ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, הודיעה על הפסקת מתן היתרי בנייה למגורים בתוכניות החדשות המקודמות על ידי המדינה בעיר, אשר כוללות 50 אלף יחידות דיור. זאת בטענה שללא מענה בתחום התשתית התחבורתית, לא ניתן להוסיף יחידות דיור בנתניה.
בעירייה מספרים כי ההחלטה התקבלה לנוכח המידע שהגיע לפתחה של העירייה מבכירים בנתיבי ישראל, על הקפאת קידומו של כביש 561, ציר הרוחב שנועד לחבר את דרך 2 לדרך 4, ובהמשך להודעה דומה שבישרה על הקפאת העבודות שכבר החלו לשדרוג כביש עוקף 57. את ההחלטה על הקפאת הפרויקט הגדירה ראש העירייה לא פחות מ"קטסטרופה".
1 צפייה בגלריה
פיירברג-איכר. עוצרת את הבניה
פיירברג-איכר. עוצרת את הבניה
פיירברג-איכר. עוצרת את הבניה
(צילום: ריאן)
קראו גם:
פיירברג-איכר, שנמצאת בקשר בנושא עם מנכ"ל ראש הממשלה, ציינה: "מדובר בלא פחות מקטסטרופה למרחב השרון, בו חיים כיום כמיליון תושבים, 260 אלף בנתניה לבדה. צירים אלו, שתוכננו כצירים מוטי תחבורה ציבורית וכוללים נת"צים ייעודיים ושבילי אופניים, הכרחיים לפיתוחו של מרחב השרון, אשר בשונה ממרחבים אחרים בארץ, לא זכה לפיתוח התחבורתי הנדרש. כך למשל, בעוד שבמטרופולין תל אביב מקודמים שלושה קווי מטרו ושבעה קווי רכבת קלה, מטרופולין השרון עדיין משתמש בקווי אוטובוס ואף יהיה מהאחרונים שיזכו לתוספת מסילות רכבת. חשוב לי לציין כי עוד בתקופת ישראל כץ כשר התחבורה דאז, פעלתי להכנסת המטרו לנתניה ולצערי עד כה ללא הצלחה ואני מנסה בשלב זה להקדים את חשמול הרכבת המתוכנן ב-2023 לשנת 2022".
בעירייה מבקשים לציין כי ישנה חשיבות רבה בקידום צירי התחבורה של כביש 561 ועוקף 57, בשל העובדה שב-24 השנים הקרובות נתניה צפויה כמעט ולהכפיל את גודלה מבחינת אוכלוסייה. בעירייה נוסיפה כי בשנת 2020 אושרו היתרי בנייה ל-2,100 יחידות דיור, ובשנת 2021 ניתנו 1,500 היתרים ליחידות דיור.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר מסרה בהמשך השבוע: "הייתה לי שיחה טובה עם השרה ובקרוב ניפגש על מנת שאציג בפניה את הבעיות התחבורתיות עמן אנו מתמודדים. השרה גילתה הבנה והפגינה רצון טוב להתמודד עם הצרכים של העיר והסביבה. הבהרתי כי לא אוותר על כביש 561 ובאשר לכביש 57 נדרוש תיקון על התוואי שתוכנן, כמו כן אדרוש כי חשמול פסי הרכבת ימשיך עד נתניה".
כל העדכונים - חדשות נתניה