".

3 צפייה בגלריה
צואת עטלפים בכביש
צואת עטלפים בכביש
צואת עטלפים בכביש
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מכת עטלפים במרכז נתניה
(צילום: פרטי)

לטענת התושבים המתגוררים ברחוב ויצמן, ''יש ברחוב שלנו עץ פיקוס שבכל פעם שיש עליו פירות הוא מושך את העטלפים. בעירייה מודעים להימצאותו של העץ ולתופעה הזו, אבל במקום לגזום את העץ ולתחזק אותו מדי תקופה, הם תמיד מחכים עד שמאוחר מדי והעץ כבר השיל את פירותיו בכמות שמושכת עשרות עטלפים שמלכלכים את הכל. כשפנינו לעירייה הם אמרו שהנושא יטופל והם יגיעו כחלק מהתוכנית השנתית של העירייה".
מעיריית נתניה נמסר: "עטלף הפירות הינו חיה מוגנת ובעלת תועלת לסביבה ולאדם. עם זאת, במקום יתקיים סיור של אנשי המקצוע לבחינת הנושא".