לפני מספר חודשים, ויקי צ'רניאק מתל אביב הופתעה לגלות כי המשטרה טוענת שהיא חוסמת רכב בנתניה - בזמן שהיא נמצאת בכלל באזור חיוג אחר. מספר שיחות טלפון, דוחות וחשבוניות מכביש 6, הובילו אותה להבין שיש רכב המסתובב בנתניה עם לוחית רישוי גנובה שזהה לחלוטין ללוחית הרישוי שלה.
1 צפייה בגלריה
ויקי צ'רניאק, הרכב והדוחות
ויקי צ'רניאק, הרכב והדוחות
ויקי צ'רניאק, הרכב והדוחות
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"זה התחיל מזה שב-19 לאפריל, אמא שלי התקשרה אליי באמצע היום", מספרת צ'רניאק. "הייתי בעבודה, היא התקשרה אליי כמה פעמים והבנתי שקרה משהו. היא אמרה לי שהתקשרו אליה מהמשטרה, והרכב שלי חוסם מישהו בנתניה. אני גרה בתל אביב, ואין לי שום קשר לנתניה. אמא שלי חזרה הביתה, וראתה שהרכב שלי בבית. חשבתי שזה סתם עניין מוזר.
"ואז יום אחד, אני מקבלת מכתב מכביש 6. חשבונית. אבא שלי גר בחו"ל, וכשהוא היה פה בינואר, הוא אמר שיכול להיות שאני אקבל מכתב כי הוא נסע שם. אבל אני פותחת את המכתב, ואני רואה שהתאריכים הם בכלל מאפריל, ואין שום סיכוי שנסעתי בתאריכים האלה. אבא שלי העלה את האפשרות שאולי יש עוד לוחית רישוי כמו שלי. פתאום זה התחבר לי: בשני המקרים תיארו את הרכב שלי - אבל זאת לא אני שהייתי בו.
"למחרת הלכתי למשטרה, וסיפרתי להם את כל הסיפור. שלחתי את התלונה לכביש 6 כדי לקבל את התמונות של מי שנסע ברכב. זה רכב די זהה לרכב שלי, עם אותה לוחית רישוי".
לדברי ויקי, המצב הלך והחמיר. לאחר חשבוניות מכביש 6, החלו גם להגיע דוחות החנייה. "בשבוע שעבר קיבלתי שלושה דוחות, שניים מעיריית נתניה ואחד מעיריית ת"א, בדואר רשום", היא אומרת. "הדוחות של נתניה הם מפברואר, ואני כנראה אקבל גם בהמשך עוד דוחות. קיבלתי דוח בתל אביב בזמן שאני הייתי בחו"ל והרכב שלי היה בחניון בנתב"ג".
יש לך מושג איך זה קרה?
"לא. אני קניתי את הרכב שלי חדש לגמרי, שבועיים אחרי שמישהו שזכה במפעל הפיס קנה אותו ומכר לי אותו. כנראה שמישהו פשוט זייף לוחית רישוי, ובמקרה יצא שזו הלוחית רישוי שלי. הלכתי שוב למשטרה ביום שישי האחרון, והם בעצם אמרו לי שאני צריכה לערער על כל דוח שאני מקבלת, ושאין להם מה לעשות עם זה יותר מדי. השוטר שוב פתח תלונה ושם את מספר הרישוי שלי תחת אזהרה, שאם ימצאו את הרכב הוא ייחשב כגנוב ויעצרו את הבן אדם. בהמשך המשטרה אמרה לי שאני אצטרך לספוג את כל הדוחות, ושאין יותר מדי מה לעשות, עד שהרכב לא עובר במחסום ולא תופסים אותו".
ויקי כתבה פוסט בנושא, במסגרתו ביקשה מהציבור לזהות את הרכב בעל לוחית הרישוי הזהה שמסתובב בנתניה. הפוסט הגיע ל"סטטוסים מצייצים", בעקבותיו תגובות רבות הוכיחו כי המקרה שלה נפוץ יותר ממה שחשבה. "פרסמתי פוסט בפייסבוק, והוא התגלגל", אומרת ויקי. "אנשים הגיבו שזה קרה להם גם, עד לרמה שמכרו את הרכב. מסתבר שזו תופעה ממש ידועה. עד שהרכב לא עובר במחסום, אין להם שום דרך לעצור את זה. אני כן פונה לקוראים, ומבקשת שאם הם רואים בנתניה פיג'ו 208 עם לוחית רישוי 114-85-202, ליצור קשר איתי".
כל העדכונים - חדשות נתניה