תקרית חריגה אירעה במכללה האקדמית נתניה בשבוע שעבר, בעת הרצאתו של אשרף אל עג'רמי, איש פת"ח שישב בכלא הישראלי במשך 12 שנה בעקבות חלקו במלחמת לבנון. לדברי סטודנטים שהיו נוכחים בהרצאה דרך הזום, כאשר ביקשו להגיב עליה - הם הושתקו. לאחר שפורסמה קיומה של ההרצאה, הדבר עורר סערה בקרב לא מעט סטודנטים במכללה.
"מכללת נתניה, שוב פעם עברתם גבול!", כתבה סטודנטית במכללה, "באיזו חוצפה הבאתם מחבל מורשע להרצות במכללה על ה-'כיבוש' הישראלי ועל כמה המדינה שלנו והחיילים שלנו לא בסדר? הבאתם את אשרף אל ערג'מי, חבר בתנועת הפת"ח , שמי שלא שמע על השם שלו אעשה לכם סדר, מדובר באדם שהיה בכלא הישראלי ולא פעם התבטא נגד המדינה ונגד החיילים ועודד אלימות נגד כוחות הביטחון במדינה. אני, ועוד סטודנטים, שירתנו שנים בצבא ההגנה לישראל והגנו על המדינה שלנו. מכללת נתניה - ירדתם מהפסים! אנחנו פשוט נפגענו קשות ממכם".
1 צפייה בגלריה
מכללת נתניה
מכללת נתניה
מכללת נתניה. אורגד: "אני מקווה שבמכללת נתניה יפיקו את הלקחים"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם:
"מכללת נתניה יושבת על אדמה עירונית שקיבלה במתנה מהעיריה ואני לא חושב שפרנסי העיר דאז חלמו שיום אחד על הקרקע הזאת נארח את אוייבי המדינה", אומר מחזיק תיק החינוך והמשנה לראש העירייה, אהרון אורגד, "התערבתי בנושא לאחר שהגיעו אליי פניות של סטודנטים כבר ביום המפגש והם היו מזועזעים מהאירוע. הדברים שפרסמתי עוררו הד רחב באופן טבעי. כשאמרו לי שמדובר בחופש הביטוי עניתי שזה חופש הטירלול. בהמשך נערכה שיחה בין ראש העיר לנשיא המכללה פרופ׳ הרט שהסתבר שכלל לא ידע על הרצאתו של איש הפתח, והוא הצר על כך.
"נשיא המכללה אף הודיע שהמרצה שיזם את המפגש ללא קבלת אישור מהממונים יינזף, ולדיקנית של החוג שצעקה על סטודנטית שרצתה לשאול ולהגיב 'תשתקי', תינתן הערה. עוד נאמר לנו שבקרוב יופיע בפני הסטודנטים איש התקשורת הוותיק יעקב אחימאיר. יחד עם זאת, לתת במה לאויבים זה דבר לא מקובל ואני מקווה שבמכללת נתניה יפיקו את הלקחים לאלתר".
מהמכללה האקדמית בנתניה נמסר: "אשרף אל עג'רמי הוזמן בשל היותו עיתונאי דומיננטי הכותב מאמרי דעה עצמאים נגד הרשות הפלסטינית ומקים מרכז דאמור לתקשורת, יום אחרי שהתארח אצל רינה מצליח בערוץ 12. אין לראות בהזמנתו בשום צורה הבעת דעה או הסכמה עם פעילותו בעבר. לצערנו במהלך המפגש האחרון גלש הדיון למחוזות שאינם תקשורתיים והתלקח ויכוח בין הסטודנטים למרצה, מעבר לגבולות השיח האקדמי המכובד. תגובתה של הדיקנית לאירוע נאמרה בלהט הדיון ואנו מצרים על כך".
כל העדכונים - חדשות נתניה