גזר הדין: עונש מאסר נגזר על צעיר בן 24 מנתניה, לאחר שסחר באמצעות הטלגרם בתוכנות כופר זדוניות וסמים - והופלל על ידי שוטר סמוי. הצעיר נידון לשנה וחצי מאסר. ביטקוין ועשרות אלפי שקלים יחולטו מחשבונו לטובת המדינה.
1 צפייה בגלריה
נעצר בחשד שסיפק סמים לבני נוער
נעצר בחשד שסיפק סמים לבני נוער
סוחר סמוי
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בנתניה גזר היום (שני) את עונשו של צעיר מנתניה, לאחר שהורשע בעבירות של סחר בתוכנות כופר וסמים דרך אפליקציית הטלגרם.
מדובר בגזר דין שניתן לאחר הסדר טיעון שנחתם בין מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, לבין הצעיר, שכלל איחוד של שמונה תיקים פליליים שונים.
על פי גזר הדין, הצעיר ביקש למכור תוכנות כופר בטלגרם. מדובר תוכנות המשמשות בדרך כלל עברייני סייבר להצפנת קבצים האגורים בחומרי המחשב בקרב חברות ומשתמשים פרטיים, עד שהחברה או האדם הפרטי מעביר לעבריין תשלום בתמורה למפתח ההצפנה, כדי לקבל חזרה את הקבצים שלו.
לשם כך, הצעיר החל לשוחח עם משתמש באפליקציה המכונה "THX" ו-"SLIDER" לסירוגין. מה שהצעיר לא ידע, הוא שאותו משתמש היה שוטר סמוי מיחידת הסייבר בלהב 433, שביקש להפליל עברייני סייבר בטלגרם. השוטר העביר לצעיר תשלום תמורת תוכנת כופרה - פעמיים, בכל פעם תחת כינוי אחר.
מלבד סחר בתוכנות כופר, הצעיר אף הורשע בסחר בסמים. הצעיר פעל בטלגרם תחת שמות משתמש שונים כמו "The Green Hulk" ו-"SpiderGreen", הצטרף לעשרות קבוצות וערוצי טלגרם המשמשים לסחר בסמים ומכר באמצעות הערוצים השונים קנאביס. מלבד זאת, "הפעיל" הצעיר אדם אחר השימוש כבלדר ללקוחותיו.
קראו גם:
מלבד עבירות אלה, הורשע הצעיר גם בעבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, לאחר שנמצאו בביתו 112 גרם קנאביס ו-כ-110 גרם חשיש. מלבד זאת, נמצאו בביתו מאות שקיות אריזה, משקל דיגיטלי, ו-6,400 שקלים בשטרות מזויפים. הנאשם אף הורשע כי החזיק טבליות אמפטמין, שתילי קנבוס וסכין שלא כדין.
בגזר הדין, בית המשפט דן בעובדה כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, ולקח בחשבון את העובדה שנטל אחריות על העבירות המיוחסות לו ללא צורך בשמיעת ראיות, והוביל לחיסכון ניכר בזמן השיפוטי. כמו כן, בית המשפט לקח בחשבון כי מדובר בנאשם בעל נסיבות חיים לא פשוטות, אשר חווה אלימות במשפחה ונטישה, והתחשב בעובדה שהשלים הליך טיפול אינטנסיבי וארוך לגמילה מסמים.
עם זאת, קבע בית המשפט כי "מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה מהותית ומתמשכת בשלום הציבור, הן בהיבט מעורבתו המגוונת בתחום הסחר בסמים ובתחום החזקת הסמים שלא לצריכה עצמית, והן בהיבט של הפעילות האסורה בתוכנה". בית המשפט הוסיף כי לולא היה הנאשם נוטל אחריות ומודה, ולולא היה נחתם הסדר טיעון, עונש חמור יותר היה מוטל על הנאשם.
במסגרת גזר הדין, בית המשפט אישר את הסדר הטיעון של הצעיר, שכלל 18 חודשי מאסר, 6 חודשי מאסר על תנאי וחילוט לטובת אוצר המדינה של סכום של 30 אלף שקלים ושל 0.03 מטבעות ביטקוין (3,305 שקלים) מרכושו של הצעיר.
לכל העדכונים - חדשות נתניה
פורסם לראשונה: 18:01, 12.07.21