בלילה בין ה-27 ל-28 בפברואר, 2017, פיגוע ירי קטלני זעזע את נתניה. בחסות החשכה, מתנקש זינק מעל הגדר בבית פרטי ברחוב איסר הראל בעיר, וירה עשרות יריות לעבר קבוצה של צעירים שהכירו זה את זה, ונפגשו במטרה לבלות ולעשות על האש בחצר הבית.
3 צפייה בגלריה
עזרא וגבריאלה בוארון עם תמונת אביב. "נגמרו לנו החיים"
עזרא וגבריאלה בוארון עם תמונת אביב. "נגמרו לנו החיים"
עזרא וגבריאלה בוארון עם תמונת אביב. "נגמרו לנו החיים"
(אלי דסה)
שישה נפצעו כתוצאה מהירי, ושניים מהצעירים - רון יעקב ואביב בוארון ז"ל, נהרגו. המשטרה החלה בחקירה אינטנסיבית. אך ארבע שנים אחרי מסע הירי הקטלני - הרוצח עדיין מסתובב חופשי, ומשפחתו של אביב, שנרצח כשהיה רק בן 20, דורשת צדק.
קראו עוד>>

הוא עזר לכולם

"אני זוכרת את אותו היום טוב מאוד", משחזרת גבריאלה, אמו של אביב, "ישנתי, ופתאום קמתי מהקול של הטלוויזיה, בדיוק היו חדשות. היה דיווח על פיגוע ירי בנתניה. עוד לפני שנרדמתי, בעשר וחצי, התקשרתי לאביב, הוא אמר לי 'אל תדאגי, אנחנו עושים על האש', כי אני כל חצי שעה מתקשרת אליו. אחרי ששמעתי על פיגוע הירי, אני פתאום שומעת אמבולנסים שטסים ברחוב שלנו, אני מתקשרת לאביב, הוא לא עונה לי.
"הבת שלי גרה למטה, ירדתי אליה, אמרתי לה 'תקשיבי, יש פיגוע ירי, אביב לא עונה לי, תנסי להתקשר', ודווקא אז ענו לטלפון שלה, אחד החברים שלו ענה. לי לא ענו לפני כן בגלל שאני התקשרתי מהמכשיר שלי, היה כתוב 'אמא', ולא ענו בכוונה.
"כשראו מישהו אחר, ענו. פשוט לא רצו להודיע לי, להבהיל אותי. אמרו שאביב נפגע מהירי. זה היה בסביבות 12 וחצי בלילה, ויצאנו לכיוון בית החולים לניאדו. ישבנו בבית החולים עד ארבע בבוקר. למעשה הוא נפטר יותר מוקדם, אבל לקח זמן עד שהודיעו לנו. באותו הלילה הוא נפטר".
זאת לא הטרגדיה הראשונה שפוקדת את משפחת בוארון. לפני כעשרים שנה איבדה המשפחה את הבת הבכורה, ענבל ז"ל בתאונת דרכים, כשהייתה בת 17 בלבד. המשפחה התאוששה במשך שנים, אך כשאביב נרצח - זו הייתה המהלומה האחרונה שיכלו לשאת.
3 צפייה בגלריה
ענבל בוארון ז"ל. מוות טראגי
ענבל בוארון ז"ל. מוות טראגי
ענבל בוארון ז"ל. מוות טראגי
(פרטי)
"אביב היה אדם טוב, הוא עזר לכולם", אומר אביו עזרא, "הוא היה ילד טוב, בלי בעיות במשטרה. בלי תיקים. הייתה לו חברה שאהבה אותו, הוא עבד בפיצוציה ששכרנו, הייתי צמוד אליו כל הזמן. הוא רצה לעבוד ולהצליח. גם עזרתי לו עם מה שיכולתי, אבל המקרה שלו גמר אותי. לא יצאתי מהחדר בבית שלוש וחצי שנים, גם לא עבדתי.
"הרב עמוס (גואטה, ד"ס) בא לפה ארבע-חמש פעמים, לקח אותי והוציא אותי מהחדר. אף אחד לא בא אליי, אף אחד לא התקרב אליי. אני לא יכול ללכת לימי הולדת, לשמחות. הייתי אדם שאוהב לעשות שמח, היום אני גמור. אין לי כלום.
עזרא: "מה אנחנו מבקשים? את כל העצורים שעצרו אותם בהתחלה, שיעצרו אותם שוב, יחקרו אותם פעם שנייה, ויגיעו למה שצריך להגיע. אני הבנתי מהמשטרה שעצרו שישה אנשים שהיו מעורבים במקרה"
"אם אני יוצא מהבית ואני רואה את אחד החברים של אביב או שאני רואה אופנוע כמו שלו - אני חוזר הביתה. החזרנו את הפיצוציה שהייתה לנו למשכיר. בחודשים האחרונים, לאחותי יש באסטה של לחם, אז היא אמרה לי לבוא למכור שם קצת ביצים, אז אני עושה את זה לפעמים, אבל זה עדיין קשה לי מאוד לצאת ולעבוד".
איך מסתדרים כלכלית?
"לי יש נכות, ואנחנו מסתדרים עם 4,000 שקלים, אין מה לעשות", אומרת גבריאלה. "לי אין שום הכנסה, אין לי כלום", מוסיף עזרא, "עכשיו פנו אליי ביטוח לאומי, שאני חייב להם 6,700 שקלים. אמרתי להם שאין לי הכנסה, אמרו לי ללכת לפסיכולוג ודרך זה להגיש בקשה לנכות, אז הגשתי. מאז אני גם חייב מיסי עירייה, מעל 60 אלף שקלים על השנים שהייתי סגור בבית. הרווחה אומרים שהם ינסו לעזור לי. נראה מה יהיה".

