נקודת ההתחלה בחייו של איציק אואקיל (41), מעצב השיער של הסלבס, לא היתה פשוטה. הוא גדל במרכז נתניה, בשנים בהן פיגועים רבים תקפו את העיר והמראות הקשים מאז מלווים אותו גם היום.
6 צפייה בגלריה
איציק אואקיל מספר את מרים פיירברג-איכר
איציק אואקיל מספר את מרים פיירברג-איכר
איציק אואקיל מספר את מרים פיירברג-איכר
(צילום: פרטי)
את החלום להחזיק מספריים הוא טיפח מגיל צעיר ובזמן שרוב חבריו נסעו לטיול אחרי הצבא הוא בחר לעבוד בכמה משרות במקביל ולנסוע לאירופה, להגשים את החלום להיות מעצב שיער. 20 שנה אחרי הוא מחזיק ברשימת לקוחות ארוכה ומרשימה שחלקם רואים בו לא רק מעצב שיער, אלא גם פסיכולוג. אה, כן, ויש לו גם לקוחה אחת שכל נתנייתי מכיר - מרים פיירברג-איכר.
"מבחינתי היתה לי ילדות רגילה, אבל מלווה בטראומות", הוא מספר. "כי אחת לכמה שנים היו פיגועים בעיר. בגלל שגרתי ליד קניון השרון, ברחוב פתח תקווה 67, ראינו את כל המקרים מתחת לחלון וזה מאוד השפיע עלינו כילדים. זה גם משהו שמלווה אותי עד היום. לא ימצאו אותי בפארקים או בפסטיבלים גדולים. אני אוהב להיות במקומות פתוחים ושקטים ולכן אני מבלה הרבה בחוף הים של נתניה ואני מגיע בכל זמן פנוי עם אשתי והבן שלי שי לחוף פולג ולבקר את המשפחה".

6 צפייה בגלריה
איציק אואקיל
איציק אואקיל
אואקיל. "כבר בגיל 15 התחלתי לעבוד"
(צילום: ריאן פרייס)

המספרה שלו ברחוב שדרות יהודית 25 בתל אביב שוקקת מדי יום. אבל בעבר זה נראה כמו חלום רחוק.
"אני מודה שבתור ילד יכולתי רק לחלום להיות במקום בו אני נמצא היום, עובד עם אושיות כל כך חשובות ומוכרות כמו חברי כנסת, זמרות, שחקנים ודוגמניות", הוא מספר.

הטיסה ללונדון


הוא גדל במשפחה חצי טוניסאית וחצי מרוקאית עם עוד ארבעה אחים ואחיות, וחלם להיות מפורסם.
"מכרתי את נשמתי לשטן כדי להגיע לאן שהגעתי, שזה אומר שכבר בגיל 15, בזמן שאני לומד במגמת חשמל ובקרה בבית ספר שורשים, התחלתי לעבוד", הוא אומר. "בהתחלה במספרה של יגאל חסיד ואחר כך במספרות אחרות. לאחר השירות הצבאי עבדתי כמלצר ובתור ספר אצל לקוחות בבתים. בגיל 23 עזבתי הכול וטסתי ללונדון, שם למדתי אצל טוני וגיא שנחשב לטוב ביותר. מיד אחר כך נסעתי לאמסטרדם שם למדתי גוונים וצבעים בחברת שוורצקוף".
לדבריו, עם חזרתו ארצה הוא התקבל לעבוד בערוץ הילדים, שם התחיל בעצם להכיר ולעבוד עם מפורסמים מהתעשייה. "זאת היתה העבודה הראשונה שלי בתחום הזה של הפקות וצילומים. לחץ עבודה מטורף. ממש נכנסתי לתוך זה בבת אחת", הוא מספר. "מבחינתי זו גם היתה הפעם הראשונה בה נחשפתי לתעשייה המאוד 'נוצצת'. מהר מאוד גיליתי שמדובר בעבודה סיזיפית. אתה קם בארבע בבוקר ומגיע לאולפנים גם כשאתה עייף ואתה צריך לחייך גם כשקשה ולעבוד במהירות כי כל דקה היא כסף. במהלך העבודה הבנתי שבגלל שיש לי ראיה מאוד רחבה, אני מסוגל לקרוא את הלקוחות שלי, להתאים את עיצוב השיער למי שיושב אצלי בכיסא. גיליתי שזו ממש המומחיות שלי, וזה עזר לי בעבודה עם שחקנים שהיו צריכים להיכנס לדמות".
איך התחלת לעבוד עם סלבס כמו אילנית, עדן אלנה, אלון אבוטבול, סיגל שחמון, עדי אלטשולר ואיתן כבל?
"אחרי ערוץ הילדים, התחלתי לעבוד כמעצב שיער ועם הזמן הפכתי להיות מעצב שיער גם בהפקות של גופי תקשורת מובילים. החיכוך שלי מאחורי הקלעים בכל כתבות השער האלו עם אנשים מפורסמים מאוד עזר לי להכיר שחקנים ואת הדמויות הכי מוכרות במשק. אגב, ככה גם הכרתי את מרים פיירברג-איכר. איתה התחלתי לעבוד לאחר כתבה שעשינו בתקופת הקורונה ומאז יצא לנו להיפגש בעוד ועוד צילומים".

