כוחות ההצלה הוזעקו לשלושה אירועים בחופי נתניה והסביבה אתמול (שבת).
3 צפייה בגלריה
הפצוע פונה במצב קשה לבי"ח
הפצוע פונה במצב קשה לבי"ח
שלושה אירועים בחופי נתניה והסביבה
(המחשה: דוברות מד"א)
בשעה 10:45 בבוקר אתמול התקבל דיווח במד"א על טביעה בחוף נעורים, צפונית לנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר בן כ-55 וביצעו בו פעולות החייאה. לאחר שלבו של הטובע שב לפעום הוא פונה לבית החולים לניאדו במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.
פראמדיק מד"א איהב עליאן סיפר: "כשהגענו לחוף חברנו למצילים שמשו מהים גבר בן כ-55 כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והתחילו בפעולות ההחייאה. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות וכאשר לבו שב לפעום הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה".

3 צפייה בגלריה
חוף פולג בנתניה. כבר לא זול כמו פעם
חוף פולג בנתניה. כבר לא זול כמו פעם
חוף פולג
(צילום: אסף פרדימן)

כ-3 דקות לאחר מכן - בשעה 10:48, התקבל דיווח במד"א על גבר שאיבד את הכרתו, ככל הנראה על רקע לבבי, במהלך פעילות ספורטיבית בחוף פולג בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר בן 56 ופינו אותו לבית החולים לניאדו כשהוא בהכרה.
הפראמדיקים של מד"א ירדן דהרי ויקי חג'ג' סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו את הגבר שוכב כשהוא בהכרה מעורפלת לאחר שהמצילים ביצעו בו פעולות החייאה שכללו שימוש במכשיר מפעם (דפיברילטור) שיש ברשותם באופן קבוע. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה. אין ספק שהמענה המהיר של המצילים והשימוש שלהם במכשיר המפעם סייע בהצלת חייו".

3 צפייה בגלריה
חוף סירונית
חוף סירונית
חוף סירונית
(צילום: אסף פרידמן)

מספר שעות לאחר מכן, בשעה 15:40 התקבל דיווח במוקד מד"א על טביעה בחוף סירונית בנתניה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לגבר בן 25 ופינו אותו לבית החולים לניאדו כשהוא במצב קל בהכרה מלאה.

קראו גם:

לפני כשבוע טבעו שני אנשים למוות בחופי נתניה - גבר בן 92 בחוף העונות ונערה בת 17 בחוף שאינו מוכרז בין חוף העונות לסירונית. מתחילת עונת הרחצה הנוכחית היו שמונה טביעות בחופי נתניה, שתיים מהן הסתיימו במוות. זאת, לעומת שמונה מקרי טביעה בכל עונת הרחצה הקודמת.
"השנה אנחנו רואים עלייה במקרי הטביעות בגלל שאנשים שמגיעים לחוף, לא רק שלא מקשיבים להוראות המציל, אלא הם גם מתרחקים מאזור הסוכה ולכן הזמן שלוקח להגיע אליהם גדל", מסביר המציל הוותיק סטיב לוין. "בנוסף, בחלק מהמקרים המבלים גם לא שומעים את הוראות המציל בצורה ברורה, למרות שיש רמקולים או שהם מתעלמים ממה שהמציל אומר. גם למבלים בחוף הים יש אחריות על הדרך בה הם בוחרים לבלות. צריך להישמע למציל, לא להיכנס למים סוערים, לא להתרחק מהאזור בו יש מציל ובטח לא לשחות באזור בו אין מציל או תחנת הצלה".