בית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ראשון) על טספה מריאם אימסאיי, 18 שנות מאסר, עונש מאסר על תנאי וכן פיצוי בסך 200 אלף שקלים, לאחר שהורשע בעבירה של ניסיון הרצח של אולימפיה חביב, עמה היתה לו היכרות מוקדמת והפיכתה בעקבות התקיפה לסיעודית.
לפני שלוש שנים יצאה משפחתה של חביב ותושבים מהעיר להפגנת מחאה נגד מסתננים, מאחר שהתוקף הוא נתין זר. בהפגנה השתתף גם ברוך מרזל
1 צפייה בגלריה
(זירת האירוע | צילום ארכיון: דוברות מד"א)
על פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד נעמה תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), השניים נפגשו בשנת 2018 בעיר נתניה ונכנסו יחדיו לאתר בנייה. בשלב מסוים ומסיבה שאינה ידועה, החליט הנאשם להביא למותה של חביב. לשם כך לקח לידיו לבנת בטון וחבט באמצעותה בראשה ובפניה מספר פעמים. לאחר מכן עזב את המקום מבלי להזעיק עזרה, כאשר חביב חבולה ומדממת, ללא יכולת להזעיק עזרה. היא נמצאה לאחר מכן על ידי עובר אורח אקראי, הובהלה לבית החולים כשהיא מורדמת ומונשמת ונותחה בראשה. כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרם לנפגעת נזק מוחי קשה מאוד, לצד פציעות ושברים בראשה, והיא הפכה סיעודית.
עם שחרורה מבית החולים הועברה למרכז גריאטרי, שם עברה גמילה ממכשיר הנשמה וחל שיפור במצבה – היא שבה להכרה, זיהתה את בני משפחתה והצליחה לתקשר מעט, על אף שעדיין היתה סיעודית וסבלה מהפרעה בדיבור ומבעיות תפקודיות קשות נוספות. בהמשך הועברה למרכז סיעודי אחר, שם פיתחה דום לב שבעקבותיו הפסיקה הנפגעת לתקשר עם סביבתה, וכיום היא מרותקת למיטתה ומאובחנת במצב של "צמח".
חביב, שהינה אם לשניים, התגוררה טרם המקרה אצל בתה, אשר נוכח מצבה הקשה מונתה כאפוטרופוסית שלה. עוד נטען, כי מאז הפגיעה באמה, הפסיקה בתה לעבוד והקדישה תקופה ארוכה וזמן ניכר לטיפול באמה. לפיכך הומלץ כי בשיקולי הענישה ומתן הפיצוי יילקחו בחשבון לא רק תוצאות האירוע אלא גם השפעתו על חיי הנפגעת ובתה.
במסגרת גזר הדין קבע בית המשפט כי הוכח מעבר לכל ספק סביר קיומו של קשר סיבתי בין מעשה התקיפה בידי הנאשם לבין מצבה של נפגעת העבירה כיום: "אין חולק כי כתוצאה ממעשיו של הנאשם... נגרמה לנפגעת פגיעה פיסית קשה ביותר, והיא היתה מחוסרת הכרה ומונשמת במשך תקופה ארוכה. בחודשים שלאחר מכן ובשל טיפול רפואי אינטנסיבי במוסדות שיקומיים, חל בהדרגה שיפור מסוים במצבה של הנפגעת. ואולם בהמשך חלה התדרדרות...עברה דום לב שכתוצאה ממנו היא מצויה כיום במצב הכרתי של "צמח"...רף ההוכחה בעניין זה הינו מעבר לספק סביר".
במסגרת הטיעונים לעונש טענה עו"ד תור-זאבי כי "המקרה מצוי ברף העליון של עבירת ניסיון הרצח". עוד נטען כי מעשיו של הנאשם היו "אלימים ואכזריים בצורה יוצאת דופן...הותיר את הנפגעת כשהיא שרועה על הרצפה מדממת, עזב את המקום והלך לבלות בפאב כאשר רק במקרה היא נמצאה על ידי עובר אורח וחייה ניצלו".
בית המשפט גזר על הנאשם 18 שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי על סך 200,000 שקלים לטובת הנפגעת.
כל העדכונים - חדשות נתניה