במשטרה חושדים כי נסיון החיסול אתמול (יום א') אחר הצהריים של איציק (ג'וניור) גואטה המוכר למשטרה, בכביש הגישה לפארק המים שפיים, הוא חלק ממלחמת הכנופיות הקשה שמשתוללת בימים אלה בנתניה. השאלה הגדולה ששואלים במשטרה ובעולם התחתון היא - מי עומד מאחורי זה? ואולי יש כבר תשובה.
זה היה אירוע בוטה באלימות שלו, אפילו מבחינת עולם הפשע הישראלי. נדמה שכל הקודים של המוסר העברייני – נמחקו. זה קרה כשגואטה, תושב חדרה, נהג ברכב המשפחתי עם אשתו וילדיו, ואז נורה על ידי רוכב קטנוע שנצמד לרכב ופצע אותו באורח קשה מול עיניהם המבועתות של בני משפחתו.
גואטה, המכונה "ג'וניור", מזוהה עם כנופיה גדולה ומשפיעה בחדרה המונהגת על ידי שני אחים שהם יעדים של מחוז חוף במשטרה, והם בקואליציה עם שני אחים עבריינים אחרים מנתניה, המנהיגים שם כנופיה אלימה שנמצאת מזה מספר שנים במלחמה עקובה מדם.
3 צפייה בגלריה
הירוי במצב קשה
הירוי במצב קשה
זירת ניסיון החיסול
(צילום: אסף דומן תיעוד מבצעי מד”א)
חדרה מכונה בעולם העברייני "נתניה הקטנה", וזאת משום שלא מעט עבריינים מנתניה עברו להתגורר בעיר החוף הסמוכה, מה שהוליד חבירות בין כנופיות פשע מחדרה ונתניה. לא מעט עבריינים מחדרה פעילים גם בנתניה, ולהיפך. מדובר בעיקר בעסקי הפצת סמים, אמצעי לחימה, וכמובן הלוואות והימורים.
ההערכה המשטרתית לעת הזאת היא כי מי שעומד מאחורי ניסיון החיסול אתמול הוא עבריין מוביל בנתניה, שלאחרונה מנסה להטיל אימה בכל העיר באמצעות איומים אישיים, הצתות, ירי אזהרה ועוד, במטרה לערב את כל נתניה במלחמת העולמות שעלולה להסלים בקרוב.

קראו גם:

"מי שמחפש את התשובות - מה פתאום שפיים ומה פתאום גואטה? צריך להבין לאיזה כנופית פשע יש 'עסקים' בשפיים", מסביר גורם עברייני, שטוען כי גואטה זוהה על ידי עבריין אחר ששהה במקום במקביל - ואז דיווח לעבריין מנתניה, שבימים אלה מקניט את כל מי שקשור לאויבים שלו, אלה שעומדים להשתחרר בימים הקרובים מהכלא.

איתות אזהרה למשפחת גואטה

יעד החיסול איציק גואטה מכונה ג'וניור משום שהוא נחשב לבנו של "סנדק הפשע" של חדרה. אביו המנוח פנחס (פיני) נרצח לפני 17 שנים (פברואר 2005) בחצר ביתו, על רקע סכסוכים שהיו לו בעולם העברייני. וזה לא הקשר היחיד של הבן לעולם הזה: אבי אשתו של גואטה נרצח בירי החודש בדיוק לפני חמש שנים, ואילו עבריין מוכר מהעיר, שגם אחיו נרצח, נשוי לאחותו של גואטה.

3 צפייה בגלריה
האב שנרצח, פנחס גואטה
האב שנרצח, פנחס גואטה
האב שנרצח, פנחס גואטה
(צילום: גיל נחושתן)

משפחת גואטה מוכרת לתושבי חדרה בעיקר בשל היותם הבעלים של מספר עסקים בצומת המשטרה בכניסה לעיר. אבל לבעלי עסקים ונכסים בעיר מוכרת המשפחה גם כבעלת השפעה עבריינית לא מבוטלת.
גואטה הבן מזוהה מאוד עם אחים עבריינים מחדרה שהם יעדים מוכרים מאוד של משטרת מחוז חוף מזה שנים רבות, אשר לא הצליחה למנוע מהם להמשיך לגדול, להשתלט ולנהל את חדרה, עיר שיש לה גם רצועת חוף מכניסה מאוד מבחינה כלכלית עבור העולם התחתון.
הפגיעה בגואטה היא עוד סימן אזהרה לכל עברייני השרון שבין נתניה לחדרה, ולכל מי שמזוהה איתם, גם אם זה בעל מוסך, שבמלחמת הכנופיות של נתניה (עם המעורבות החדרתית), כולם עשויים להיפגע, מהרגע שמישהו בוחר צד בסכסוך.