תלמידי שכבת י"ב בתיכון "אלדד" בנתניה פתחו בשביתת מחאה ביום ראשון, לאחר שדרישתם לצאת ל-"מסע ישראלי" טרם התקבלה על ידי משרד החינוך. כזכור, בשנה שעברה התלמידים לא יצאו למסע בשל מגפת הקורונה, אך לטענתם הובטח להם כי במקום זאת יצאו השנה.
1 צפייה בגלריה
 בית הספר אלדד השבוע. "השביתה היא צעקה"
 בית הספר אלדד השבוע. "השביתה היא צעקה"
בית הספר אלדד השבוע. "השביתה היא צעקה"
(צילום: פרטי)
לאחר שלדבריהם הבינו כי משרד החינוך לא מתכוון להוציא אותם למסע, פתחו לפני כשבועיים בשביתה קצרה, עד שהובטח להם כי הנושא מטופל, אז חזרו לספסלי הלימודים אך הציבו אולטימטום - אם עד ה-24 בחודש הנושא לא יטופל, יפתחו בשביתה נוספת. כאמור, הנושא לדבריהם טרם טופל, לכן פתחו ביום ראשון בשביתה עד להודעה חדשה, במסגרתה יגיעו לעצרות מחאה בבית הספר ולא ילמדו, מלבד מבחנים.
קראו גם:
"תלמידי כיתות י"ב בבית הספר אלדד פותחים בשביתה, כדי לצעוק את מה שלא מבינים כשהם מדברים. השביתה היא צעקה!", כתבו התלמידים בהודעה שהועברה ביניהם, "המטרה שלנו היא ששכבת י"ב תצא למסע ישראלי - מסע לחיזוק הזהות היהודית, הציונית, הדמוקרטית והישראלית. לצערנו, משרד החינוך שהצליח למצוא פתרונות ומתווה לבגרויות לא ניסה למצוא מתווה לערכים".
"מקומם מאוד שכיתות י"ב בבתי ספר אחרים, בערים אחרות - כן יוצאות למסע ועל כך אנחנו מוחים. במפגש של נציגי ההורים ונציגי התלמידים שהתקיים היום הוחלט על שביתה. כל התלמידים מתבקשים להגיע בכל יום שביתה לבית הספר עד השעה 9:00 בבוקר כדי להביע את מחאתם מחוץ לשער בית הספר.
"ביום שבו מתקיים מבחן, התלמידים יכנסו לכיתות כדי לקיים את המבחן ובתום המבחן התלמידים יחזרו לשבות. ההנהלה הצהירה שהם תומכים בתלמידים ובמאבק הלגיטימי שלהם. אנחנו מבקשים מכל ההורים לשוחח עם הילדים שלהם ולהסביר להם את החשיבות של סולידריות חברתית ולוודא שכל התלמידים משתתפים בשביתה ונרתמים למאבק!".
לאחר הודעת התלמידים, גם ההנהלה פרסמה הודעת הבהרה מטעמה. "ההנהלה וכלל הצוות החינוכי מאמין בזכות המחאה וגאה בתלמידים על מעורבותם האזרחית, לצד זו רואה בשביתה בדאגה גדולה לעתידם של התלמידים", נכתב בהודעה, "לאחר שנה של חוסר בלמידה רציפה אנו רואים בחזרה לשגרת למידה סדורה הכרח לכלל התלמידים ובעיקר לתלמידים הזקוקים לתמיכה לימודית ורגשית. בית הספר עמל רבות להצלחת התלמידים ובמצב זה התלמידים יצברו פערים שנתקשה להשלימם. לכן דרכי המחאה הינם רבות ומגוונות ניתן לבחור בדרך שאינה פוגעת בתלמידים והישגיהם".
"זה מאבק לגיטימי לחלוטין", אומרת יפית חבקוק, אמא של אחד התלמידים, "הילדים האלה התחילו תיכון ואז אחרי חצי שנה התחילה הקורונה. הם לא חוו את התיכון כל כך. ובתיכון יש המון אירועים, טיולים ומסעות ערכיים כדי שהם יגיעו יותר מוכנים לצבא, להיות אזרחים טובים למדינה ואנשים יותר טובים. שיהיו חיילים שיתרמו יותר בצבא. יש בתים שהקנו את הערכים האלה בבית יותר ויש בתים שפחות, לכן אנחנו צריכים פרויקטים כמו 'מסע ישראלי', שמיישרים קו בנושא. יש לנו חבר כנסת אחד, סימון דוידסון, שפועל ומנסה מול משרד החינוך לקדם את הנושא. פנינו כמה פעמים לשרת החינוך כדי לקבל תשובה. הוא עושה את כל מה שהוא יכול, אבל עוד לא קיבלנו תשובה. עד עכשיו שמענו תשובות שליליות שאומרות שהמסע לא מיועד לכיתות י"ב, למרות שעשינו בדיקה ויש לנו שמות של בתי ספר שיצאו למסע ישראלי בשכבת י"ב".
ממשרד החינוך נמסר: "בהתאם לתנאי המכרז ותקצובו, מסע ישראלי מיועד לתלמידי כיתות י"א בלבד ולא לתלמידי כיתות י"ב. עוד יצוין כי בשל ביקוש גדול של כיתות י"א לתוכנית בכל רחבי הארץ, המשרד מפעיל את התוכנית בבתי ספר שונים בהתאם לקריטריונים מוגדרים ואין שום התחייבות להפעיל את התוכנית בכל שנה בבית ספר כזה או אחר. בימים אלה מקיים מנהל בית הספר שיח עם ההורים במטרה ולמצוא אלטרנטיבה לתלמידי י"ב. פגישה בנושא נקבעה השבוע. צר לנו כי למרות זאת החליטו התלמידים שלא להגיע לבית הספר".
כל העדכונים - חדשות נתניה