פעילי סביבה ותושבים מתלוננים מזה שבוע על "נהלי עבודה לא תקינים" לכאורה בחוף פולג, המקום שבו תתקיים השנה המכביה. לטענתם, "אין במקום פיקוח והתלונות לעירייה לא עוזרות. עלול להתרחש אסון המכביה 2, אם לא יפקחו על העבודות במקום".
2 צפייה בגלריה
צינורות מים על החול
צינורות מים על החול
צינורות מים על החול
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"צריך לעצור את העבודות במיידי", אומר אופיר יובל, תושב העיר שהגיע למקום. לדבריו, "יש הפרה בוטה של צו שרת הפנים, שאוסר על הצבת מבנים לפני סוף החודש. בנוסף, עבודות הכנת התשתית לתחרות לא רק פוגעות בסביבה אלא עלולות לסכן חיים בשל מפגעים בטיחותיים קשים, הכוללים קירבה של כבלים לחשמל בסמוך למים (ביוב). בנוסף, נשפכו במקום כמויות אדירות של חמרה וחצץ, שפוגע בחוף בצורה אנושה. לא יהיה ניתן להחזיר את המצב לקדמותו".
2 צפייה בגלריה
תושבים טוענים לליקויים והעדר פיקוח
תושבים טוענים לליקויים והעדר פיקוח
תושבים טוענים לליקויים והעדר פיקוח
(צילום: פרטי)
פניות התושבים לעירייה ולמשרד להגנת הסביבה ולרט''ג, לא נענו עד כה, ולטענתם, המקום ללא פיקוח ראוי, וללא מניעה של ההפרות. ''המקום לא מגודר ולא משולט, אין אפילו מספר טלפון לפניות במקרה חירום. בנוסף, קיימת סכנת ההתחשמלות בשל קרבת הכבלים לחשמל בהספק גבוה המונחים על החול לאורך מאות מטרים ללא הגנה (לא קבור ולא למעלה), וקרובים בצורה מטרידה לאזור הביוב שגלש עקב חסימה".
תגובת רשות הטבע והגנים: לגבי נושא מילוי האדמה, על פי הבדיקות שעשינו עם קבלן העבודות, מדובר בהכשרת דרך חירום משער אל שער לרכבי בטחון ואמבולנסים ולצורך כך הכינו אדמת חמרה. בכל אופן, קיים סיכום והתחייבות של הגורמים הרלוונטיים מהמכביה על פינוי מסודר של האדמה בסוף האירוע.
תגובת העירייה והמשרד להגנת הסביבה תובא כשתתקבל.
מהמכביה נמסר כי: "בניגוד לטענות המועלות בכתבה, הקמת מתחם המכביה וילג' בחוף פולג נעשית בתיאום ובפיקוח צמוד של רשות הטבע והגנים ועיריית נתניה, תוך הקפדה על בטיחות באי המקום, עובדי וקבלני האתר. ההקמה נעשית בפיקוח צמוד של ממונה בטיחות לאורך כל שעות היום ובמשך כל ימי הפעילות. כמו כן כל המתחם מגודר על פי חוק עם שילוט המורה כי מדובר באתר בנייה ואוסר על כניסת בלתי מורשים.
"נדגיש כי הקמת המתחם החלה ב-26 ביוני על פי הוראת הצו המאשר את הקמת כל המתקן לרבות המבנים היבילים, כפי שסוכם ואושר על ידי כלל הגורמים".
כל העדכונים - חדשות נתניה