לאחר שעץ דקל קרס השבוע בטבריה, ומחץ למוות את אנה רימבורג ז"ל בת ה-63, בעיריית נתניה מבקשים לנקוט במשנה זהירות, כדי שאירוע דומה לא יתרחש בנתניה, עיר בה עצי הדקל נפוצים במיוחד. ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, סיפרה כי הנחתה את גורמי העירייה לבצע סקר עצים מוגבר לכלל עצי הדקל בעיר. אחד הפרמטרים שייבדקו, הוא הימצאותה של חדקונית הדקל - טפיל נפוץ בישראל המשמיד את עץ הדקל מבפנים, הופך אותו לחלול ומעלה את הסיכון לקריסת העץ.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אנה רימבורג וזירת התאונה קשה
ד"ר אנה רימבורג וזירת התאונה קשה
שלא יקרה גם בנתניה. ד"ר אנה רימבורג וזירת התאונה
(צילום: אהרן ברוך לייבוביץ, פייסבוק)
קראו גם:
"בעקבות מה שקרה בטבריה, הנחיתי את המערכת לעבור על כל הדקלים בעיר, ולבדוק את כולם. זה חתיכת פרויקט שיעלה לנו לא מעט כסף, אבל אין מה לעשות, אנחנו לא רוצים לראות מראה כמו שהיה בטבריה", אמרה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, ל-"מיינט נתניה". "אנחנו כל הזמן בודקים, אבל עכשיו ביקשתי שיבדקו את הנושא יותר לעומק ולהסתער על נושא הדקלים, יש לנו המון דקלים בעיר. אנחנו עושים את זה כדבר שבשגרה, אבל בעקבות האירוע אנחנו מתגברים את מערך הבדיקות".
כזכור, ביום ראשון האחרון נהרגה רימבורג מרחובות לאחר שרוחות חזקות הביאו לקריסת עץ בטיילת. על פי פרסומים בנושא, בעת בדיקת אגרונום שנעשתה בעץ, לא נמצאו שרידים של המזיק חדקונית הדקל, ולכן לא היה ברור מה הביא לקריסתו של העץ.
כל העדכונים - חדשות נתניה