6 צפייה בגלריה
איציק אואקיל מספר את איתן כבל
איציק אואקיל מספר את איתן כבל
איציק אואקיל מספר את איתן כבל
(צילום: פרטי)

איך זה לעבוד עם מרים?
"מדהים. האישה הזו היא ליידי. אמיתי! כשאני פגשתי את מרים בפעם הראשונה ראיתי מהצד הרבה דברים, כמו למשל את הדרך שהיא מנהלת דברים, תוך כדי שהיא שומרת על אנושיות. לאישה הזו אין רגע דל. בזמן שנשים אחרות מגיעות למספרה לנוח, היא ההפך, לא מפסיקה לעבוד לרגע. כל דקה היא בטלפון, מדברת, מסבירה או סוגרת עסקה. גם בפעם האחרונה שראיתי אותה היא היתה מאוד עסוקה, אפילו לא לקחה שלוק מהקפה או עשתה הפסקה לאכול משהו קטן. במהלך העבודה שלי איתה, גיליתי שאת מרים אי אפשר לעצור, זו אישה עוצמתית שכל מה שמעניין אותה זה עבודה וטובת העיר, ולכן אני נותן לה להוביל את השיחה, מתוך כבוד לעשייה שלה".

6 צפייה בגלריה
איציק אואקיל מספר את מרים פיירברג-איכר
איציק אואקיל מספר את מרים פיירברג-איכר
מרים פיירברג-איכר במספרה
(צילום: פרטי)

ומה לגבי המראה הייחודי שלה, לא הגיע הזמן לשנות?
"מרים נראית אותו דבר כל השנים כי היא בן אדם שמאוד מחובר, מאוד עם הרגליים על הקרקע ומי שמכיר אותה מבין שמה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל ולכן הלוק שלה זה חלק ממי שהיא. זה הלוק המנצח שלה, התסרוקת הזו וגם מבחינת השיער והאיפור. היא יודעת לשמור על משהו טוב שעובד לה. זה המיתוג שלה. ברגע שהבנתי את זה, לא הצעתי לה לעשות שינוי. במיוחד בגלל שיש בחירות לראשות העירייה, ועדיף לה להשאיר את הלוק הקבוע שכולם זוכרים. זה נכון מיתוגית. אגב, אם זה לא היתה התקופה הזו, בטוח הייתי משנה לה את הגוון לשילוב של חום עם בלונד, לעדן את הבהירות של השיער, לעשות ריענון של הלוק שלה. זה תמיד נכון לעשות ריענון. כל אישה שמשנה את הגוון שלה, זה מעיד על השינוי שהיא עוברת".
אואקיל מודה כי על אף שמדובר באישה מאוד עסוקה, היא מצליחה לשמור על שיער בריא ומטופח. "יש לה שיער מדהים שהוא מתוחזק להפליא. אני יודע שבנוסף אליי יש לה ספרית צמודה, כך שהשיער שלה לא משקף את מה שעובר עליה באופן אישי".

