בחודשים האחרונים נרשמו מספר גניבות רכב בשכונת קרית השרון בנתניה, כשהגנבים לא נרתעים ממצלמות, מחסומים ואמצעי אבטחה, ובוחרים שוב ושוב באותו סוג רכב.
1 צפייה בגלריה
גניבת רכב מסוג קיה בקרית השרון
גניבת רכב מסוג קיה בקרית השרון
גניבת רכב מסוג קיה בקרית השרון
(צילום: מצלמת אבטחה)
לתושבת קרית השרון, ספיר מלול (29), גנבו שלוש פעמים תוך שנה את הקיה פיקנטו שלה מחניית בית הוריה. "בספטמבר שנה שעברה ניסו לגנוב לי את הקיה שלי, קיה קטנה מודל 2018", מספרת מלול. "בסוף המשטרה איתרה את הרכב והחזירה לי אותו עם נזקים בתוכו'', מספרת ספיר שגילתה אז בפעם הראשונה שקיה זה רכב מבוקש בקרב גנבי רכב. "כשפניתי למשטרה להגיש תלונה גיליתי שאף אחד שם לא בהלם. החוקרת שדיברתי איתה שאלה אותי איזה רכב יש לך קיה או יונדאי? ככה הבנתי שלא רק אני אוהבת את סוג הרכב הזה''.

גניבת רכב מחניה בקרית השרון
(צילום: מצלמת אבטחה)

מלול, שגרה עם הוריה ברחוב טום לנטוס ועובדת כמנהלת מכירות בחברת "בנדא", מספרת שהשקט מהרכב שחזר ועבר תיקון, לא המשיך זמן רב כי שוב הגיעו גנבים לחצר הבניין בו היא מתגוררת. "זה פשוט היה הזוי. כי במאי השנה גנבו לי את אותו הרכב בפעם השנייה. נאמר לי על ידי חברת הביטוח שבגלל שהרכב עבר מחסום והוא עכשיו בשטחים, אין הרבה מה לעשות ולכן הם כיסו לי את העלות של הרכב''.
מלול מספרת שהיא החליטה לקנות רכב חדש מהשקיות ואפילו התקינה מצלמה על הרכב עצמו, אבל זה לא ממש עזר כי שוב גנבו לה את הרכב, בפעם השלישית. "גנבו לי את הרכב בתחילת השבוע שעבר, ביום ראשון בלילה, רכב חדש שנסע פחות מ-2,000 קילומטר", היא אומרת בדמעות. "זה פשוט הזוי. איך דווקא לי גונבים שוב ושוב את הרכב, ועוד מחניה פרטית – חניה עילית שיש בה מצלמות ומחסום. מתברר ששום דבר לא מרתיע את הגנבים כי במקרה של הרכב שלי באמת שאי אפשר היה לפספס את המצלמה שהיתה מותקנת על הרכב עצמו. שוב פניתי למשטרה. באמת שרציתי להבין למה הם נטפלים אליי? למה הם גונבים רק את הקיות שלי? יש עוד קיות בחניה שלי, אז למה דווקא את שלי?''. ספיר מספרת שלנוכח ריבוי מקרי הגניבה שהיא חוותה היא מתנחמת בזה "שהנזק ילך בברזל ולא בבריאות''.
תקני שוב קיה?
"הרכב הבא שלי בטוח לא יהיה קיה כי הבנתי שהגנבים גונבים הכל, אבל קיה במיוחד".

גניבת רכב בפעם השנייה מאותה החניה בקרית השרון
(צילום: מצלמת אבטחה)

"תופעת גניבת רכבים קיימת בכל הארץ באופן כללי, אך נתניה מככבת במיוחד בגלל הקרבה היחסית לשטחים שלשם מגיעים או מנסים להגיע רוב הרכבים הגנובים'', אומר אלברט אהרון ממשמר השכונה בקרית השרון. "למרות שיש עלייה בגניבת רכבים מסוג יונדאי וקיה בחודשים האחרונים בשכונה, אני לא מכיר התארגנות של תושבים שעושים סיורים. לדעתי, גם אם תהיה התארגנות שכזו, זה לא משהו שיכול למגר את התופעה כרגע, לא באמת. מה שכן, רוב המתנדבים הפעילים של משמר השכונה הפכו להיות מתנדבים של משטרת נתניה ופועלים כחלק מהמסגרת הזאת".

קראו גם:

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות, במספר מעגלי אבטחה- מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור וביטחונו. שוטרי תחנת נתניה מבצעים פעילות מוגברת בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש על פי מודיעין איכותי, ניתוח נתוני הפשיעה ופריסה רחבה של כוחות, גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים תוך סיכון חיי השוטרים לא פעם כאשר בשבועיים האחרונים נפצעו שני רוכבי אופנוע משטרתי במהלך מרדף אחר רכב גנוב ושוטר נדרס במהלך מעצר גנב רכב, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה".
מהנתונים שמפורסמים באתר המשטרה עולה כי ברבעון הראשון והשני של שנת 2022 נגנבו 482 כלי רכב. באותה תקופה היו 174 עבירות של גניבה מתוך רכב. בתקופה המקבילה השנה נגנבו 487 כלי רכב והיו 144 עבירות של גניבה מתוך רכב. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד היתה השנה עלייה של כ-1% במקרי גניבות רכב וירידה של כ-20% בגניבות מתוך רכב.