יוצאים לחצר השוק בנתניה: אמש (שני) הושק "חצר השוק" מתחם תיירות, בילוי וקולינריה בלב שוק נתניה, באירוע חגיגי שסימל את תחילת פעילות המתחם ובמעמד מנכ"ל משרד התיירות דני שחר, ומנהל מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון נדב לחמן לזר.
4 צפייה בגלריה
חצר השוק
חצר השוק
חצר השוק נתניה
(צילום יח"צ: בן ברק)
המתחם החדש ממוקם בלב השוק תחת כיפת השמיים באזור אשר כונה בעבר ׳שוק העופות', כשהוא משמר את הקסם המחוספס של השוק על קירותיו הצבעוניים. הכניסה לחצר השוק מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק. במשך חודשים רבים נבנו התשתיות הנחוצות במטרה להפוך את האזור הוותיק למתחם תיירותי, כחלק מפרויקט נרחב בשיתוף גורמים רבים בהם משרד התיירות ומשרד השיכון,לחידוש כולל של השוק הישן בנתניה - שמתעתד לשמור על אופי השוק כמתחם תוסס, שמח וערב לחיך.

4 צפייה בגלריה
השקת חצר השוק נתניה
השקת חצר השוק נתניה
השקת חצר השוק נתניה
(צילום: עיריית נתניה)

קראו גם:

הקמת "חצר השוק" היא במסגרת תוכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק, ובין השאר גם בשוק העירוני.

4 צפייה בגלריה
חצר השוק
חצר השוק
חצר השוק נתניה
(צילום יח"צ: בן ברק)
"מדובר בשיתוף פעולה בין עיריית נתניה ובין מותג 'חצר השוק', כחלק מהפרויקט הכולל לחידוש השוק", מסבירה עלוית פרוינד ראש מנהלת מרכז העיר. לדבריה, משרד התיירות היה שותף לחזון וסייע בהקמת קירוי והצללות, בניית דוכנים, חידוש תשתיות ריצוף ותאורה בין הדוכנים והקמת מתחם להופעות אומנים, מתוך אמונה שהמתחם יהווה מוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ.
כדי להוביל את הפרויקט גייסה העירייה את המותג "חצר השוק", שקיים גם ברעננה וכפר סבא, אשר ביחד עם חברת הנדל"ן "קבוצת דוד אזולאי" ומשרדי התיירות והתחבורה שיפצו וחידשו את האזור.

4 צפייה בגלריה
חצר השוק נתניה
חצר השוק נתניה
חצר השוק נתניה
(צילום: עיריית נתניה)

מה יש בחצר בשוק נתניה?

מתחם "חצר השוק נתניה" מורכב משני אזורים:
בר הקופסה – הבר השכונתי החדש בלב השוק (הנקרא על שם אצטדיון המיתולוגי של נתניה שהיה בהמשך הרחוב) הבנוי מ-7 באסטות שחוברו למתחם אחד, בר יין וקוקטיילים ומטבח כשר עם אווירה תוססת כמו בשווקים ברחבי העולם.
טריבונה-מקום בילוי ואירועים בחלקה העליון של "חצר השוק", חצר טראק קלאב עם אמנות רחוב, במה להופעות ואופציות לאירועים פרטיים. הטריבונה מחולקת לשני אזורי ישיבה מוגדרים עם תפריטים שונים וכשרים: הטריבונה הדרומית מגישה תפריט שף חלבי והטריבונה הצפונית מגישה תפריט שף בשרי.
שעות פעילות "חצר השוק":
ימי רביעי וחמישי בערב פתוח לקהל הרחב.
ימי שישי בצהריים – קבלת שבת, עד שעה לפני כניסת שבת, פתוח לקהל הרחב.
מוצ"ש – כשעה לאחר צאת השבת, פתוח לקהל הרחב.
בימים א'-ג' המקום הופך לחלל אירועים

חצר השוק
(צילום: חן רוזנטל גרינברג, מינהלת מרכז העיר)

ראש העירייה מרים פיירברג איכר: "אנו מגשימים חלום עליו עמלנו שנים להפיכת שוק נתניה למתחם תיירות מוביל ומרכז בילוי הן לתושבי העיר והן לתיירים מרחבי הארץ והעולם. פתיחת "חצר השוק" בימים אלה, ימים של מלחמה קשה שגובה מחירים מדי יום, היא החלטה לא פשוטה. אך לצד הכאב העצום והחדשות הכואבות, חשוב לשמור על החוסן הלאומי, על האמונה שימים טובים יותר יגיעו, שהחטופים ישובו הביתה וחיילי צה"ל יחזרו בריאים ושלמים. עיריית נתניה תמשיך לפתח ולשדרג את התרבות בנתניה למען הקהל הרחב ולכל הגילאים".
סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל סיידון: "היתה לי זכות ללוות את הפרויקט משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. היו בדרך אתגרים רבים אבל זה לא עצר אותנו, והמשכנו בכל הכח. היתה לנו מטרה ברורה להחיות את השוק ולפתוח אותו גם לקהלים צעירים יותר, למקום עם מוסיקה, מופעים, אוכל טוב וקוקטייל מרענן ליד".
סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל-סיידון: "אני שמחה על הזכות ללוות את הפרויקט המדהים של חצר השוק בנתניה משלב הרעיון ועד לשלב הביצוע. היתה לנו מטרה ברורה להחיות את השוק ולהקים פה מקום עכשווי ועדכני, מקום עם מוסיקה, הופעות, אוכל טוב וקוקטייל מרענן ליד. כולם מוזמנים".
גיא יצחקי, מנכ"ל מותג ״חצר השוק״: "המותג נוסד לפני עשור כחברת ניהול התחדשות עירונית מסחרית שמשקמת שטחי שוק עירוניים שהוזנחו ונשכחו והופכת אותם למרכזי בילוי. העבודה במקביל למגפת הקורונה ולאחר מכן למלחמה לא הייתה פשוטה ,לפתוח עסק שכזה במצב של היום מאתגר כי אין אווירת בילוי".
יצחקי הוסיף ואמר : "כיזמים עברנו שברון לב לאור המצב כי הקושי פגש אותנו כמו לכל המדינה ואף קשוח מזה, אבל להבנתי דווקא נוכח המצב המאתגר אנחנו נמצאים בשליחות של שמירת וחיזוק המורל בעורף ולכן העזנו לפתוח וגילינו במהרה ש"חצר השוק" יצרה מגנט חזק וגדול שמושך אנשים להגיע ולבלות, גם בגלל האופי הקהילתי קרוב לבית, ובעיקר בגלל שזה מתחם בילוי עירוני חברתי ויצירתי. אני משוכנע שהקונספט מתאים לעיר נתניה בכלל ולשוק בנתניה במיוחד".