העבריין מור מסיקה (24) מנתניה כבר חווה מספר נסיונות חיסול, ועל כן, הוא לא יכול להרשות לעצמו להסתובב ברכב לא ממוגן. המשטרה יודעת את זה, ובשביל אולי "לסגור אותו בבית", היא הורידה לו השבוע מהכביש את הג'יפ היוקרתי והממוגן ירי שלו, שכבר ספג כדורים בעבר.
3 צפייה בגלריה
הרכב המשוריין של מסיקה
הרכב המשוריין של מסיקה
הרכב המשוריין של מסיקה
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר ברכב שעלותו נעה סביב חצי מיליון שקלים, כשעלות חבילת תוספות המיגון לבדה נאמדת בכ-200 אלף שקלים נוספים.
מסיקה הצעיר והאלים כבר ידע מספר נסיונות חיסול בעברו, כולל מטח ירי אוטומטי מרובה M16 על רכבו, ירי לעברו בזמן שהיה בקיוסק בעיר, ניגוח הטרקטורון עליו רכב באזור שפיים ונסיון לחסל אותו מקרוב ועוד ועוד.

יותר דם נשפך בנתניה מאשר מילים שנכתבו, על סכסוך הכנופיות המוכר לשימצה בעיר בין עברייני משפחת מסיקה לעברייני משפחת זוארץ, כולם תושבי העיר.


הקרב על עסקי ההימורים
הסכסוך בין שתי קבוצות הפשיעה הוא אחד מהמחדלים הגדולים ביותר של ימ"ר מרכז ושל להב 433 במשטרה. עשרות פשיטות ומעצרים בעבר לא הצליחו לעצור את מעגל הדמים שכלל בארבע השנים האחרונות רכבים שהתפוצצו מהנחת מטענים בנתניה, כמו גם אין ספור ארועי ירי בין שתי הכנופיות.

3 צפייה בגלריה
הרכב המשוריין של מסיקה
הרכב המשוריין של מסיקה
הרכב של מסיקה
(צילום: דוברות המשטרה)

רכבו הממוגן של מסיקה שהורד עתה מהכביש, הוא לא הרכב הראשון מסוג זה שהמשטרה פסלה לשימוש בנסיון לעצור את מלחמת עולם הפשע. רכבים מעין אלו, שהיו שייכים לכל אחת מהקבוצות, כבר נתפסו בעבר, ונתפסו גם לוחות מיגון להרכבה המועברים מרכב לרכב. אבל הכסף הרב עליו נלחמות שתי הכנופיות מאפשר להן לקנות מחדש את מה שנלקח מהם.
קראו גם:
הכנופיות נלחמות על השליטה בקווי ההלוואות בעיקר למהמרים והימורים, שליטה על קיוסקים, עסקי אוכל מהיר, קווי אספקת סמים ואזורי מכירה, ועוד.
בחודשים האחרונים מורגשת רגיעה מסוימת בנתניה, בעקבות מעצרם של האחים העבריינים עומרי וגל זוארץ, לאחר נסיון החיסול שביצעו במור מסיקה בשפיים. הם ניגחו את הטרקטורון עליו רכב מסיקה, ואז ניסו לתפוס אותו ולפגוע בו, אך למרבה מזלו, הוא הצליח לברוח רגלית לחיק אזרחים שהיו בסמוך.
הרגיעה המדומה הזאת, היא אחרי הכל לא יותר מאשר אשליה אופטית. זאת משום שהשטח ממשיך לבעור. רק שבתקופה האחרונה הוא יותר בוער מתחת לפני השטח מאשר מעל לפני השטח. הדבר בא לידי ביטוי בהתחמשות, בגיוס אנשים נוספים לכנופיות וכדומה.