הורים לילדים שלומדים בבית הספר הממלכתי דתי קרליבך, חידשו את מאבקם מול עיריית נתניה, לאחר שנודע להם כי הכיתה השלישית שנפתחה עבור שכבת כיתות א', לא תשמש את רוב ילדיהם, והם יאלצו ללמוד בבתי ספר אחרים.
1 צפייה בגלריה
קרליבך. רק ארבעה נכנסו לרשימת השיבוץ
קרליבך. רק ארבעה נכנסו לרשימת השיבוץ
קרליבך. רק ארבעה נכנסו לרשימת השיבוץ
(צילום: אלבום פרטי)
קראו גם:
כזכור, ההורים המתגוררים בסמוך לבית הספר בדרום העיר, פתחו במאבק לאחר שילדיהם העולים לכיתה א' סורבו בהרשמה הראשונית לבית הספר, מפאת חוסר מקום בשתי הכיתות הקיימות.
ההורים פנו לעיריית נתניה במטרה לפתוח כיתה חדשה ל-17 ילדים שסורבו, כאשר במקרים של חלק מהם מדובר באיחוד אחים. לאחר דין ודברים, נודע להם כי תיפתח כיתה שלישית בשכבה, שהייתה אמורה לשמש את אותם הילדים כפתרון. אך לאחרונה נודע להורים כי מתוך 17 הילדים המדוברים, רק ארבעה שובצו לכיתה החדשה, כאשר שאר הילדים שילמדו בה, הם בעיקר תלמידים שהיו מיועדים לכיתות קיימות.
"אחרי מאבק לא מתלהם, שבו פנינו, כתבנו, דיברנו והיינו בקשר עם גורמים שונים בעירייה ראש העירייה הנחתה פתיחה של כיתה שלישית", אומר אחד ההורים, "ייאמר לזכות הנהלת בית הספר, שהצליחו למצוא עוד כיתה בשטח מבנה בית הספר. העירייה עדכנה אותנו שפותחים עוד כיתה. כולנו חשבנו בא לציון גואל, הלכנו וקנינו חולצות בית ספר, וכולם חשבו שמתחילים את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.
"ביום חמישי שעבר, קיבלנו ידיעות לא רשמיות מתוך העירייה שכרגע מתוך הרשימה של 17 התלמידים, רק ארבעה נכנסו לרשימת השיבוץ. איפה ה-13 האחרים? מי שמרוויח מהכיתה השלישית זה בעיקר תלמידים בשתי הכיתות שכבר היו קיימות, שעכשיו ילמדו בהן פחות תלמידים".
מה תעשו אם ילדיכם לא יקבלו מקום בקרליבך?
"אנחנו ניקח את המאבק שלנו שהיה מתחת לרדאר, החוצה ונהפוך אותו לציבורי. הילדה שלי בוכה כבר שבועיים ולא מבינה לא פסלו אותה, למה היא אשמה. הילדים שלנו לא ילכו לבית הספר, חד משמעית. אנחנו מנסים כרגע לבדוק אופציה משפטית גם אם יש צורך. איך מישהו נותן יד לפתוח כיתות של 25 תלמידים ולזרוק תלמידים אחרים? מה אנחנו תושבים סוג ג'?".
מהעירייה נמסר: "במינהל החינוך עדיין בודקים את כל בקשות הרישום".
כל העדכונים - חדשות נתניה