חלוקה של ממתקים לילדים על ידי פעילי תנועת חב"ד בשכונת אגמים בנתניה עוררה התנגדות מצד לא מעט תושבים. לטענתם, מדובר במעשה פסול. לטענת התושבים, הפעילים מבקשים מהילדים לחזור על פסוקי תורה בתמורה לממתקים.
1 צפייה בגלריה
חלוקת הממתקים עוררה מחלוקת
חלוקת הממתקים עוררה מחלוקת
חלוקת הממתקים עוררה מחלוקת
( המחשה: shutterstock)
"פשוט מבצעים שטיפת מוח לילדים", אומרת תושבת השכונה, "שיגידו פסוקים וישירו תוך מתן הפתעות וסוכריות". "זה בהחלט לא מקובל", אומר תושב אחר, "זו בדיוק הדרך לגרום לאנטי".
בנוסף, תושבים טוענים כי מדובר בסכנה של ממש לילדים אלרגיים, שכן הממתקים שמחולקים עלולים להכיל חומרים אלרגניים שעלולים לסכן חיים. מנגד, ישנם תושבים התומכים ביוזמה. "מה הבעיה בזה? מי שרוצה מהילדים שיגיד, מי שלא, הכול טוב", אומר תושב השכונה.
"ועד שכונת אגמים מעריך ומוקיר את פעילות חב"ד בשכונה, בפרט שלא מדובר באנשים מתוך השכונה, אלא בחב"דניקים שמגיעים ישירות אליה", אומר אורן לב, חבר ועד שכונת אגמים, "אבל העובדה שמחלקים סוכריות לילדים כדי שיגידו פסוקי תורה, הדבר לכשלעצמו, לא נראה טוב, שילדים, בוגרים או אנשים באופן כללי מפתים ילדים קטנים עם דברי מתיקה כדי שיחזרו אחריהם ויגידו אחריהם כל מיני פסוקים.
"העניין נבדק במשטרה, והיא אומרת שהיא תטפל בזה ברמה ההסברתית, אבל אין כאן עבירה פלילית.
קראו עוד>>>
"זה לא מקובל בעינינו, לפתות ילדים עם דברי מתיקה כדי שיחזרו ויגידו פסוקים מהתנ"ך. אנחנו לא רואים את זה בעין יפה. מה אם המצב היה הפוך? אם היו מפתים את הילדים של אותם חב"דניקים, כדי שיגידו דברים כנגד הדת? זה לא היה מקובל עליהם, וגם פה זה לא מקובל עלינו.
חבר ועד שכונת אגמים, אורן לב: "זה לא מקובל לפתות ילדים עם דברי מתיקה כדי שיחזרו ויגידו פסוקים מהתנ"ך. מה אם המצב היה הפוך?"
"מלבד זה, אנחנו מאוד חרדים מהעניין שילדים שאלרגיים לרכיבים מסוימים, יכולים לקחת ממתקים עם רכיבים אלרגניים בלי ידיעתם ולחטוף התקף אלרגיה. יש בשכונה שלנו המון ילדים עם אלרגיה, לשומשום, לבוטנים, לחלב, לגלוטן. לא פעם היינו צריכים להתמודד עם מצבים בגני השעשועים שילדים נותנים לילדים אחרים ממתקים המכילים רכיבים אלרגניים. לכן, יש בחלוקת הממתקים גם אלמנט מסוכן לחלק מהילדים".
מצעירי חב"ד נמסר בתגובה: "מזעזע לראות כי ההסתה הנרחבת, המאורגנת והמתמשכת נגד היהדות ונגד יהודים שומרי מסורת כבר מביאה לתוצאות הרסניות של פגיעה בזכות ההתבטאות במרחב הציבורי. אנו פונים לגורמים הרלוונטיים להתעשת ולעצור את המסיתים לפני שנחזה חלילה גם באלימות פיזית.
"כבר תקופה ארוכה שפעילים פוליטיים ספורים וקיצוניים מנסים לערער את המרקם החברתי הנהדר של תושבי נתניה החיים באחווה וכבוד הדדי, ומידי תקופה מקימים את קול זעקת הקוזק הנגזל, במניפולציות, בשקרים ובניסיון לשכתב את המציאות. שליחי חב"ד מעולם לא כפו על איש לעשות משהו, והם ימשיכו להציע לאנשים להתחבר ליהדותם.
"הטענות בדבר החשש לאלרגניים, דומה שיותר משמביעות חשש אמיתי לשלומם של הילדים הן עוד דרך להתנגח ביהדות, ולא ממש ראויות לתגובה. הלא ברור ששלומם ובריאותם של הילדים הוא מעל הכל, ואף שליח חב"ד לא ינקוט במעשה שעלול לסכן מישהו מהם".
לעדכונים: חדשות נתניה