המשטרה יודעת הכל

לטענת משפחת בוארון, המשטרה יודעת מי ביצע את הרצח, אך לא עושה מספיק כדי להביא את הרוצחים לדין. "עוד לא ישבנו שבעה, והם הבטיחו שהם יביאו את הרוצח לצדק", אומר עזרא, "אמרו לנו אל תדאגו, תוך חצי שנה אנחנו מביאים אותו למשפט.
"אחרי השבעה, באו עוד פעם שלושה - ארבעה קצינים, דיברו איתנו - ומאז לא ראינו אף אחד מהמשטרה שהגיע.
"הפעם האחרונה שדיברנו עם המשטרה הייתה לפני חודשיים בימ"ר. נזכרו לקרוא לנו, ומה עשו? אמרו לנו שהם מטפלים, שאין מה לדאוג.
3 צפייה בגלריה
אביב בוארון ז"ל. "הוא היה ילד טוב, בלי בעיות במשטרה"
אביב בוארון ז"ל. "הוא היה ילד טוב, בלי בעיות במשטרה"
אביב בוארון ז"ל. "הוא היה ילד טוב, בלי בעיות במשטרה"
(פרטי)
"אבל המשטרה יודעת הכול. יודעת מי ביצע את הרצח, היא אישרה לנו ברמזים שהאח של הבחור שהתגורר בבית בו בוצע הרצח, הוא היה היעד. שהוא הסתכסך עם הרוצחים שהגיעו אליו הביתה, והם באו לנקום. שהוא הוריד סטירה לערבי שהלך עם יהודייה בשוק, ובעקבות זה אותו בחור רצה לנקום בו. אני מכיר פה את העבריינים בעיר, והם סיפרו לי מה קרה, והמשטרה אישרה לי את זה ברמזים".
מה אתם דורשים מהמשטרה?
"מה אנחנו מבקשים? את כל העצורים שעצרו אותם בהתחלה, שיעצרו אותם שוב, יחקרו אותם פעם שנייה, ויגיעו למה שצריך להגיע. אני הבנתי מהמשטרה שעצרו שישה אנשים שהיו מעורבים במקרה. המשטרה קראה לנו, הביאה אותנו לתחנה, והתחילה להסביר לנו דרך מצלמות האבטחה שתפסו את הרוצחים, הסבירו איך הירי התבצע.
"מאיפה הם הגיעו, לאן הם נסעו, אמרו לנו שהם שרפו את הרכב באביחיל. כל זה התחיל מסטירה, זה לא נורמלי"
אחרי הרצח אמרת בראיון שאם המשטרה לא תבצע עבודתה - אתה תנקום בעצמך.
"אני עדיין מרגיש שאני אנקום. אם אני פוגש את הרוצח של הבן שלי, אני שוחט אותו במקום, אני אעשה ממנו חתיכות. אני אצא משליטה, למרות שאני לא בן אדם כזה. או שאני אשחט אותו, או שהוא ישחט אותי. כמו שאני יודע מי זה, גם המשטרה יודעת מי זה".
המעגל לא ייסגר מבחינתכם עד שיתפסו את הרוצח?
"בשבילי גם אם יתפסו את הרוצח המעגל עדיין לא סגור. אבל אז לפחות אתה אומר לעצמך שהוא לא מבלה בחוץ, הוא לא עושה חיים, הוא לא מבלה עם המשפחה שלו. אני ואשתי - החיים שלנו נגמרו. הוא חי את החיים, נהנה, אוכל ושותה בחוץ, ומה איתנו? נגמרו לנו החיים"
איך הילדים מסתדרים?
"יש לנו עוד שתי בנות, מסתדרות קצת יותר מאיתנו. יש את הנכדים, באים פעמיים - שלוש בשבוע. עד לפני כמה חודשים לא הייתי יוצא מהחדר. לא מזמן הייתה יום הולדת לאחת הנכדות, לא הלכתי. היה יום הולדת לנכד שקרוי על שמי - לא הלכתי. אני לא מסוגל, זה לא מסתדר לי עם החיים"
"אני רק מבקש שיתפסו אותו, אני רוצה צדק לבן שלי", אומר עזרא, "לא יכול להיות שבן אדם רצח ומסתובב חופשי והמשטרה יודעת שזה הוא. הוא הרס לנו את החיים, לקח לנו את הילד, למה מגיע לו להסתובב בחוץ?"
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בחקירה המתנהלת מיומה הראשון ביחידה המרכזית, ובוצעו בה מאות פעולות חקירה מגוונות ומורכבות לאיתור החשודים. נגבו עדויות מעשרות מעורבים ואף נעצרו חשודים בחשד למעורבותם באירוע והוארך בשעתו מעצרם.
"התיק עדיין מתנהל ולא ניתן לפרט אודות מהות הפעולות, המשפחה עודכנה על ידי משטרת ישראל ובכוונתנו להמשיך במאמץ חקירתי עד לפענוח התיק".
לעידכונים: חדשות נתניה