כתב אישום הוגש השבוע נגד תושב נתניה בשנות ה-40 לחייו, המקורב למשפחת פשע מוכרת בעיר, בגין זיוף רישיון לרכב שמוגן שלא כדין והשימוש בו אסור לפי חוק.
3 צפייה בגלריה
הרכב הממוגן שתפסה המשטרה
הרכב הממוגן שתפסה המשטרה
הרכב הממוגן שתפסה המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
על פי כתב האישום, הנאשם רכש ג'יפ מסוג טויוטה לנד קרוזר לפני כשנה וחצי, ביצע בו שינוי מבני שלא כדין והפך אותו לרכב ממוגן ירי. כתוצאה מהשינוי הרכב היווה סיכון בטיחותי, בין השאר מכיוון שהמשקל שלו עלה ב-300 ק"ג ושדה הראייה לנהג הצטמצם משמעותית.
מהמשטרה מבהירים כי החוק מאפשר שימוש ברכב ממוגן רק על פי אישור מיוחד שמונפק על ידי גורם ממשלתי מוסמך, וכי שימוש ברכב ממוגן שלא על פי החוק עלול להביא להגברת השימוש באמצעי לחימה ולפגיעה בחפים מפשע הנמצאים בקרבת מקום.

3 צפייה בגלריה
המיגון ברכב שתפסה המשטרה
המיגון ברכב שתפסה המשטרה
המיגון ברכב שתפסה המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

עוד נכתב בכתב האישום כי הרכב הורד מהכביש בדצמבר 2021, לאחר שהוא נתפס על ידי המשטרה. בנוסף הוצאה הודעת איסור שימוש לרכב והועברה למשרד הרישוי.
בעל הרכב הונחה לפרק את המיגון ולהעביר את הרכב מבחן רישוי מחדש וזאת על פי תקנות התעבורה. למרות הנחיית השוטרים, בינואר 2022 הגיע הנאשם או מי מטעמו למכון רישוי בהרצליה עם רכב אחר מאותו סוג שאליו הוצמדה לוחית רישוי התואמת לרכב הממוגן וכך קיבל במרמה רישיון תקף לרכב הממוגן.

3 צפייה בגלריה
כלי הרכב הממוגנים שתפסה המשטרה
כלי הרכב הממוגנים שתפסה המשטרה
כלי הרכב הממוגנים שתפסה המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)

בכתב האישום צוין כי הרכב הורד מהכביש פעמיים נוספות בתקופה של כ-7 חודשים, כאשר כל פעם נהג ברכב אדם אחר. באחת הפעמים נהג ברכב אדם ממשפחת פשע מוכרת בעיר ובאחת הפעמים בהן הרכב נתפס על ידי המשטרה הוא ישב על המושב האחורי.
שוטרי התחנה תפסו את הרכב וחוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה בנתניה פתחו בחקירה אודות נסיבות החזרתו לכביש בתקופה כה קצרה ללא פירוק המיגון בפועל. במהלך החקירה התחקו חוקרי ובלשי היחידה אחר השיטה בה פעלו העבריינים וכן זהות המשתמש ברכב בפועל כאשר הבעלים הרשום אינו עושה שימוש ברכב.
לפי המשטרה, כתב אישום זה הוא ראשון מסוגו, כחלק מהמאבק הנחוש של המשטרה בארגוני הפשע והחברים בהם. במקביל מתנהל הליך דומה נגד שישה בעלי כלי רכב ממוגנים נוספים שנתפסו על ידי יל"פ (היחידה ללוחמה בפשיעה) נתניה.

קראו גם:

בנוסף לכתב האישום שהוגש נגד תושב נתניה בשנות ה-40 לחייו הגישה המשטרה בקשה לחלט את הרכב בשווי מוערך של כ-300 אלף שקל מכיוון ששימש לביצוע העבירה.
מהמשטרה טוענים כי לאחרונה החלה מגמה הולכת וגוברת של שימוש בכלי רכב ממוגנים בקרב גורמים עבריינים ברחבי המדינה, בשל חששם מהתנקשויות וכסמל למעמד עברייני.
נציין כי באוגוסט האחרון המשטרה החרימה רכב ממוגן אחר, את ג'יפ הפאר של העבריין מור מסיקה מנתניה, שכבר חווה מספר ניסיונות חיסול. מדובר ברכב שעלותו נעה סביב חצי מיליון שקל, כשעלות חבילת תוספות המיגון לבדה נאמדת בכ-200 אלף שקל נוספים.