פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נתין אריתראי מנתניה בגין ניסיון לרצח אולימפיה חביב (41), תושבת העיר, המאושפזת במרכז הרפואי רבין (בילינסון) במצב קשה וללא הכרה. המניע למעשה עדיין לא ברור.
על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי-מרכז, בתאריך 16 באוקטובר בסביבות השעה 20:15, נפגשו הנאשם (36) וחביב, אם לשלושה, באזור השוק העירוני ברחוב שהם.
1 צפייה בגלריה
הדקירה ברחוב שח"ל | צילום: דוברות מד"א
הדקירה ברחוב שח"ל | צילום: דוברות מד"א
הדקירה ברחוב שח"ל | צילום: דוברות מד"א
הנתין האריתראי וחביב נכנסו ביחד לגומחה בבניין באתר בנייה, ובשלב מסוים, מסיבה שאינה ידועה עדיין, גמלה בליבו של העובד הזר ההחלטה לגרום למותה של התושבת.
בכתב האישום מתואר כי כדי לממש את החלטתו, הוא אחז בלבנת בניין מבטון שהייתה במקום, שמשקלה ארבעה ק"ג ואורכה 20 ס"מ. "או אז, הוא חבט בעוצמה, באמצעות הבלוק, בראשה ובפניה של חביב מספר פעמים, והכל בכוונה לגרום למותה", נכתב, "בשעה 20:24 או בסמוך לכך עזב אותה מבלי להזעיק עזרה, כאשר היא חבולה בראשה ובפניה וזבת דם, ואינה מסוגלת לנוע או להזעיק עזרה בעצמה. בחלוף כשעה, לאחר שאיבדה דם רב, נמצאה באקראי חביב על ידי עובר אורח, כאשר היא מוטלת על הקרקע, בגומחה, מחוסרת הכרה".
בפרקליטות מאשימים כי "כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרם לאישה נזק מוחי קשה מאד, וכן מספר רב של שברים בעצמות הגולגולת, מספר דימומים תוך מוחיים, חסימה של עורק מוחי מימין ועוד. חביב הובהלה מורדמת ומונשמת לבית החולים, שם נותחה בראשה, ועד למועד הגשת כתב האישום היא עודנה מחוסרת הכרה, לא נושמת בכוחות עצמה וצפויה להישאר במצב זה עד לסוף ימי חייה...במעשים המתוארים ניסה הנאשם לגרום למותה של חביב בכך שחבט בראשה ובפניה מספר פעמים בעוצמה באמצעות הבלוק".
בבקשת המעצר עד תום ההליכים המשפטיים, שהגישה הפרקליטות בד בבד עם כתב האישום, פורטו עדויות הקשורות את הנתין האריתראי למעשה. בין היתר נטען כי "דם הקרבן נמצא על נעלי, מכנסי וחולצת הנאשם. בנוסף, על הבלוק שנתפס בזירה נמצא הדם של חביב...במצלמות נראים הנתין האריתראי וחביב, כאשר הם נפגשים ומשוחחים, בטרם כניסתם ביחד לגומחה. לאחר מכן נראה הנאשם עוזב את הזירה, חוזר לאחר מספר דקות ועוזב שוב לאחר כ-24 דקות. לאחר יציאתו מהגומחה, הוא נראה במצלמות אבטחה בבתי עסק בנתיב עזיבתו, כאשר דם על נעליו ועל חולצתו".
עוד צוין כי "בלשים שחיפשו על פי תמונה מהסרטונים, נתקלו בנאשם באקראי למחרת היום, כאשר הוא עודנו לבוש באותם הבגדים ודם על נעליו ומכנסיו...המחלקה לזיהוי פלילי במשטרה תיעדה את הזירה בה נמצאו מספר כתמי דם על הרצפה והקיר, כמו גם הבלוק באמצעותו בוצעו המעשים המיוחסים ל ועליו דמה של הקורבן".
הנתין האריתראי עצמו מכחיש כל מעורבות והיכרות עם חביב וטוען טענת אליבי לפיה שהה בתל אביב בעת האירוע, בילה בבתי עסק למתן שירותי זנות ולאחר מכן היה מעורב בקטטה. "טענותיו נבדקו ונשללו, לרבות הובלה והצבעה שהתקיימה לבקשתו ברחובות דרום תל אביב, שם אישה שטען מפורשות כי איתה בילה בזמן האירוע הכחישה הכרות עמו", נכתב בבקשה להארכת מעצרו, " יודגש, כי רב הנסתר על הגלוי. נוכח גרסתו השקרית של הנאשם ובהיעדר מקור ראייתי אחר, אין אנו יודעים מה הביא אותו להחליט להביא למותה של חביב ולפעול לשם כך, בצורה שכמעט והגשימה את המטרה, והותירה אותה כשבר כלי".
"אולימפיה הייתה בחורה מלאת שמחת חיים, אנרגטית ויפת תואר. אנחנו המשפחה מרוסקים נפשית ולא זזים ממנה", אמרה גיסתה.