המלאך שלי


הוא איש עסוק. מאוד. "כל יום אצלי מתחיל בשעה שבע בבוקר ומסתיים בתשע או עשר בלילה ולפעמים מאוחר יותר, במיוחד בימים שיש לי הפקות אופנה או צילומי שער", מספר אואקיל שסוגר בימים אלו 25 שנות עיצוב שיער. לדבריו, ללא התמיכה של אשתו ענבל והצוות שמלווה אותו במספרה, ספק אם היה יכול להספיק כל כך הרבה, במיוחד לנוכח הקשיים בחייו האישיים. אביו נפטר לפני שמונה שנים מדום לב ואמו מתמודדת עם דמנציה. "מה ששומר אותי שפוי אלה המשפחה שלי, אשתי ואחותי אושרית שהיא מלאך ומלווה את אמא שלי, ממש עוזרת לה, לוקחת אותה למרכז יום בעיר ומטפלת בה".

6 צפייה בגלריה
איציק אואקיל
איציק אואקיל
אואקיל. "אני מנסה להגיע למקומות שאף אחד לא הגיע"
(צילום: ריאן פרייס)

המחיר האישי שווה את זה?
"אני לא חושב שיכולתי להיות מאושר אם הייתי רגיל. אני מנסה להגיע למקומות שאף אחד לא הגיע ולצערי זה בא על חשבון הזמן האישי שלי, הבילויים, זמן איכות עם המשפחה. המחיר הוא מאוד גבוה ובסוף אתה מוצא את עצמך שאתה גדל ומצליח, אבל מישהו נפגע מזה. אתה מהר מאוד מגלה שאתה כבר לא רק של עצמך אלא של כולם, שאנשים צריכים אותך, אתה כבר סוג של פסיכולוג עבורם, הם רוצים שאתה תטפל בהם, ולא הצוות שלך. ולכן אני מתאים את עצמי ללקוחות שלי. כי אם יש לי צילומים עם מאי גולן, אני אפנה את הזמן עבורה, כי אני משתדל לתת מעצמי באופן פרטי לכל לקוחה שמבקשת.
"כך גם לגבי צילומים של מרים פיירברג-איכר. אם יש לי עבודה איתה, אני אפנה את הזמן. אגב, מרים היא משהו מיוחד וסמל בשבילי בתור נתנייתי, למרות שאני גר בשנים האחרונות בתל אביב. אני ממש מעריץ את האישה הזו, כי אני זוכר את העיר הזו בתור ילד עם כל הפשיעה שהיתה והסטיגמה על העיר ואני רואה את העיר כיום, היא הפכה לאחת הערים החשובות במדינה. ברור שהייתי מעדיף לגור בה, ליד אמא והים, אבל לאור העבודה שלי והשעות שאני עובד, החלטתי שהחיים שלי כיום הם בתל אביב, המקום שבו קורה הכל. מבחינתי בעיר הזו נפתחו לי דלתות לעצב שיער לחברי כנסת ושחקנים, אלון אבוטבול, אוולין הגואל, אלי פפושדו, אנשים שסומכים עליך. זה מעיף אותך עוד ועוד ונותן לך מוטיבציה להתפתח".

6 צפייה בגלריה
אואקיל מספר את מיי פיינגולד
אואקיל מספר את מיי פיינגולד
אואקיל מספר את מיי פיינגולד
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מה אתה עושה בשביל הנפש?
"אני מתנדב מזה חמש שנים בעמותה לחולי סרטן ואני מכין שיער לפאות אצלי במספרה. אנחנו שומרים את הצמות להכנת פאות לנשים ונערות חולות סרטן. התרומה שלי לקהילה נותנת לי אנרגיה שאני לא מקבל בשום יצירה אחרת. אין כמו להרגיש שעשית משהו בשביל מישהו אחר. יש בזה ברכה אלוהית".

*בהפקות השתתפו גאי לזורגן, עדה לזורגן, ארוויזיון קולינג 2023, נועה בן אבי, עינת פרידמן ומקס פוטו.