עמותת חדו"ש (לחופש דת ושוויון) הגישה לאחרונה עתירה מנהלית כנגד עיריית נתניה, לאחר שלטענת תושבים המתגוררים סביב גן גורדון בצפון העיר, העירייה לא סיפקה להם תשובות על חוקיות ולגיטימיות מבני בית הכנסת המאולתר שהוקם במקלט הגן בשנים האחרונות. העתירה הוגשה לאחר סדרת כתבות שפורסמו ב-"מיינט נתניה", שאחת מהן אף צורפה לעתירה.
1 צפייה בגלריה
(המקלט בגן גורדון שבצפון העיר (צילום: אלון שמולוביץ))
קראו גם:
על פי העתירה, במהלך שנת 2020 אושרה תפילה במתחם הפתוח הסמוך למקלט הציבורי בגן גורדון. אך לטענת התושבים המתגוררים בסמוך, "תוך זמן קצר הפך המקום למוקד מפגעים". בעתירה נכתב כי "במקום הוקמה, ככל הידוע ללא היתרים כדין, פרגולה גדולת מימדים שהקמתה נעשתה בקיצון ופגיעה משמעותית בעצי פרי במתחם. בשלב מסוים הפרגולה אף נעטפה באוהל עצום מימדים אשר הוסר בהמשך, אך הפרגולה נותרה על כנה.
"בנוסף לפרגולה הוקמו תשתיות נוספות כגון מתקני תאורה רבי עוצמה ומאווררים גדולים ורועשים. נפרש דשא סינטטי. קירות המקלט כוסו בכרזות, לרבות כרזה המכריזה על המקום כ-'בית מדרש מאירים'. הותקנו במקום מצלמות אבטחה. וכן הוצבו עשרות כיסאות פלסטיק, באופן שהפך את האזור למתחם סגור. בעבר אף גודר המקום באמצעות גדר, אשר הוסרה בשלב כלשהו בלחץ התושבים. אולם בפועל תושבים שניסו להיכנס למקום גורשו בידי המשתמשים בטענה שמדובר ב-'שטח פרטי'".
העמותה הגישה את העתירה לאחר שהגישה בקשה בהתאם לחופש המידע, במסגרתה ביקשה מהעירייה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה כל פרט מידע העוסק בסגירת מתחם המקלט לצורך הפעלת בית כנסת. למרות שחלפו מעל שלושה חודשים, לא זכתה העמותה לתשובה. בשל כך, הגישה את העתירה המנהלית, על מנת לקבל את כל ההחלטות שהתקבלו בעירייה ובוועדה המקומית לגבי המתחם, את דו"חות האכיפה לגבי המתחם וכל תלונה או פנייה שנעשתה לעירייה בנוגע למתחם.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "לכשתתקבל העתירה, נגיב ככל שיידרש בבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות נתניה