עיריית נתניה בוחנת את הקמתו של אולם ספורט חדש במקום היכל התרבות החדש שהיה מיועד לקום בשכונת אגם 3 - כך מאשרים גורמים פוליטיים בכירים בעירייה. מדובר באולם הספורט שהוכרז על הקמתו לפני כעשור, אך מאז התכניות הוקפאו, ובמקומו נקבע שיבנה היכל תרבות חדש בן 950 מקומות. האתר נבחן לצד מקומות נוספים ברחבי נתניה, וטרם נקבע מיקומו הסופי של אולם הספורט הצפוי לקום בעיר.
2 צפייה בגלריה
כך אמור להיראות ההיכל
כך אמור להיראות ההיכל
כך אמור היה להיראות ההיכל
(הדמיה: HQ ארכיטקטים בע"מ)
קראו גם:
לאחר ההכרזה על הקמת אולם התרבות החדש, החלו העבודות באתר, אך כפי שפורסם בעבר ב-"מיינט נתניה", הוקפאה בנייתו. במקביל, אירוע חשוב נוסף התרחש בעיר - קבוצת הכדורסל אליצור נתניה, עלתה בחודש שעבר לליגת העל. על פי גורמים פוליטיים בעירייה, עלייתה של הקבוצה לליגת העל היא הגורם המרכזי להחלטה לבנות את אולם הספורט במקומו של היכל התרבות.
הרקע הוא קביעתה של מנהלת ליגת העל בכדורסל, שפסלה את אולם "ישורון" בו מארחת אליצור נתניה את משחקיה, וקבעה כי היא תוכל לשחק מחוץ לעיר רק אם יהיו קיימות אסמכתאות לתכנית מאושרת והקצאת קרקע על ידי העירייה לאולם חדש בעיר, שיתאים לתנאי ליגת העל. גורמים בעירייה מבהירים כי התכנית לבניית היכל התרבות החדש לא נגנזה, אלא תצא לפועל במקום אחר בעיר.
2 צפייה בגלריה
בולמש. "יש אולם ענק"
בולמש. "יש אולם ענק"
"לבנות אולם רב שימושי". בולמש
(צילום: נמרוד גליקמן)
במקביל לתהליך התכנוני של אולם הספורט, מחזיק תיק הספורט בעירייה, אפרים בולמש, פנה למנכ"ל ולגזבר העירייה ופרש בפניהם כי למיטב ידיעתו האולם החדש צפוי לכלול 2,000 מקומות ישיבה - מעט מדי, לדעתו. "צריך לבנות אולם של 3,000 או 4,000 מקומות", כתב להם בולמש, "לפחות שיהיה רב שימושי שיאפשר לארח טורנירים לאומיים ובינלאומיים, דבר שיתרום גם לספורט וגם יתרום להגעת נבחרות מכל העולם שיתרמו גם לתיירות בעיר. בניית אולם קטן יותר, לא מתאימה לנתניה, ולא תקדם את נתניה בפוטנציאל שיש לה בשנים הבאות".
"למה ללכת להשקיע עשרות מיליונים על משהו שבזמן שהוא נבנה הוא כבר לא מתאים לתנאי הסביבה", אמר בולמש ל-"מיינט נתניה", "לבנות היום אולם ספורט שיספק את תושבי העיר גם עוד עשרים ושלושים שנה, זה כמו ללכת לתכנן שכונה חדשה ולתת לה תשתיות וכבישים שתכננו לפני חמישים שנה".
גורם פוליטי בכיר בעירייה צידד גם הוא בבולמש, וטען כי יש לבנות אולם גדול שיספק את צרכיה של העיר. "פחות מ-5000 מקומות במקום - חבל על הכסף", אמר ל-"מיינט נתניה", "יש חובה שיהיה מקום באולם לעוד שימושים. אחרת חבל לבנות מלכתחילה".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, הנחתה את הנהלת העירייה לקדם פתרון להקמת אולם ספורט מכובד למען הקבוצה העירונית, וכן למתן מענה נרחב גם לתחומי פנאי ותרבות נוספים. באם לחבר המועצה אפריים בולמש יש שאלות או ספקולציות כאלה ואחרות, כחבר קואליציה הוא מוזמן לשאול אותן בדרכים המקובלות ולא בתקשורת".
כל העדכונים - חדשות נתניה