נתניה, כמו כל המדינה, נערכת לפתיחת שנת לימודים שנייה בצל הקורונה.
"נגיף הקורונה יעסיק מאוד את מערכת החינוך גם במהלך שנת הלימודים הבאה ומעבר להיבטים הלוגיסטיים הנדרשים לשמירה על שלומם ובריאותם של התלמידים, בהם אנו נוקטים - נפעיל תכניות חינוכיות להגברת החוסן הנפשי והריגשי של התלמידים במוסדות החינוך", מסבירה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר. "לקראת החזרה ללימודים, גייסנו תרומות מחו"ל שהופנו להפעלת תוכניות תגבור והשלמת פערים שהופעלו על ידי המתנ"סים וכן תוגברו תומכות למידה להוראת הקריאה והכתיבה בקבוצות קטנות ומתן מענה דיפרנציאלי ומותאם. בנוסף לכך נעשתה הטמעת תכנית "חוסן" בשילוב מגוון אמצעי הפעלה, שילוב תכנית מתחברים zoom-in - שת"פ ייחודי עם השירות הפסיכולוגי-חינוכי והתוכנית הלאומית לחיזוק קשר הורים-תלמידים-בית הספר בתקופה ייחודית שכזו ועוד".
1 צפייה בגלריה
מרים פיירברג-איכר. "
מרים פיירברג-איכר. "
מרים פיירברג-איכר. "יש יותר ניסיון"
(צילום: רן אליהו)
איזה צעדים נעשו להגן על התלמידים?
"כבר בימים אלה נערכה העירייה לביצוע בדיקות סרולוגיות לילדים בגילאים 3-12 על פי הנחיות משרד הבריאות. העירייה נערכה בחמישה מוקדים לביצוע הבדיקות ואנו תקווה שכלל הילדים בגילאים הללו יגיעו להיבדק.
לקראת פתיחת השנה יחולקו באמצעות בתי הספר וגני הילדים ערכות לבדיקת אנטיגן. ההורים נדרשים להגיע למוסדות החינוך כדי לקבל ערכת בדיקה. 24 שעות לפני פתיחת השנה מתבקשים ההורים לעשות את הבדיקה, למלא את הטופס הנלווה ולצייד בו את הילד בהגיעו לבית הספר (אם התגלה שהוא נדבק עליהם לגשת ולעשות לו בדיקת pcr ולהכניסו לבידוד). הבדיקה הזו אמורה לאפשר פתיחה בטוחה יותר של שנת הלימודים.
בנוסף, ההורים נדרשים לחתום על הצטרפות לפרויקט "מגן חינוך" – הסכמה לבדיקות שיעשו בבית הספר במהלך השנה. במוסדות שלמעלה מ-70 אחוז מהילדים חתמו על הסכמה, פרויקט "מגן חינוך" יפעל והוא אמור לאתר את הילדים שנדבקו ולאפשר למידה רציפה. משרד החינוך נערך בימים אלה לפרויקט נוסף שנקרא הכיתה הירוקה (שילוב של בדיקות pcr ובדיקות אנטיגן במשך 6 ימים) שגם הוא נועד לאפשר למידה רציפה ככל האפשר.
קראו גם:
בשנה האחרונה הדרישות מהנהלות בתי הספר היו כל כך אינטנסיביות שהשנה החליט המשרד לממן בכל בתי הספר היסודיים 'נאמן קורונה' שתפקידו לסייע למנהל ולצוותי ההוראה לנהל בבית הספר אורח חיים בשגרת קורונה. בבתי ספר עם עד 250 תלמידים העובד בחצי משרה ומעל זה במשרה מלאה (בחינוך המיוחד בכל מקרה במשרה מלאה).
בתי הספר מצויידים באמצעי מיגון וחיטוי כנגד הקורונה. ננקוט אמצעי זהירות ולא נתיר כניסה של זרים לבתי הספר, אלא אם הציגו תו ירוק וכו'".
יש התכוננות למצבים של סגרים?
"להערכתי רמת החיסון של האוכלוסייה תלך ותגבר עם הפעלת מערכי הבדיקות והחיסונים ולא צפויים סגרים כלליים. יחד עם זאת בנקודת הזמן של ה-1/9 נתאים את מערכת החינוך לנתוני הפתיחה והלימודים יתקיימו על פי רף ההתחסנות והתוצאות הסרולוגיות של התלמידים".
איך ההתכוננות ביחס להכנות שהיו לפני שנת הלימודים הקודמת?
"השנה בכל המערכות יש מעט יותר ניסיון ונקווה כי המערכת באופן כללי תדע לנהוג יותר חכם ויותר יעיל. מכל מקום, ככל שיהיו יותר משתתפים בפרויקטים 'מגן חינוך' והחל מחודש אוקטובר בפרויקט 'הכיתה הירוקה' כך נוכל להבטיח רצף לימודים. ככל שנשמור על כללי ההתנהלות בעת הקורונה (חבישת מסכה, מניעת התקהלות, ריחוק והיגיינה) כך נוכל להבטיח רצף לימודים גדול יותר. ככל שההורים יקפידו על בידוד, ריחוק והימנעות מהתקהלות מיותרת לאחר שעות הלימודים, כך נוכל לאפשר יותר רצף לימודי".
בשיתוף המרכז לשלטון מקומי.
כל העדכונים - חדשות נתניה