בין עשרות אלפי המתפללים בהילולה במירון שהפכה לאחד האסונות הגדולים בהיסטוריה של ישראל, היו צריכים להיות גם כאלף מתפללים מקריית צאנז שבנתניה.
1 צפייה בגלריה
האדמו"ר מצאנז בהדלקה. "ביום שישי בתפילת שחרית בכה בכי תמרורים"
האדמו"ר מצאנז בהדלקה. "ביום שישי בתפילת שחרית בכה בכי תמרורים"
האדמו"ר מצאנז בהדלקה. "ביום שישי בתפילת שחרית בכה בכי תמרורים"
(צילום: מאיר דהאן)
אולם בשל עיכוב בלוח הזמנים של הדלקת המדורה המסורתית בשכונת צאנז על ידי האדמו"ר, ההסעות למירון התעכבו ביציאה מנתניה ולא הגיעו כלל להר. האיחור בהדלקת המדורה, ככל הנראה הציל חלק מהמתפללים שהיו מיועדים להגיע להר ולהיות נוכחים בו בזמן הטרגדיה.
קראו גם:
"בקריית צאנז יש כל שנה תחבורה מאורגנת שמכוונת לצאת מיד אחרי ההדלקה של האדמו"ר בשכונה", מסביר יוסי זלמנוביץ', דובר חסידות צאנז, "נהוג בכל קהילה ובכל בית כנסת לעשות הדלקה בחצר לחברי הקהילה. מטבע הדברים, מגיעים מכל הארץ להשתתף במדורה של האדמו"ר מצאנז. הרבה מהאנשים הללו, כולל תושבים בצאנז, הזמינו מקום באוטובוסים שהיו אמורים לצאת מנתניה למירון.
"השנה משום מה נכנס האדמו"ר 40 דקות יותר מאוחר מאשר בכל שנה להדלקה. בשעה 9:05 הוא היה אמור לבצע הדלקה, אבל הוא נכנס להדלקה ב-9:45. עד שהתחילו, זה כבר היה 10 בערב. האוטובוסים חיכו, ראו שהציבור לא הגיע, אז אוטומטית הכול התאחר. רק בשעה 12 וחצי, רבע לאחת, הגיעו האוטובוסים לכיוון הר מירון, ובעקבות האסון נעצרו בדרך. אם היו מגיעים חצי שעה לפני זה, הם היו במירון, וסביר להניח שחלקם הגדול היו בדרך להדלקה של תולדות אהרון בהילולה, שם קרתה הטרגדיה"
"בלי קשר ובנוסף לכך, האדמו"ר בהדלקה שלו עצר את ההדלקה באמצע השירה, וביקש להגיד כמה מילים", מוסיף זלמנוביץ', "אירוע יוצא דופן. מה שהוא אמר שם היו דברי חיזוק, שבכל מצב, צריך להיות חזקים, וצריך לדעת שהקדוש ברוך הוא שומר עלינו. אף אחד לא הבין למה האדמו"ר אמר את זה, אבל עכשיו מבינים שהוא כנראה הרגיש משהו שאנחנו לא מרגישים"
מה הלך הרוח בשכונה?
"ברוך השם אין אף פצוע או הרוג מקריית צאנז. אבל יש תחושת אבל כבדה. ביום שישי בתפילת שחרית, האדמו"ר בכה בכי תמרורים. אין יהודי בציבור שלנו שלא מכיר לפחות אחד מהנפטרים. יש תחושת אבל בקריה, וכל אחד מתחזק כמה שהוא יכול בנושא של אמונה בשם. כמו שהאדמו"ר אמר בשבת, אנחנו כיהודים צריכים להתחזק ולהאמין שכל מה שהשם עושה הוא מתכוון לטובה".
לעדכונים - חדשות נתניה