המצילים אורן געדי ושלומי כחלון, מתחנת ההצלה בחוף פולג בנתניה, הצילו מטביעה נער בן 14 שנסחף למרחק של יותר מחצי קילומטר אל תוך הים בחוף לא מוכרז בנתניה.
1 צפייה בגלריה
מצילים נער מטביעה בחוף לא מוכרז
מצילים נער מטביעה בחוף לא מוכרז
מצילים נער מטביעה בחוף לא מוכרז
(צילום: המצילים של עיריית נתניה)
"היינו במשמרת בחוף פולג כשלפתע, בשעה 14:30, ראינו במשקפת כי במרחק 700 מטר דרומית מאיתנו לכיוון וינגייט יש שני נערים במים שמגלים סימני מצוקה'', מספר געדי על המקרה שאירע בשבוע שעבר.
געדי, בעל וותק של 17 שנים כמציל, מספר כי המצילים בחוף תמיד מקפידים להסתכל מה קורה גם בחופים הלא מוכרזים הסמוכים, בשל ריבוי מקרי הטביעה שהיו בהם. "גם הפעם סרקנו את הנעשה מסביב ואיך שראינו, אני ושלומי כחלון המציל שאיתי במשמרת, כי יש רוחצים במים מגלים סימני מצוקה, מיהרנו לפעול ומיד עלינו על אופנוע ים לכיוון שלהם, תוך כדי שאנחנו עושים סריקות בתוך המים כדי לבדוק אם יש עוד רוחצים במצב דומה''.
געדי מספר שתוך כדי השיוט לכיוון הנערים במצוקה הם ראו כי אחד מהם הצליח לחלץ את עצמו ושהוא קרוב לחוף. אולם חברו לא הצליח לחלץ את עצמו ונסחף לעומק הים, תוך שהוא נאבק להשאיר את ראשו מעל המים. "מהר מאוד איתרנו את הנער השני, ממש רגעים לפני שהוא טובע ושוקע בתוך מי הים'', מספר געדי.

הצלת נער בן 14 מטביעה
(צילום: מצילי עיריית נתניה)

עוד הוא מספר כי הנער שלא הבין כי השניים הם מצילים שבאים לעזרתו, היה בהיסטריה ולא הפסיק לצעוק לעברם "אני פה, תצילו אותי, אני טובע'', ושלומי קפץ למים להוציא אותו לפני שהוא שוקע.
"כששלומי קפץ למים בשביל לעזור לו, קלטנו עליו שהוא במצב קשה, כי הוא היה ממש במצב של אפיסת כוחות וההצלה שלנו היתה ממש שניות לפני שקרה אסון'', הוא מספר על הרגעים מרגע גילוי מיקומו של הנער ועד שהנער המבוהל הועלה על אופנוע הים, תוך שהוא משתעל ובוכה.
"בשל הטביעה הוא בלע כמויות גדולות של מי ים מלוחים וממש היה במצוקה ולכן הוא הגיב ככה, היה לו ממש קשה לנשום רגיל ולדבר'', מסביר געדי. לדבריו, "אם לא היינו מגיעים באותה השנייה, יש מצב שהטביעה הזו היתה נגמרת באסון''.

קראו גם:

"כשחזרנו לחוף ראינו שהנער מתאושש ולא נזקק לפינוי או טיפול רפואי, ולאחר שהוא נרגע הוא חזר לבלות עם החברים שלו שהיו בחוף. הם ממש הודו לנו, גם הנער. אנחנו כמובן הסברנו להם שזה מסוכן להיכנס למים בחוף שאינו מוכרז ואין בו מציל וכי בחופים הלא מוכרזים בנתניה התרחשו לא מעט טביעות, שחלקן הסתיימו באסון, ולכן זה מאוד חשוב שרוחצים יבלו בחופים מוכרזים, בזמן שיש מצילים בסוכת המציל. בנוסף חשוב שהרוחצים יקשיבו להוראות המצילים, במיוחד בימים בהם הים מסוכן".