רותי הירשלג בת ה-74 ביקשה לשבת עם חבריה לקפה במתחם ההסעדה בחוף פולג בנתניה בבוקר שבת לפני כשבועיים. היא לא ציפתה שהיא תתבקש להיפרד מכמה מאות שקלים כדי לשבת במקום.
3 צפייה בגלריה
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
(צילום: פרטי)
הירשלג, שמתגוררת בשכונת רמת פולג בעיר, נאלצה לוותר על התענוג נוכח הדרישה של המלצרים שתרכוש בקבוק יין ב-250 שקל כדי לשבת במקום.
"הגעתי ביום שבת לחוף פולג לשבת עם החברים, כמו שאנחנו עושים כל שבת", מספרת הירשלג. "יש שם רק בית קפה אחד, חדש, שהחליף את הבמבו ויליג' שהיה שם שנים רבות. מאז שהזכיין החדש הגיע הוא מתנהג כאילו החוף הוא פרטי שלו. הוא קובע מי נכנס לחוף ולמקום. הוא באמת מצפה שאני אקנה בשעה 10:00 בבוקר בקבוק יין. בעינינו זה ממש לא הגיוני כי אנחנו לא שותים יין בשעה הזו, למרות שלרגע חשבתי אולי כן לעשות את זה, ולשנות הרגלים. חשבתי שזה יעלה 100 שקל, אז אמרתי אוקיי שזה מחיר הגיוני לחלוקה בין כולם, היינו חמישה זוגות, אבל כשראינו את המחיר, 250 שקל, החלטנו שזה מחיר גבוה מדי בשביל לשבת במקום".

3 צפייה בגלריה
מתחם ההסעדה בחוף פולג
מתחם ההסעדה בחוף פולג
מתחם ההסעדה בחוף פולג
(צילום: פרטי)

מה עשיתם?
"לא צעקנו ולא התלהמנו, אבל כן ברור שקצת הרמנו גבה. אמרנו לו שאנחנו לא שותים יין בשעה כזו של הבוקר, במיוחד נוכח המחיר הגבוה. מה שעצוב היה לי שמנהל המשמרת אמר לנו שלא נוכל להמשיך לשבת במקום, אלא רק מי שקונה יין יכול לשבת שם, אז ירדנו לשבת בחול על כיסאות פלסטיק ושם גם לא שירתו אותנו. שאלנו את המלצרית אם אפשר להזמין קפה והיא ענתה שנאמר לה לא לתת לנו שירות. גם למלצרית ותיקה יותר שאנחנו מכירים נאמר לא לשרת אותנו. זה מעליב, מקומם ובעיקר לא הגיוני שככה מתייחסים לתושבי העיר בחוף שהוא של כולם, ובמקום שאמור לשרת את כולם. זו בושה שככה מתייחסים אלינו".
תחזרו לשם?
"לא חושבת. באמת שלא. עובדה שהשבת לא הלכנו לים, החלטנו שהחוויה הזו מאוד מעליבה ואנחנו לא רוצים לחזור עליה. אנחנו 30 שנה מגיעים למקום הזה, בחיים לא חשבנו שככה יתייחסו אלינו, לא ייתנו לנו לשבת. אנחנו מפרנסים את המקום הזה בחוף פולג שנים, חלק מאיתנו היו מורים של ההורים של המלצרית במקום ואחד מהחברים היה מנהל בבית ספר בו אחת המלצריות למדה. יש פה ממש קשרים אישיים, אז ברור שהמצב הזה היה מאוד לא נוח".

3 צפייה בגלריה
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
רותי הירשלג במתחם ההסעדה בחוף פולג
(צילום: פרטי)

קראו גם:

בעקבות המקרה שיגר ביום שלישי המשנה לראש העירייה והממונה על התיירות בעיריית נתניה אפרים בולמש מכתב בנושא ליועצת המשפטית לעירייה נילי ארז-סורוקר. "הובאה בפניי תלונה מתושבת העיר על כך שהתבקשה לשלם מחיר קבוע מראש בגין הסכמתם שהיא תשב עם חברותיה במסעדה בחוף הים", כתב בולמש וביקש לדעת אם דרישה זאת היא חוקית ותואמת את תנאי המכרז.
"אם הייתי יודע שככה הוא יתנהג, הייתי עושה הכל בוועדת מכרזים, שהוא לא יקבל את המכרז", אמר בולמש. "זו בעיה רצינית מאוד שהממונה על החופים נדרשת לטפל בה במיידי".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כידוע, יצאנו השנה למכרז חדש להפעלת שירותי החוף. לצערנו, ישנם חבלי לידה, קשיים וטענות שהועלו - כל אלה מטופלים מול הזכיין. אנו נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו עד למתן שירות איכותי ומהנה עבור תושבי העיר".
ניסינו מספר פעמים לקבל את תגובתו של בעלי מתחם ההסעדה בחוף פולג ללא הצלחה.