בשיא הגשמים והרוחות שפקדו את נתניה בימים האחרונים נחשף דבר מפתיע בחופי העיר.
2 צפייה בגלריה
חוף סירונית. "יש למלא את החופים בחול"
חוף סירונית. "יש למלא את החופים בחול"
חוף סירונית. "יש למלא את החופים בחול"
(צילום: אסף פרידמן)

המשנה לראש עיריית נתניה והממונה על התיירות בעיר אפרים בולמש סייר בחופים סירונית והרצל וגילה שם צינורות המכילים כבלים, שהינם חלק מתשתית תקשורת תת-ימית של סיבים אופטיים המשמשים לחיבור לאינטרנט. בולמש, שהופתע מהתגלית החליט לפנות בעניין לחברה הממשלתית להגנת צוקי הים.
בולמש מסביר במכתבו לחברה הממשלתית להגנת צוקי הים את הסיבה לחשיפת התשתית: "עקב הסערות האחרונות שהיו נחשפה צנרת תת-ימית של סיבים אופטיים לתקשורת אינטרנט. צנרת תת-ימית זו מקשרת את ערי ישראל ומגיעה עד אירופה. צנרת זו נטמנה בזמנו בעומק רב. אולם הים נסוג. החולות נסחפו והצנרת נחשפה. כמו כן יש בעיה קשה של סחף חול ים שגרם גם לכך שהנגישות לנכים לים נפגעה וגם חוף הים כורסם ורצועות החוף הצטמצמה".

תשתית התקשורת שנחשפה על חוף סירונית בנתניה
(צילום: פרטי)


עוד כתב בולמש: "החברה הממשלתית שעשתה את שוברי הגלים החדשים והרחיבה את החופים החדשים הביאה אוניות עם חול ים להרחבת רצועות החוף שמול שוברי הגלים החדשים. כך צריך לעשות גם לחוף הרצל וסירונית. להביא אוניות עם חול ים ולמלא את החופים". בולמש הוסיף: "אני פונה אליכם שתפעלו בדחיפות לביצוע מילוי חוף הים והגבהתו והרחבתו בחול, כפי שעשיתם דרומית לסירונית - עד חוף לגון".

קראו גם:

בולמש החליט בנוסף לפנות בעניין לשר הפנים משה ארבל ולשר התיירות חיים כץ. בתחילת המכתב הוא מציין כי כבר כיום לא ניתן לעבור בצורה רציפה לאורך החופים צפונה בשל סחף גדול מאוד של החולות. בהמשך הוא כותב לשרים: "לצערי, לא ראיתי תגובה מיידית לטיפול בנושא מהחברה להגנת חופי הים. למיטב הבנתי הצנועה יש למלא באופן מיידי את רצועת החוף בחול ים החסר. כן לבחון להמשיך את כל שוברי הגלים לכיוון חופי צפון העיר". הוא הוסיף: "במקביל אני מבקש שתעשו סקר מקצועי על ידי הטכניון לבדיקת השפעות שוברי הגלים שבוצעו על תנועת החולות מכיוון דרום לצפון, כדי שלא נימצא במצב שאני חושש ממנו, ששוברי הגלים שהוקמו יגרמו לכך שחופי הים מחוף סירונית צפונה יכורסמו בצורה דרמתית ופשוט ייעלמו ומי הים יגיעו עד למצוק".
בשיחה עם "מיינט נתניה" מבהיר בולמש כי "אם החברה הממשלתית לא תטפל בדחיפות ותמלא חול בחוף הרצל וסירונית לכיוון צפון, אנו צפויים להמשך כרסום החופים והמצוקים, עד כדי סכנת התמוטטות ממשית. גם בחוף העונות, צאנז ובלו ביי קורה מצב דומה של היצרות רצועת החוף ונוצר מצב של הפרשי גובה שנוצרו בשל איבוד חול במדרגות נגישות למים עצמם, הפרשים שנוצרו בשל סחף חולות. רק לפני כשבועיים התמוטטו מאות טונות של מצוק צפונית לחוף בלו ביי".

2 צפייה בגלריה
אפרים בולמש לצד תשתית התקשורת שנחשפה בחוף בנתניה
אפרים בולמש לצד תשתית התקשורת שנחשפה בחוף בנתניה
אפרים בולמש לצד תשתית התקשורת שנחשפה בחוף בנתניה
(צילום: מהפייסבוק של אפרים בולמש)

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון מסרה: "אתגר המצוק החופי בנתניה מטופל במסגרת תוכנית עבודה מסודרת של החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה. החברה מבצעת בנתניה פרויקט לאומי רחב היקף להגנה על המצוק החופי שכולל הקמת שוברי גלים והזנת חול. בימים אלה החברה השלימה את השלב הראשון ונערכת לביצוע השלב השני בחלקו הדרומי של המצוק החופי. מדובר במערך שוברי גלים הגדול ביותר בישראל, שיספק מענה והגנה לאתגרי המצוק בנתניה בשנים הבאות".
ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "ברגע היוודע על כבלי תקשורת חשופים, משרד התקשורת ביצע בדיקה והתגלה כי הם שייכים לחברה מסוימת, אשר אחראית לטפל בהם יחד עם עיריית נתניה. המשרד ימשיך לעקוב ויוודא כי הטיפול מבוצע לרווחת הצרכנים ולמען המשך רציף של אספקת השירות".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה:"מדובר בכבל סיב אופטי של חברת תקשורת אשר פעיל מזה שנים ואינו מהווה סכנה. המגמה היא שהחול יכסה חזרה את הכבל".