כמה קיבלנו בבגרות? משרד החינוך פרסם היום (שלישי) את נתוני הבגרויות בערים לשנת תשפ"א, ובהם אחוזי ההצלחה של תלמידי נתניה. גם הפעם נרשמה עלייה במספר הזכאים לתעודת בגרות בנתניה, עם 86.3% זכאים מבין התלמידים הלומדים בעיר - כ-10% יותר מהממוצע הארצי. בשנה שקדמה לה עמד הממוצע בנתניה עד 82.5%.
3 צפייה בגלריה
בחינת בגרות
בחינת בגרות
עלייה בזכאות
(צילום המחשה: shutterstock)
במדד הזכאות לבגרות מצטיינת, נתניה נמצאת דווקא מתחת לממוצע הארצי, עם 9.9%, לעומת 13.3% בארצי. תעודת בגרות מצטיינת נחשבת לתעודה עם לימודי 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90 והיא כוללת הצטיינות בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.
יש לציין כי למרות שנתניה עוד רחוקה מהממוצע הארצי, מדובר בעלייה קלה בהשוואה לשנה שעברה, אז אחוז התלמידים שהיו זכאים לבגרות מצטיינת עמדה על 8.2% בלבד. עלייה נרשמה גם באחוז התלמידים הלומדים 5 יחידות במתמטיקה (17.9%) ובאחוז התלמידים שלומדים 5 יחידות באנגלית (45.6%).

3 צפייה בגלריה
הזכאות לבגרות בנתניה בהשוואה לשנים קודמות
הזכאות לבגרות בנתניה בהשוואה לשנים קודמות
הזכאות לבגרות בנתניה בהשוואה לשנים קודמות
(מתוך נתוני משרד החינוך)

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
בר אילן. גבוה ברשימה
בר אילן. גבוה ברשימה
בר אילן. גבוה ברשימה
(צילום: מור כוכבי)

באילו תיכונים אחוז הזכאות לבגרות בנתניה הכי גבוה? נתחיל דווקא מהתיכון המפתיע ביותר, גם אם אינו מוביל את הרשימה. מבין כלל הנתונים וההישגים של בתי הספר בעיר, יש לציין שיפור מרשים של יותר מ- 8% באורט יד ליבוביץ' (עלייה בתוך שנה). בכך חצה בית הספר את ה-90% זכאות לבגרות (90.6%).
בראש הרשימה ניצב תיכון ריגלר עם 99.2%, אחריו ישיבת בני עקיבא 98.5%, משה שרת 97.5%, תיכון בית יעקב 97.4%, בית מרגלית 96.4%, תורני ואולפנה בר אילן 96.2% ותיכון בית חנה 91.8%, אמית 91% ואת רשימת ה 90% ומעלה סוגר, כאמור, אורט יד ליבוביץ'.