בשבועות האחרונים אירעו בנתניה שישה פיצוצים של רימונים ומטענים על רקע פלילי. בנוסף, אותר מטען שחבלני המשטרה הספיקו לנטרלו לפני שהתפוצץ. החשש שאירועים אלה יהפכו לחלק מהשגרה בעיר והמצב הביטחוני הביאו את אפרים בולמש, מחזיק תיק האכיפה והפיקוח בעיריית נתניה, להגיש הצעה לסדר היום.
2 צפייה בגלריה
סיורים בנתניה
סיורים בנתניה
סיורים בנתניה
(צילום: באדיבות עיריית נתניה)

בהצעה שהגיש בולמש, שתידון ככל הנראה בישיבת מועצת העיר הבאה, הוא מבקש להגדיל את מספר הפקחים וכוחות השיטור העירוני ומסביר את הסיבה לכך: "עקב פירוק כיתות הכוננות והקטנת כוחות המילואים בעיר ובמיוחד לאור החששות מאירועים ביטחוניים, והפרסומים על חששות ביישובי השרון הסמוכים לקו הירוק על חדירת חבלנים למיניהם ומאחר שהעיר נתניה היתה בעבר יעד מבוקש על ידי ארגוני הטרור למיניהם".
בולמש מציע כי עיריית נתניה תגייס את כל עובדי העירייה שכשירים לשאת נשק וכשירים מבחינה בריאותית לקחת חלק בכיתות הכוננות או בסיורי אבטחה ברחבי העיר. עוד הוא מציע כי פעילותם זו תהיה על חשבון שעות העבודה שלהם, כ-20% מהן, במימון העירייה.

2 צפייה בגלריה
אפרים בולמש בזירת האירוע ברחוב זנגוויל
אפרים בולמש בזירת האירוע ברחוב זנגוויל
אפרים בולמש
(צילום: אפרים בולמש)

עוד כתב בולמש בהצעה: "פעילות זו תביא את האוכלוסייה הוותיקה אשר חוששת לצאת מהבית בשעות הערב וגורמת להם להיות בבידוד ובחרדה ולהורים להוציא את ילדיהם לגני השעשועים ללא ליווי.
"ברור כי חסר לעירייה למעלה מ-1,000 פקחים וכוחות שיטור עירוני על מנת לעמוד במשימות הנדרשות היום, דבר המהווה עומס תקציבי אדיר באם הממשלה לא תשתתף בכך".

קראו גם:

"אני קורא למפכ"ל המשטרה לפעול מיידית להכפלת מספר השוטרים בנתניה", אומר בולמש לאחר הפיצוצים שאירעו בעיר השבוע ובחודש האחרון. "לא ייתכן שבכל שני וחמישי מתחולל פיצוץ בעיר על ידי עבריינים, שהם מבחינתי אחראים על טרור פלילי ואין מענה. כמו כן, אני קורא ואף העליתי זאת בהצעה לסדר לגייס לכיתות הכוננות את עובדי העירייה הרשאים לשאת נשק ולהקים יחידת אבטחה עירונית, או לחילופין לעבות משמעותית את יחידות השיטור העירוני ולהוסיף פקחים. עיר בסדר גודל כמו נתניה צריכה לפחות אלף פקחים ורצוי שמרביתם יהיו חמושים".
תגובת המשטרה תובא כשתתקבל.