מחווה מקסימה: יפית יונה מנתניה, חילקה ביום חמישי האחרון כ-200 משלוחי מנות לחיילים קרביים ושוטרים ברחבי הארץ. יונה חילקה את המשלוחים לצד אחיה אלירן פריג', חוקר משטרה מנתניה שנפצע מירי בראשו ובידו בשנה שעברה במסגרת תפקידו, וכעת נמצא בתהליך שיקום. למרות זאת, התעקש להצטרף אליה למחווה.
2 צפייה בגלריה
יפית יונה לצד אחיה אלירן פריג'
יפית יונה לצד אחיה אלירן פריג'
יפית יונה לצד אחיה אלירן פריג'
(צילום: פרטי)
יפית, שהספיקה כבר להקים מפעל גיוס קטן של גיוס כספים ואריזת משלוחי מנות בין קירות ביתה בכל חג פורים, עושה זאת כבר שש שנים. "הבן שלי התגייס למשמר הגבול לפני שש שנים", אומרת יפית, "הגיע פורים, הבאתי לו לבסיס משלוח מנות גדול, ואז ראיתי שהחבר'ה התלהבו מהמשלוח שלי. אמרתי שבעזרת השם, שנה הבאה אני אכין לכולם. התחלתי להכין בעזרת המשפחה והחברות, התחלתי ב-50 משלוחי מנות, ולאט לאט עליתי.
"בפורים האחרון גייסתי כעשרת אלפים שקלים ל-200 משלוחי מנות ומגבות ללוחמים, חלק מהתרומות ניתנו על ידי המשפחה והחברים, וחלק על ידי הלקוחות ב-'נתח קצבים', איפה שאני עובדת, שם שמתי קופה לגיוס תרומות חודש לפני החג".
קראו גם:
"בכל שנה אני נוסעת עם רפי פורטל מעמותת 'קפה הכי אחי' לחלוקה", מוסיפה יפית, "אבל השנה הרכב שלו נתקע, אז נסעתי עם אח שלי, אלירן, חוקר במשטרה מנתניה שבמאי האחרון נפצע מירי בראשו ובידו בטירה. נסעתי איתו, וחילקנו ברחבי הארץ משלוחי מנות למשמר הגבול, לצנחנים, לכל חייל קרבי שמצאנו. היה חשוב לו לבוא איתי. גם חילקנו לשוטרים שראינו, בעקבות עבודתו של אלירן, והוא סיפר להם את הסיפור שלו".
2 צפייה בגלריה
יפית עם החיילים והשוטרים
יפית עם החיילים והשוטרים
יפית עם החיילים והשוטרים
(צילום: פרטי)
היוזמה של אלירן ויונה ריגשה את אחת השוטרות שקיבלה משלוח מהאחים, עד שזו העלתה פוסט לפייסבוק בנושא שכבר הספיק לצבור מאות לייקים ותגובות. "זה פשוט לא מובן מאליו שאחרי שיקום הבן אדם בא במיוחד לירושלים בכדי לחלק משלוחי מנות", כתבה השוטרת בפוסט.
יפית, עד מתי את מתכננת להמשיך ביוזמה?
"אני אוהבת את החיילים. אני מתרגשת כל שנה מחדש לחלק להם, לראות את החיוך שיש להם כשהם מקבלים את משלוח המנות, החיוך שלהם הוא הכל בשבילי. אני מקווה שכל שנה אני אגדל ובסופו של דבר אוכל לעשות יותר משלוחי מנות ולהגיע ליותר חיילים".