הורים לילדים בנתניה העולים לכיתה ב' עם אלרגיות מסכנות חיים, דורשים מהעירייה לדאוג שלילדיהם תהיה סייעת ליום לימודים מלא. ההורים טוענים כי משרד החינוך מאפשר לילדיהם סייעת צמודה רק לשלוש שעות בכל יום לימודים, לעומת שש שעות שקיבלו בכיתה א', וכי בשנה שעברה לדוגמא, העירייה השלימה את השעות החסרות להורים במצב דומה.
1 צפייה בגלריה
 מחפשים סייעת לבד
 מחפשים סייעת לבד
חוששים לבריאות הילדים ומאיימים שלא לשלוח לבית הספר
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
"הבת שלי ליאן בת ה-7 עולה לכיתה ב' בבית הספר 'איתמר', ואובחנה בגיל שלושה חודשים כאלרגית לחלב ברמה מסכנת חיים", מספרת יונית פרוכט, ממובילות המאבק, "מאז אנחנו מצוידים במזרק אפיפן שאמור להציל את החיים שלה. היא אלרגית גם במגע וגם באכילה. מגיל 3 הייתה לה סייעת צמודה שהייתה מלווה אותה בכל שעות היום בכל המסגרות. כמובן שהייתה לה סייעת בכיתה א' לכל אורך יום הלימודים - שש שעות. עכשיו בעצם, משרד החינוך מוריד את זה לשלוש שעות".
"בגלל שאין איסור על הכנסה של דברי חלב לבית הספר, בכיתה שלה, בתחילת השנה שעברה המורה הוציאה הודעה להורים וביקשה מהם להימנע מלהביא דברי חלב. בפועל זה לא עזר. הסייעת שצמודה אליה צריכה בסיום האוכל לנקות 30 שולחנות, לוודא שכולם הלכו לשטוף ידיים. אם הסייעת לא ליד הבת שלי, הסוף יכול להיות מר מאוד. הילדה לא נמצאת לבד לשנייה, חוץ מכשהיא הולכת לשירותים".
מה אתם דורשים?
"אני רוצה שהעירייה תשלים שלוש שעות של סייעת. אם משרד החינוך מקצה שלוש שעות, אז שהיא תשלים לשש. זה פשוט הזיה מבחינתי שמקצצים את זה. אם לא מאושרת לי סייעת - אני לא שולחת את הילדה לבית הספר ב-1 לספטמבר, ויש עוד עשרות הורים כמוני".
ממשרד החינוך נמסר: "היקף שעות הסיוע לתלמידים עם אלרגיה למוצרי מזון נקבע בהתאם למדיניות משרד החינוך ומשרד הבריאות ובהנחיית גורמים מקצועיים במשרד הבריאות. בהתאם למדיניות זו, לאחר מהמעבר מהגן לבית הספר, מתבצע תהליך הדרגתי של חינוך התלמיד לעצמאות, במסגרתו בשנה הראשונה (כיתה א') ניתן לתלמיד סיוע בהיקף מלא, ובשנה השנייה ניתן סיוע רק במסגרת שעות הארוחה ובהפסקות, כדי להכין את הילד לפיתוח עצמאות ושליטה בהתמודדות הנדרשת להם, בהתאם לגילם".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "הקצאת שעות סיוע רפואי לתלמידים זכאים, נעשית על ידי הועדה הרפואית של משרד החינוך שמקום מושבה בירושלים. הכללים להקצאת השעות (מי זכאי, כמה שעות וכו') נקבעו על ידי משרד החינוך ועל ידו בלבד. תפקידה של עיריית נתניה או כל רשות מקומית אחרת, הינו להגיש את המסמכים הרפואיים של התלמיד כפי שהמציאו ההורים, להודיע להורים את החלטת הוועדה וכן לדאוג לשיבוץ והעסקת סייעת בהתאם. לעיריית נתניה אין כל השפעה על החלטות הוועדה. כפי שצויין, כללי הוועדה הרפואית קובעים כי ילדים אלרגיים בכיתה ב' זכאים, אם זכאים, ל- 3 שעות סיוע יומי בלבד, כאשר בגילים צעירים יותר, זכאים ילדים אלה ל- 6 שעות סיוע ליום".
כל העדכונים - חדשות נתניה