חברת "ש.א.ג. שירותי רפואה" הגישה לאחרונה תביעה כספית על סך של 1.2 מיליון שקלים, לאחר שלטענתה עיריית נתניה הודיעה לה כי זכתה במכרז לאספקת ציוד חיטוי ומיגון להתמודדות עם מגפת הקורונה - אך חזרה בה ללא כל סיבה, והעניקה את המכרז לחברה אחרת.
1 צפייה בגלריה
כל הילדים התבקשו להיכנס לבידוד
כל הילדים התבקשו להיכנס לבידוד
התבקשו לפעול במהירות לאספקת המוצרים
(צילום אילוסטרציה: pixabay)
קראו גם:
על פי כתב התביעה, במהלך חודש אוקטובר האחרון פרסמה עיריית נתניה מכרז, במסגרתו ביקשה לקבל הצעות על אספקה של חומרי חיטוי וציוד מיגון עבור מוסדות חינוך שונים בשטח העיר. התובעת לטענתה, התמודדה במכרז לצד חברות אחרות. ב-14 בפברואר האחרון, טוענת החברה כי עיריית נתניה הודיעה לה על זכייתה במכרז, וכי החברה "מתבקשת לפעול במהירות לשם מימוש זכייתה לאור הצורך הדחוף באספקת המוצרים".
שלושה ימים לאחר מכן, לדברי החברה, התקיימה פגישה בה נכחו סמנכ"ל החברה וראש מינהל החינוך שלומי רוקח, כאשר בפגישה זו סוכמו פרטים מהותיים בקשר עם מימוש הזכיה במכרז. בין היתר - דרכי ההפצה והחלוקה של המוצרים ושיטת העבודה.
באותה הפגישה, לטענת החברה, נקבע כי היה עליה לספק נתח משמעותי מהמוצרים בתוך עשרה ימי עבודה, משום שהאספקה היא בהולה ודחופה. החברה לדבריה, החלה להשקיע ממון רב ותוך מאמצים כבירים, התארגנה לאספקת המוצרים הנדרשים בתוך חמישה ימים. אך אז לדברי החברה, למחרת, הודיעה העירייה כי היא חוזרת בה מהודעת הזכיה במכרז, והעבירה אותו לצד ג', ללא כל הצדקה.
החברה טוענת כי העברת המכרז לחברה אחרת בוצעה "בלא כל סיבה או טעם נראים לעין ובלא כל צידוק ענייני". לדבריה, כל ניסיונות החברה לנסות להבין מדוע העירייה ביטלה את זכייתה במכרז, לא צלחו. "רשלנות, חוסר מקצועיות, אדישות וחוסר אכפתיות הם אך מקצת הביטויים בהם ניתן וראוי להשתמש כלפי התנהלותה של הנתבעת (עיריית נתניה, ד"ס)", נכתב בכתב התביעה.
כאמור, החברה דורשת מעיריית נתניה סכום של 1.2 מיליון שקלים, מתוכו 1.1 מיליון שקלים כפיצוי בתמורה למניעת הרווח שהיה צפוי לחברה מהעסקה, ומאה אלף שקלים נוספים בעבור פגיעה ב-"מוניטין רב השנים של התובעת ואובדן הזדמנויות".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מדובר בתובענה מינהלית מופרכת שהוגשה מבלי שהתובעת צירפה לה מסמך כלשהו המוכיח קיומו של נזק. העירייה נהגה כלפי התובעת בהגינות מעל ומעבר, ואף הציעה בזמנו לרכוש ממנה מכשירי חיטוי בסכום מסויים, וגם את זה עשתה לפנים משורת הדין. החברה סירבה להצעתה הנדיבה של העירייה. בפועל החברה לא סיפקה לעירייה מוצר כלשהו, ולכן לא מגיעה לה תמורה. כתב ההגנה יוגש לבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות נתניה