נהג קו 29 של חברת "קווים" סירב בתחילת השבוע להסיע נערה בת 14 ממושב מכמורת שבעמק חפר בטענה כי אינה לבושה בצניעות, תוך שהוא צועק: "תראי אותך, עופי מכאן''.
2 צפייה בגלריה
המחשה
המחשה
נהג של קו 29 סירב להסיע נערה בגלל לבושה
(המחשה: אדווה חולי)
הנערה טוענת כי נהג קו 29 של חברת "קווים" הנוסע ממכמורת לבית חרות העליב אותה ודיבר אליה בצורה פוגענית, וזאת בשל בגדיה. בפוסט שפרסמה אמה של הנערה בעקבות המקרה היא כתבה כי בתה, שהיתה בדרכה מתחנת גנים במכמורת לחדר הכושר בקניון אם הדרך שבמושב בית חרות, לבשה בגדי ספורט. עוד כתבה האם כי בתה שביקשה לעלות לאוטובוס זכתה לצעקות וכינויי גנאי. את דרישת הנהג כי בתה תתלבש צנוע השוותה האם למדינות בהן האמונה הדתית אדוקה, ואף צירפה תמונה של נשים לבושות בבורקות כשהן מכוסות מכף רגל ועד ראש, תוך שהיא כותבת: "נהג האוטובוס סירב להעלות את הבת שלי בשל מכנסיים קצרים. היא היתה בדרך לחדר הכושר ולבושה בהתאם, לא שזה משנה". בעקבות המקרה הגישה האם תלונה לחברת קווים ומשרד התחבורה.
"אני מבקשת להביע שאט נפש ולגנות בכל תוקף את התנהגות הנהג, המהווה פגיעה קשה על רקע מגדרי", הגיבה ראש המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול ששמעה על המקרה. שאול שלחה מכתב בנושא למנכ"ל חברת האוטובוסים אריק סיני ובו כתבה: "בתקופה זו, שבה ישנה פגיעה חסרת תקדים בזכויות הנשים – בחקיקה ובפעולות נוספות - חשוב מתמיד לומר את המובן מאליו באופן הנחרץ ביותר: זכותה של כל נערה ואישה להתלבש כרצונה".

2 צפייה בגלריה
גלית שאול. "אנחנו נאבקים"
גלית שאול. "אנחנו נאבקים"
גלית שאול. "זכותה של כל נערה ואישה להתלבש כרצונה"
(צילום: אסף פרידמן)

שאול, שחברה בפורום ה-14 המאגד את ראשות הרשויות בישראל, וחתמה רק בשבוע החולף על גילוי דעת חריף בו הביעה חשש מפני פגיעה בזכויות נשים בישראל. ברקע למכתב שנשלח שורת חוקים והחלטות שמקדמת הממשלה, ושעלולים, לטענת חברות הפורום, לפגוע בזכויות נשים. שאול טענה במכתבה כי לצערה אין מדובר במקרה הראשון מסוג זה שבו מעורב נהג חברת קווים, ואף ציינה כי "הגיעו אלינו תלונות נוספות על התנהגות פוגענית של הנהג, הכוללות צעקות וקללות. ואף מתייחסת למקרה חריג דומה ומפרטת כי, "לפני כשנה, בצומת בנימינה, נהג החברה סירב להעלות לאוטובוס בת 13 מקיבוץ מעברות משום שהיתה לבושה במכנסיים קצרים ובגופיה. הנערה ומשפחתה הגישו תלונה נגד חברת קווים והחברה פיצתה אותה ב-45 אלף שקל, בשל הפגיעה וההשפלה שחשה''.

קראו גם:

מחברת קווים נמסר: "החברה למדה על המקרה מהתקשורת, היא החלה בבדיקה ותפעל על פי הממצאים. יש לציין כי החברה מגנה בכל תוקף מקרים של סירוב להסיע נוסעים מסיבה כלשהי וכך היא מדריכה גם את נהגיה".