בעקבות הפיגוע המשולב אתמול (שני) ברעננה קיימה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר הערכת מצב עם המשטרה וגורמי הביטחון בעיר. במקביל תוגברו כוחות הביטחון והשיטור ברחבי העיר.
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה
זירת הפיגוע ברעננה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בפיגוע שהתרחש בשתי זירות שונות וכלל דקירות ודריסה נרצחה עדנה בלושטיין (79) ו-18 בני אדם נפצעו, בהם חמישה פצועים קשה. אתמול, סביב השעה 13:30, מחבל שגנב רכב משטיפת מכוניות שעט לעבר מספר אנשים שעמדו ברחוב החרושת ודרס שלושה אנשים, לאחר מכן הוא נטש את הרכב, דקר נהגת, הוציא אותה מרכבה והשתלט עליו. הוא החל בנהיגה פרועה ומהירה עד שאיבד את השליטה על הרכב ונוטרל בסמוך לתחנת דלק. במקביל יצא מחבל נוסף עם רכב שגנב משטיפת המכוניות לרחוב אחוזה בעיר ודרס 15 אנשים. לאחר מכן הוא יצא מהרכב ונמלט ברגל מהמקום. הוא נעצר כעבור כשעתיים לא רחוק מאזור התעשייה ברעננה.

3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע ברעננה
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

מחקירת המשטרה עולה כי שני המחבלים, קרובי משפחה שהיו ללא אישורי שהייה בישראל והתגוררו בכפר בני נעים שליד חברון, הגיעו לרעננה לפני שלושה ימים עם תעודות זהות מזויפות. בזמן זה הם עבדו במכון לשטיפת רכב ברעננה. בעקבות זאת המעסיק שלהם נעצר אתמול.

3 צפייה בגלריה
פיירברג איכר. "החלטה מעולה"
פיירברג איכר. "החלטה מעולה"
מרים פיירברג-איכר
(צילום: ריאן פרייס)

קראו גם:

בסיום הערכת המצב שקיימה ראש עיריית נתניה היא הודיעה על העלאת רמת הכוננות בעיר ונקיטת הצעדים הבאים: עיבוי כוחות הפיקוח והשיטור העירוני ברחבי העיר, תגבור האבטחה בגני הילדים על ידי פיקוח ושיטור עירוני, תגבור נוכחות של עובדי עירייה בגני ילדים בשעות הבוקר, תגבור סריקות לאיתור שב"חים (שוהים בלתי חוקיים) בעסקים, מבני תעשייה, אתרי בנייה, עסקים לשטיפת כלי רכב, מסעדות ועוד, זאת מעבר לבדיקות המתקיימות בשוטף על ידי השיטור העירוני והמשטרה, הקמת יחידת אופנוענים לאבטחת 440 גני ילדים ואבטחה בכל מקום שיידרש, גיבוש תוכנית להצבת שערי כניסה לעיר: מחלף איינשטיין, כביש 57 ובכניסה מפולג, גיבוש תוכנית להרחבת המצלמות ברחבי העיר (בנוסף למצלמות הקיימות), בדגש על הכניסות והיציאות מן העיר, גיבוש "משמר עירוני" לתגבור כוחות הביטחון - המשמר הלאומי מורכב מתושבים בעלי רישיון לנשיאת נשק והמשך הכשרות יחידת החילוץ העירונית סע"ר 138.
פיירברג-איכר: "הנחיתי להעלות את רמת הכוננות בעיר ולתגבר משמעותית את כוחות האבטחה בכל רחבי העיר, באזורים הומי קהל ומסגרות חינוך. אנא שמרו על ערנות ובכל אירוע חריג לפנות מיידית למוקד 100 של משטרת ישראל או למוקד העירוני בטלפון 106".