להקת מדוזות הגיעה לחופי נתניה. בעקבות זאת מתרחצים רבים נמנעים מלהיכנס למים וחלק מחובבי הים אף נשארו בבית.
1 צפייה בגלריה
מדוזה בחוף בנתניה. צריבה במים
מדוזה בחוף בנתניה. צריבה במים
מדוזה בחוף בנתניה. צריבה במים
(צילום פרטי)
"זה קורה בכל חודש יולי, נחיל של מדוזות מסוג חוטית נודדת, נסחף אלינו מהאוקיינוס ההודי ומגיע לחופי נתניה", מספר אחד המצילים. "השנה המדוזות הקדימו קצת והמתרחצים מתמודדים לא רק עם המדוזות שממלאות את המים אלא גם עם תחושה של מים צורבים, מאחר ומדובר במדוזה המפרישה ריר עוקצני. רק אתמול פינינו מישהו לבית החולים".
יש צפי מתי הגל הזה יעבור?
"אי אפשר לדעת. לדעתי זו רק ההתחלה, כי זה עדיין לא הנחיל הגדול והבעייתי שפוקד אותנו מדי שנה. בנוסף, בשנה שעברה הרווחנו כי היה ים סוער וגבוה ואיתו הגיע גל גדול שסחף אותן מהחוף תוך יומיים. השנה הן כבר כאן וזה משפיע על כמות האנשים במים, הם מבלים יותר בחוף מאשר בתוך המים, מה שיוצר בעיות אחרות כמו למשל התייבשות של אנשים.
קראו גם >>
"אני בעבודה שלי כמציל לא מתייחס לנחיל הזה והוא לא מפריע לי כי אני מתייחס רק לעבודה שלי להציל אנשים. בנוסף, במוקד אנחנו מעדכנים כל בוקר את סוגי הדגל ומצב המדוזות".
בחופי נתניה ניכרת ירידה בכמות המתרחצים, ועיקר הפעילות עברה מהים לחוף עצמו. "אי אפשר להיכנס למים. הריר שלהם פשוט שורף", מספרת אמא לשלושה שפוקדת מדי שבוע את חופי נתניה. "הבילוי בים שיש בו מדוזות הוא לא כיף כי את כל הזמן עסוקה בלחפש מאיפה הן באות, אז הילדים משחקים בחול".
לכל העדכונים - חדשות נתניה