אורית פלד, תושבת פרדסיה, טבעה למוות ביום שישי שעבר בעת שצללה בשארם א- שייח'. בת 49 הייתה במותה.
2 צפייה בגלריה
אורית פלד ז"ל עם בנה דניאל. "מי בכלל חשב שהיא תיסע ולא תחזור?"
אורית פלד ז"ל עם בנה דניאל. "מי בכלל חשב שהיא תיסע ולא תחזור?"
אורית פלד ז"ל עם בנה דניאל. "מי בכלל חשב שהיא תיסע ולא תחזור?"
(צילום: אלבום פרטי)

הכול נקטע

פלד, במקור תושבת נתניה, טבעה למוות בזמן חופשה משפחתית עם בעלה איציק ועם חברים. ביום ראשון נערכה הלווייתה בפרדסיה בהשתתפות מאות חברים ומכרים. חבריה של פלד סיפרו על אישה מלאת חיים, שמחה וצוללנית מוסמכת שנהגה לנסוע לשארם מספר פעמים בשנה. היא הותירה אחריה בעל, שתי בנות (17 ,18) ובן בכור דניאל אזולאי, שרק התארס לאחרונה ומודה שהוא עדין לא מעכל את האסון.
"אמא נסעה למצרים יחד עם איציק בעלה וקבוצה של חברים לצלול", הוא מספר. "זה לא משהו פתאומי אצלה, נסיעות לצלילה, כי כל חודש-חודש וחצי הם היו נוסעים לצלול, גם לשארם, לשם הם היו מגיעים בתדירות גבוהה. העובדה שזה קרה דווקא שם, במקום שהיא כל כך אהבה וכל כך נהנתה להיות בו זה לא נתפס. היא צוללת 25 שנה, ומה שהכי לא נתפס זה שזה לא קרה בצלילה אלא בשנורקל".
"היא כנראה חטפה התקף אפילפסיה מתחת למים. הוציאו אותה בחיים אבל למרות שהיה שם ציוד, המציל לא ידע לעשות החייאה. בנוסף בתיקי העזרה ראשונה שהם הביאו המנשמים לא עבדו"
האסון תפס את דניאל, תושב נתניה בין מעברי דירה. אימו אורית בילתה עם בעלה מנישואיה השניים, איציק, ודניאל היה מאושר לקראת חיים חדשים שהוא מתכנן לעצמו עם בת זוגו. אלא שהכול נקטע בעקבות האסון. "אני לא מעכל עדיין שזה קרה בכלל", הוא אומר. "הייתי בדיוק בין מעברי דירה ובתוך הארגזים כשקיבלתי טלפון מאיציק. הוא סיפר לי שזה קרה ושהיא במצב קשה, מורדמת ומונשמת. ברור שעזבתי הכול והלכתי קודם כל להודיע לאחיות הקטנות שלי (18,17) ולמשפחה. מיד אחר כך נסעתי איתן למצרים. ורק אחרי הרבה עיכובים, ייסורים, בירוקרטיה, עורכי דין והתערבות של משרד החוץ בשביל לשחרר אותה, הבאנו אותה לקבורה בתחילת השבוע".
מה בדיוק קרה שם?
"היא כנראה חטפה התקף אפילפסיה מתחת למים. הוציאו אותה בחיים אבל למרות שהיה שם ציוד, המציל לא ידע לעשות החייאה. בנוסף בתיקי העזרה ראשונה שהם הביאו המנשמים לא עבדו. נכון שתיירת שעברה שם עשתה לה החייאה וגם מישהו מהקבוצה הישראלית עשה לה הנשמה, אבל לאמבולנס לקח שעה להגיע, מה שאומר שהיא הייתה כמעט שעה בלי חמצן".
2 צפייה בגלריה
עם ח"כ קרן ברק. הכירו באתרי הצלילה
עם ח"כ קרן ברק. הכירו באתרי הצלילה
עם ח"כ קרן ברק. הכירו באתרי הצלילה
( צילום: אלבום פרטי)

כולם שבורים

דניאל מספר על אמא אהובה ומלאת חיים שעד לפני חמש שנים הייתה זכיינית של מפעל הפיס וניהלה דוכן לוטו בקניון השרון במשך כ- 25 שנה, עד שעברה לעבוד עם בן זוגה בעסק המשפחתי בגומאוויר סויס סיסטם. ''אני גם זכיין של מפעל הפיס, ויש לי דוכן במתחם הביג בנתניה בגנדן. נכנסתי לזה בגלל אמא'', מספר דניאל בקול חנוק מדמעות. ''מה שהכי כואב לי זו הידיעה שהיא לא תהיה בחתונה שלי כי אני בדיוק התארסתי. סגרנו הכל, אבל דחינו את החתונה כרגע. אני לא מעכל עדיין שככה היא הלכה. לא הספקתי להיפרד ממנה כי לא דיברתי איתה כמה ימים. מי בכלל חשב שהיא תיסע ולא תחזור? כולנו פה שבורים. היא הייתה עמוד השדרה של הבית, של המשפחה ושל כולם''.
את אהבתם של הסובבים כלפיה מרגישים בני המשפחה היטב מאז האסון, כשלהלוויה שהתקיימה ביום ראשון הגיעו קרוב 500 איש מכל הארץ, מנהריה ועד באר שבע, ביניהם חברים, משפחה ומכרים. ''אנחנו מוקפים אנשים. הגיעו מאות אנשים וגם הרבה אנשים שאכפת להם. באו לפה מכל הארץ", אומר דניאל. "אנשים מספידים אותה גם ברשתות החברתיות. אני עדיין לא מעכל שזה מה שקרה''.
בין המספידים הייתה גם ח"כ קרן ברק (הליכוד), שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אורית פלד ז"ל טבעה בחופי שארם א-שייך הקסומים, המקום שהיא הכי אהבה להיות בו, בין החופים, האלמוגים ואתרי הצלילה הכי יפים בעולם. שם גם הכרתי את אורית המקסימה, שם בילינו, צחקנו, צללנו וחלקנו את אהבתנו האינסופית למדבר מצד אחד ולעולם התת ימי המופלא".
גם תושבים מנתניה ספדו לפלד. ''אני בשוק. זאת האישה מהלוטו גנדן'', אמרה תושבת ''היא הייתה הרפתקנית ונסעה תמיד לצלול. היתה אישה יפה וחייכנית. פשוט לא להאמין".
ראש מועצת פרדסיה, טל גורקי אמר: "אורית היתה אישה מדהימה, זו טרגדיה בלתי נתפסת".
כל העדכונים - חדשות נתניה